Prisijunkite
Prisijunkite
Sukčiai nuolat ieško įvairių būdų, kaip patekti į gyventojų piniginę ir išvilioti pinigus. Pastarosiomis savaitėmis buvo fiksuoti atvejai, kai sukčiai telefonu gyventojams siūlė pasirašyti terminuoto indėlio sutartis, žadėdami labai geras palūkanas.
„Luminor“ bankas sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusį sukčiavimą ir perspėja klientus būti budriems – fiksuojami sukčių bandymai išvilioti gyventojų duomenis, siunčiant melagingus el. laiškus bei apsimetant banko darbuotojais.
Šiuose el. laiškuose prašoma nuskenuoti QR kodą ir vykdyti nurodytus veiksmus tam, kad neva būtų gaunamas pervedimas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI). „Luminor“ praneša, kad tai yra bandymas apgaule išgauti gyventojų duomenis ar pasisavinti pinigus.
„Luminor“ primena svarbiausias saugumo taisykles, gavus įtartiną el. laišką ar SMS žinutę:
Sukčiai, apsimetantys banko darbuotojais, taip pat skambina Lietuvos gyventojams pranešdami apie įvykusį sukčiavimą jų sąskaitoje. Dėl šios priežasties įgavę aukos pasitikėjimą susisiekia per „WhatsApp“ programėlę ir atsiunčia formą, kurią prašo užpildyti.
Klientas, užpildęs formą bei nurodęs mokėjimo kortelės duomenis, PIN kodus ir adresą sulaukia tariamo kurjerio vizito, kuris kortelę pasisavina ir naudoja nusikalstamiems tikslams. Sukčiai, pasisavinę kortelės duomenis bei sąskaitos numerį, kortelę naudoja neteisėtai įgytų lėšų išgryninimui, dažniausiai užsienyje. Identifikavus tokius atvejus, jokiais būdais nesidalinkite savo duomenimis, kadangi taip ne tik prarasite lėšas, tačiau ir jūsų sąskaita bei mokėjimo priemonė bus naudojami neteisėtiems tikslams.
„Luminor“ skatina išlikti budriems, saugoti savo duomenis ir informuoti apie galimas apgavystes. Jei įtariate, kad jūsų duomenys galėjo patekti sukčiams, nedelsdami kreipkitės į banką arba policiją.
Nuolatinis apgavikų pastangų palydovas – skuba. Pervesti pinigus ar gauti prieigą reikia tuojau pat. Skuba ir raginimais siekiama sužadinti emocijas. Sukčiaus iš vėžių išmuštas darbuotojas gali nepastebėti svarbių detalių: gramatikos ir rašybos klaidų, nebūdingų vadovo laiškams, kitokio el. pašto adreso, kitokių, negu įprasta, banko sąskaitos duomenų.
Taigi, išsiugdytas kolektyvinis įprotis tikrinti gaunamų laiškų siuntėjo adresus, neatidarinėti nežinomų siuntėjų laiškų, nespausti laiškuose esančių nuorodų organizacijai padeda savotiškos saugumo sienos pamatus.
Siena aukštyn kyla ir tvirtėja, kai organizacijoje įdiegiamos, naudojamos ir periodiškai atnaujinamos informacinės saugumo sistemos, perspėjančios darbuotojus apie gaunamus laiškus iš išorės ir iš adresatų, iš kurių anksčiau nebuvo gaunami laiškai, taip pat kai prisijungdami prie įmonės el. pašto ar sistemų darbuotojai naudoja kelių veiksnių autentifikavimą.
1 komentarų
NUKENTĖJEU ŽEUREI ,BANKAI TIK IŠDAVĖ DUOMENIS POLICIJIOS UŽKLAUSAI .POLICIJA VISKĄ PUSĘ DIENOS RAŠĖ ,MANO PARODYMUS ,JIŲ TELEF .MŪSŲ SUSIRAŠINĖJ.IR ATSAK.BUVO PATI KALTA .BANKO ATSAK. LUMINOR BUVO NORS SĄSK INVALID BUVO APDRAUSTA .NĖRA BYLOS NIEKO NEGALIM PADĖTI .TIK NE LIETUVOJIE .DAR TIK PRADEDAMIA TAI SUPRASTI TRŪKSTA TOKIŲ POLICIJIOJE SPEC KURIE TUO UŽSIIMTŲ GERŲ TECHNOL. KAD ATRASTŲ VISAS PAGAL JIŲ NRTEL MACHINACIJIAS .BŪKIT RAMŪS,NEI POLICIJA NESU NEI VIENO ATVEJIO NEI SKAIČIUS NEI GIRDĖJIUS KAD PAPRASTAM ŽMOGUI PADĖTŲ ŠIUO KLAUSIMU ČIA MANO KAUNE .VIENI NUO KITŲ ,PATI KALTA KAD PATIKĖJEI TAI TIK TAVO PROBLEMOS
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti