Prisijunkite
Prisijunkite
Lietuvoje fiksuojama dar viena organizuota telefoninių sukčių ataka, šįkart apgavikai apsimeta mobiliojo ryšio operatorių atstovais. Jie aktyviai veikia socialiniuose tinkluose, bando įgauti pasitikėjimą ir išvilioti asmeninius duomenis bei prisijungimus prie elektroninės bankininkystės.
Kaip teigia „Tele2“ Kredito ir rizikos kontrolės vadovas Linas Marcinkevičius, tikri operatorių atstovai niekada nesusisieks su klientais per „Facebook“, „WhatsApp“ ar kitas panašias platformas. Tai pagrindinis signalas, kad susidūrėte su apgaule.
„Sukčiai mėgsta tokias platformas, nes jose sunkiau kontroliuoti veiklą, o, priešingai nei SMS ar skambučiai, įtartinų žinučių ar paskyrų blokavimas ten vyksta lėčiau“, – aiškina jis.
Kokiais būdais bandoma jus apgauti?
Telefoniniai sukčiai dažnai turi tik labai ribotą informaciją apie žmogų, telefono numerį, vardą, kartais pavardę. Todėl jie stengiasi išgauti likusią reikalingą informaciją per pokalbį, bando išklausti, koks jūsų ryšio planas, kur gyvenate, ar naudojatės bankininkyste.
„Tikri operatoriai žino šią informaciją iš karto. Jie mato, kada tapote klientu, kokį planą naudojate, kokiu adresu siunčiamos sąskaitos. Jei kažkas skambina ir visko klausinėja – tai jau ženklas suklusti“, – sako „Tele2“ atstovas.
Sukčių taktika – stresas ir skubėjimas
Apgavikai dažniausiai griebiasi spaudimo. Jie bando įbauginti, sako, kad reikia kažką padaryti labai greitai – kitaip neva nutiks kažkas blogo: užblokuos paslaugas, prarasite pinigus ar duomenis. Visa tai daroma tam, kad jūs nespėtumėte susimąstyti ir atiduotumėte tai, ko jie nori – prisijungimus, kodus, informaciją.
Tačiau oficialūs mobiliojo ryšio operatorių darbuotojai niekada jūsų neskubins ir juo labiau – negrasins. Jie kalba aiškia, taisyklinga lietuvių kalba, elgiasi profesionaliai ir niekada neprašo konfidencialių duomenų.
Sukčių suaktyvėjimas – neatsitiktinis
Pasak L. Marcinkevičiaus, sukčiai siekia išnaudoti periodą, kai mobiliojo ryšio bendrovės skambina klientams dėl planų atnaujinimo. Jie maskuojasi kaip „oficialūs“ atstovai, tikėdamiesi, kad jūs neatpažinsite apgaulės.
„Nė vienas operatorius telefonu neprašo prisijungimų prie bankininkystės ar PIN kodų. Jeigu taip nutinka – nedelsdami nutraukite pokalbį“, – pabrėžia ekspertas.
Ką daryti, jei kilo įtarimų?
Jeigu įtariate, kad jus bandė apgauti – pasitikrinkite informaciją. Skambinkite tiesiogiai savo operatoriui arba bankui, naudodami oficialius kontaktus. Jokiu būdu neatidarinėkite įtartinų nuorodų ir neatskleiskite asmeninės informacijos.
Jei norite pranešti apie įtartiną veiklą, galite:
Išlikite budrūs – sukčiai tampa vis kūrybingesni, bet jūsų šaltas protas yra geriausia apsauga nuo jų pinklių.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti