Lietuvoje pastebimas naudotų automobilių rinkos pokytis: rinką keičianti paslauga, kuri išsprendžia nemažai problemų

Naudoto automobilio pirkimas ilgą laiką priminė loteriją. Neką tepadėjo ir pirkėjus turėję apginti nauji įstatymai, išaiškėjus, kad pardavimo metu buvo nuslėpti gedimai. Situaciją iš esmės ima keisti įmonės, prisiimančios atsakomybę už siūlomą produktą ir suteikiančios naudotiems automobiliams patikimo pardavėjo garantiją.

Lietuvoje pastebimas naudotų automobilių rinkos pokytis: rinką keičianti paslauga, kuri išsprendžia nemažai problemų

Nors naudotiems automobiliams suteikiama garantija savaime nėra naujiena, jos sąlygos dažnu atveju gali būti labai specifinės, o galiojimo terminas – itin ribotas. Garantiją išlaikyti norintis pirkėjas gali būti įpareigotas reguliariai atlikti techninę priežiūrą niekur kitur, o tik automobilį jam pardavusios įmonės servise. Atskirais atvejais garantija taip pat suteikiama vos dviem ar trims mėnesiams, o, įvertinus didesnę automobilio kainą, daugumai pirkėjų tokie pasiūlymai neatrodė labai viliojantys.

Apie automobilį nori žinoti viską

Kitokios iniciatyvos rinkoje ėmėsi praėjusių metų spalio mėnesį Lietuvoje debiutavęs bendrovių „Inchcape“ ir „Krasta Auto“ naudotų automobilių prekybos padalinius sujungęs prekių ženklas „Bravoauto“. Šios įmonės asortimento naudotiems automobiliams suteikiama 12 mėnesių garantija.

Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pastebi, kad dauguma Vakarų Europoje pasiteisinusių sprendimų anksčiau ar vėliau pasiekia ir mūsų regioną. Anot pašnekovo, būtent taip nutiko ir su naudotiems automobiliams taikoma garantija.

„Ilgą laiką lietuviai net neįsivaizdavo, kad naudotam transportui galėtų galioti kažkokia garantija, o pardavėjas galėtų prisiimti atsakomybę. Žmonėms atrodė savaime suprantama, jog negalima saugiai nusipirkti naudoto automobilio. Buvo manoma, kad su juo gali nutikti bet kas. Bet šis požiūris pamažu keičiasi ir vis dažniau pirkėjai prašo bent jau išsamios informacijos apie transporto priemonės būklę“, – kalba rinkos ekspertas.

Pirkėjai iš tiesų vis dažniau reikalauja, kad pirkimo–pardavimo sutartyje būtų surašyti galimi defektai ar ankstesnės eksploatacijos metu įvykę eismo įvykiai. Atitinkamai vis labiau yra vertinami geresnės būklės naudoti automobiliai su kruopščiai aprašyta techninės priežiūros istorija. Ieškoma ir sandorių, kai automobiliui dar galioja gamintojo garantija arba ją suteikia parduodanti įmonė.

„Jei tai yra vieno iš mūsų atstovaujamų prekių ženklų automobilis, patikrinimai atliekami laikantis gamintojo rekomendacijų. Kitais atvejais transporto priemonės apžiūrą atliekame konkrečios markės autorizuotame servise“, – paaiškina „Bravoauto“ prekių ženklą valdančios įmonės „Inchcape Lietuva“ naudotų automobilių verslo vadovė Augustina Černiauskaitė.

Pardavėjas prisiima atsakomybę

Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad garantija suteikiama tik nuodugniai patikrintiems naudotiems automobiliams. Apžiūros istorijoje registruojami netgi tie trūkumai, kuriuos įmonės specialistai pašalino. Smulkūs dažų dangos pažeidimai gali būti ir paliekami, tačiau apie juos pirkėjas taip pat informuojamas dar automobilio apžiūros metu.

„Net dėl smulkiausio defekto gali tekti perdažyti visą detalę, todėl tokie trūkumai ne visuomet yra šalinami. Nedidelis įbrėžimas gali būti paliekamas, norint atitinkamai nedidinti automobilio kainos ir palikti galimybę pirkėjui pačiam spręsti dėl vizualių defektų remonto galimybių. Pirkėjas gali įsigyti neperdažytą transporto priemonę ir tuo pat metu tiksliai žinoti, kuriose vietose yra matomi estetiniai trūkumai“, – pastebi A. Černiauskaitė.

Kaip ir naujiems, taip ir naudotiems automobiliams teikiama garantija turi apribojimų. Bene svarbiausias iš jų – garantija negalioja natūralaus nusidėvėjimo detalėms. Todėl už padangų, stabdžių diskų ar kaladėlių, akumuliatorių, valytuvų, išmetimo sistemos, pakabos ir kitų šiai kategorijai priskiriamų detalių keitimą vartotojai moka patys.

„Be to, automobilis yra labai kompleksiškas ir net labai detalios patikros metu nėra techninių galimybių nustatyti vidinių komponentų nusidėvėjimo, todėl gali pasitaikyti, kad gedimas iškyla vėliau. Tačiau tokiu atveju prisiimame atsakomybę kaip automobilio pardavėjas ir pasiūlome sprendimus klientui“, – paaiškina A. Černiauskaitė.

Perka nepaisydami didesnės kainos

Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad nedaug naudotus automobilius besirenkantys žmonės taip pat dažnai naudojasi lizingo paslaugomis ir daugumai jų tai tampa rimtu finansiniu įsipareigojimu. Tokiems pirkėjams garantija – itin svarbi.

O M. Buzelis atkreipia dėmesį į Ispanijos rinką, kurioje naudoti automobiliai su garantija gerokai brangesni, tačiau jų paklausa vis tiek pati didžiausia. Daugeliu atvejų garantija galioja ne ilgiau kaip pusę metų ir vien dėl jos automobilio kaina gali išaugti kone dvigubai, tačiau ispanai net nesvarsto – pirkėjus labiausiai domina būtent tokie pasiūlymai.

„Ten žmonės labai vertina naudotiems automobiliams teikiamą garantiją. Jiems tai reiškia, kad parduodama mašina yra patikima. Toks suvokimas pamažu ateina ir į Lietuvą, o pardavėjai tai puikiai žino. Jie siūlys automobilius su garantija, tačiau pirkėjai turėtų suprasti, kad ta garantija vienaip ar kitaip atsispindės pirkinio kainoje“, – teigia specialistas.

Pirkėjai, besinaudojantys ne tik naudotam automobiliui teikiama garantija, bet ir savo įvaizdį branginančių įmonių paslaugomis, gali išnaudoti ir kitus privalumus. Vienas iš jų – parduoti paruoštame naudotame automobilyje bus tik gamintojo specifikaciją atitinkančios dalys. Taip pat atsiranda ir unikalių pasiūlymų. Pavyzdžiui, „Bravoauto“ klientams suteikia galimybę per 21 dieną nuo transporto priemonės įsigijimo dienos, ją grąžinti ir atgauti visus pinigus.

Papildomas atrankos kriterijus

A. Černiauskaitės vertinimu, pirkėjams Lietuvoje vis dažniau žvalgantis į mažiau naudotus automobilius, tokioms transporto priemonėms teikiama garantija taps vis svarbesniu veiksniu. Pastaraisiais metais pastebima aiški tendencija – žmonės vis labiau domisi automobiliais, kurie parduodami pasibaigus lizingo ar ilgalaikės nuomos sutartims.

„Vis mažiau vartotojų turi laiko ir noro patys krapštytis prie automobilio. Mažėja ir žmonių, kiekvieną kartą ieškančių garaže dirbančio meistro, kuris pašalintų gedimą už mažiausią įmanomą sumą. Vis labiau pasitikima oficialiomis atstovybėmis, kurios gali atlikti visus automobilio priežiūros ir remonto darbus bei užtikrinti patikimą priežiūros istoriją nuo pirmojo kilometro“, – reziumuoja verslo atstovė.

M. Buzelis priduria, kad naudoto automobilio garantija šiuo atveju veikia ir kaip atrankos kriterijus patiems pardavėjams. Automobilių, kuriuos vėliau galėtų parduoti, ieškančios įmonės iš karto gali atmesti dalį variantų dėl pernelyg didelės gedimo rizikos.

„Toks papildomas saugiklis leidžia pirkėjams labiau pasitikėti pardavėju ir tuo pat metu didina transporto priemonės vertę. Be to, tai įpareigoja ir patį pardavėją siūlyti tik pačius kokybiškiausius produktus, nes kiekvienas su garantija parduoto automobilio gedimas jiems reikštų didžiules neplanuotas sąnaudas“, – konstatuoja rinkos ekspertas.

0 komentarų

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas