JAV miestas skelbia karą sunkvežimiams: sunkvežimių stabdžiai tapo nusikaltimu, grasina baudomis

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

JAV miestas skelbia karą sunkvežimiams: sunkvežimių stabdžiai tapo nusikaltimu, grasina baudomis

Stabdymas varikliu laikomas viena iš geriausių vairavimo technikų, jis padeda išlaikyti automobilio stabilumą, tausoti stabdžius ir netgi sumažinti degalų sąnaudas. Tačiau JAV Ajovos valstijos miestelyje Avoca už tokį elgesį vairuotojai gali gauti baudą. 

Priežastis, tai pernelyg didelis triukšmas, kurį sukelia kai kurių sunkvežimių varikliniai stabdžiai. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo absurdiška. Ekspertai pabrėžia, kad stabdymas varikliu ne tik saugesnis, bet ir padeda išvengti stabdžių perkaitimo, ypač važiuojant nuo stataus kalno. 

Tačiau Avocos gyventojai skundėsi, jog triukšmas, sklindantis iš važiuojančių sunkvežimių, tapo nepakeliamas. Todėl savivaldybė įdiegė modernią stebėjimo sistemą, kuri automatiškai fiksuoja per garsiai stabdančius vairuotojus.

Bandomųjų testų metu sistema užfiksavo net 183 per garsiai veikusius automobilius ir sunkvežimius. Nuo šio rudens ji veikia nuolat, o pažeidėjams iškart siunčiami pranešimai apie baudas.

Kaip veikia stabdymas varikliu?

Ši technika paprasta, tai vairuotojas sumažina greitį atleisdamas akceleratorių ir palikdamas pavarą įjungtą. Tuomet variklis sukuria pasipriešinimą, kuris lėtina automobilį. Tokiu būdu nereikia spausti stabdžio pedalo, todėl stabdžių trinkelės ir diskai dėvisi mažiau, o variklis tuo metu nenaudoja degalų.

Sunkvežimiuose įrengiami vadinamieji lėtintuvai, dar vadinami retarderiais. Jie gali būti varikliniai, hidrauliniai, elektromagnetiniai ar elektriniai. Populiariausi būtent varikliniai, nes jie veikia paprastai ir patikimai, tačiau būtent jie dabar kelia daugiausia ginčų.

Kodėl už tai skiriamos baudos?

Senesnių modelių varikliniai stabdžiai, JAV vadinami „Jake brake“, sukelia labai didelį triukšmą. Jie veikia atidarydami išmetimo vožtuvus dar prieš baigiantis suspaudimo taktui cilindre, o tai staigiai sulėtina stūmoklio judėjimą ir kartu viso variklio darbą. Nors tai efektyvus būdas sumažinti greitį, garsas primena šūvius ar detonaciją.

Avocos gyventojai, ypač gyvenantys prie pagrindinio kelio, skundėsi, kad naktimis dėl to neįmanoma miegoti. Todėl vietos valdžia nusprendė riboti tokį stabdymą miesto ribose. Įrengtos kameros ir garso jutikliai matuoja triukšmo lygį, o pažeidėjų transporto priemonės automatiškai nufotografuojamos.

Sistema veikia kaip „triukšmo radaras“

Jeigu transporto priemonė viršija nustatytą triukšmo ribą, sistema automatiškai įrašo vaizdo medžiagą ir garsą, o pagal numerius nustatomas automobilio savininkas. Remiantis surinktais įrodymais, vairuotojui išrašoma bauda.

Valdžios atstovai aiškina, kad tikslas yra ne bausti, o sumažinti triukšmo taršą ir pagerinti gyvenimo kokybę. Vis dėlto vairuotojai piktinasi, jie neturi jokios įtakos stabdžio garsumui, o vengdami naudoti variklinį stabdį rizikuoja perkaitinti pagrindinius stabdžius.

Saugumas ar ramybė, kas svarbiau?

Ši situacija sukėlė daug diskusijų tarp vairuotojų. Vieni mano, kad gyventojų teisė į ramybę yra svarbi, kiti pabrėžia, jog kelio saugumas turėtų būti prioritetas. Variklinis stabdymas ypač svarbus sunkvežimiams, važiuojantiems nuo ilgo nuokalnės, nes padeda išvengti pavojingo stabdžių perkaitimo.

Avocos atvejis parodė, kad technologijos gali ne tik padėti, bet ir sukelti naujų problemų. Dabar vairuotojai, leisdamiesi nuo kalno, turi rinktis: rizikuoti stabdžių veikimu ar gauti baudą už triukšmą. Tai paradoksas, kuris dar ilgai kels diskusijų apie tai, kaip suderinti kelių saugumą ir žmonių ramybę.

Temos: Eismas
Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas