Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Google“ smūgis milijonams žmonių: privatumo pažadai baigėsi, sekimo era sugrįžta su visiškai nauja jėga
„Google Chrome“ vėl atsidūrė dėmesio centre po to, kai bendrovė paskelbė, jog nutraukia ilgai kurtą „Privacy Sandbox“ projektą. Šis sprendimas reiškia, kad didžiausia pasaulio naršyklė nebevykdys savo plano pakeisti slapukus nauja sistema, kuri turėjo geriau saugoti vartotojų duomenis.
Vietoj to, „Google“ sugrįžta prie tradicinio reklamos modelio, kuris leidžia sekti vartotojų veiklą internete. Iš pradžių „Google“ žadėjo, kad „Privacy Sandbox“ leis reklamos įmonėms rodyti suasmenintas reklamas nepažeidžiant vartotojų privatumo.
Idėja buvo ta, kad duomenų analizė vyktų tiesiog naršyklėje, o ne trečiųjų šalių serveriuose. Tačiau projektas nepasiteisino ir sulaukė menko susidomėjimo iš reklamos pramonės bei kūrėjų bendruomenės.
Privatumo projektas, kuris turėjo užtikrinti saugesnį internetą, virto dar vienu „Google“ eksperimentu, kuris nesugebėjo įgyvendinti lūkesčių. Įmonė dabar pripažįsta, kad „Privacy Sandbox“ neatnešė laukiamų rezultatų, o naudotojai net nepajuto esminių pokyčių savo naršymo įpročiuose.
Privatumo pažadai ir jų pabaiga
„Privacy Sandbox“ buvo pristatytas 2019 metais kaip didelis žingsnis link saugesnio interneto. Ši iniciatyva turėjo pakeisti trečiųjų šalių slapukus ir sukurti naują reklamavimo būdą, pagrįstą vartotojo interesais, o ne tapatybe. „Google“ siekė parodyti, kad reklama gali būti efektyvi ir be nuolatinio stebėjimo.
Vis dėlto, metams bėgant, idėja prarado savo svorį. 2024 metų pradžioje „Google“ jau sustabdė planus visiškai panaikinti slapukus. Galiausiai 2025-aisiais bendrovė oficialiai pripažino, kad projektas žlugo. Tokiu būdu naršyklės naudotojai vėl susiduria su galimybe būti sekami, kaip ir anksčiau.
Konkurentų kritika ir reakcijos
„Apple“ greitai sureagavo į šią naujieną, dar kartą pabrėždama savo įsipareigojimą vartotojų privatumui. Įmonė netgi įspėjo „iPhone“ savininkus vengti „Chrome“, nes ši naršyklė esą nesuteikia pakankamos apsaugos. „Apple“ reklamos kampanijoje buvo vaizduojami sekimo įrenginiai, kurie „Safari“ naudotojų atveju sprogsta, parodydami šios naršyklės pranašumą.
„Microsoft“ taip pat pasinaudojo proga priminti, kad jos „Edge“ naršyklė veikia ta pačia technologija kaip „Chrome“, tik pasižymi didesniu patikimumu. Nors konkurentai stengiasi pervilioti vartotojus, „Chrome“ išlieka lyderė pasaulyje ir užima daugiau nei 70 proc. naršyklių rinkos tiek mobiliuosiuose, tiek kompiuteriuose.
Kodėl projektas buvo nutrauktas?
„Google“ teigia, kad pagrindinė priežastis nutraukti „Privacy Sandbox“ buvo mažas susidomėjimas ir nepakankama technologinė vertė. Daugelis partnerių nesugebėjo integruoti šių įrankių, o vartotojai nepastebėjo realaus skirtumo. Bendrovės atstovas tikina, kad „Google“ ir toliau dirbs ties privatumo gerinimu, tačiau be šio pavadinimo.
Projektas, kuris buvo kurtas šešerius metus, iš tiesų veikė tik dvejus. Tai rodo, kad didelės technologijų kompanijos vis dar susiduria su dilema tarp vartotojų duomenų apsaugos ir pelningos reklamos. „Privacy Sandbox“ žlugimas tapo simboliniu pavyzdžiu, kaip sudėtinga suderinti verslo tikslus su vartotojų pasitikėjimu.
Naršyklių ateitis ir nauji iššūkiai
Nepaisant projekto žlugimo, „Google Chrome“ išlieka stipriausia naršyklė pasaulyje. Jos vartotojų skaičius siekia daugiau nei tris milijardus, o didelė dalis interneto svetainių optimizuotos būtent jai. Todėl net ir be privatumo naujovių, naršyklė išlaiko savo įtaką.
Vis dėlto ateityje „Chrome“ gali sulaukti iššūkių. Atsiranda dirbtiniu intelektu paremtos naršyklės, tokios kaip „Perplexity Comet“ ar būsimas „OpenAI“ projektas, galinčios pasiūlyti saugesnį ir išmanesnį naršymą. „Google“ teks dar kartą įrodyti, kad jos produktai ne tik pelningi, bet ir patikimi vartotojų akyse.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.