Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Dyzelinas ar benzinas: dyzelinių automobilių era baigėsi, naujausi skaičiavimai verčia susimąstyti
Visada buvo įprasta manyti, kad dyzelinis automobilis – taupesnis pasirinkimas. Bet ar ši mintis vis dar turi pagrindą, kai dyzelinas kainuoja daugiau nei benzinas? Šiandienos situacija degalinėse kelia rimtų klausimų net ilgamečiams vairuotojams.
Vidutinė dyzelino kaina šiuo metu siekia apie 1,45 euro už litrą, o 95 markės benzinas – maždaug 1,32 euro. Skirtumas akivaizdus. Bet ar vien kaina viską lemia? Kelių minučių skirtumas tarp užsipylimo vienam ar kitam degalų tipui gali atrodyti nereikšmingas.
Tačiau per metus tai virsta šimtais eurų, ypač tiems, kurie kasdien įveikia ilgas distancijas. O jei dar įskaičiuotume eksploatacinius skirtumus, technines išlaidas, automobilio nusidėvėjimą – klausimas, kuris variklis apsimoka labiau, tampa gerokai sudėtingesnis nei vien kainų palyginimas stende prie kolonėlės.
Ką rodo kainos šiandien?
Šiuo metu dyzelinas Lietuvoje vidutiniškai kainuoja apie 1,45 euro už litrą. Tuo tarpu 95 markės benzinas – 1,32 euro. Vadinasi, benzinas pigesnis maždaug 13 centų už litrą. Ir šis skirtumas nėra vienkartinis – jis laikosi jau kurį laiką. Ilgus metus buvo įprasta, kad dyzelinas pigesnis, bet dabar ši taisyklė pasikeitusi.
Jeigu per mėnesį nuvažiuojate apie 1 tūkst. kilometrų ir jūsų automobilio vidutinės sąnaudos – 6 litrai 100 kilometrų, tai benzinu varomas automobilis sudegins apie 79,20 euro per mėnesį. Tuo tarpu dyzelinis, esant tokioms pat sąnaudoms, kainuos apie 87 eurus. Skirtumas – beveik 8 eurai kas mėnesį, arba 96 eurai per metus.
Tai – baziniai skaičiavimai. Tačiau net jie jau rodo, kad vien pagal degalų kainą benzinas šiuo metu atrodo logiškesnis pasirinkimas. Bet tai tik pradžia.
Kuris variklis iš tiesų taupesnis?
Tradiciškai laikoma, kad dyzeliniai varikliai sunaudoja mažiau degalų. Ir tai tiesa – ypač važiuojant ilgais atstumais, tolygiu greičiu. Dyzeliniai automobiliai dažnai suvartoja apie 1–1,5 litro mažiau 100 kilometrų nei tokio pat galingumo benzininiai modeliai. Tad jeigu per mėnesį važinėjate ne 1 tūkst., o 3 tūkst. kilometrų, degalų skirtumas gali išaugti ir suvalgyti dabartinį kainų pranašumą.
Kita vertus, mieste važiavimo skirtumas ne toks ryškus. Nuolatinis stabdymas, šaltas variklis, trumpos distancijos – viskas veda prie to, kad dyzelis pradeda naudoti tiek pat ar net daugiau nei benzinas. Tokiu atveju pigesnis litras 95-ojo tampa tikrai svariu argumentu.
Trumpai tariant – jei jūsų kasdieniai maršrutai trumpi, dažnai važiuojate mieste, benzinas šiuo metu yra logiškesnis pasirinkimas. Jei kasdien įveikiate didelius atstumus, dyzelinis automobilis vis dar gali būti taupesnis, bet tik tam tikromis sąlygomis.
Nepamirškime priežiūros išlaidų
Daugeliui atrodo, kad degalų sąnaudos – svarbiausias faktorius. Tačiau realybėje ne mažiau svarbios ir eksploatacinės išlaidos. Dyzeliniai varikliai reikalauja daugiau dėmesio: brangesnė alyva, sudėtingesnė technika, didesnė rizika susidurti su brangiais gedimais – purkštukais, kietųjų dalelių filtrais, turbinomis.
Ir kai tokio tipo remontas kainuoja kelis šimtus ar net tūkstančius eurų – sutaupytas degalų litras praranda prasmę. Benzininiai automobiliai šiuo atžvilgiu paprastesni, pigesni remontuoti ir lengviau prižiūrimi. Aišku, viskas priklauso nuo automobilio amžiaus ir būklės, bet vidutiniškai benzininiai modeliai reikalauja mažiau investicijų.
Ką rodo ateitis?
Dabar bene vienintelis objektyvus pranašumas – žemesnė benzino kaina. Visgi rinka kinta nuolat. Politinės įtampos, akcizų pokyčiai, žaliavų kainų svyravimai – visa tai gali per trumpą laiką pakeisti situaciją. Be to, žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, abi technologijos pamažu stumiamos į šalį, o pirmaujančiu tampa elektromobilis.
Tačiau šiai dienai, jei reikia priimti sprendimą dabar – benzinas atsiperka greičiau. Jis pigesnis, automobiliai su tokiais varikliais – paprastesni, o eksploatacija – mažiau rizikinga. Dyzelis vis dar turi savo nišą, bet nebe visiems. Neatsitiktinai daugelis gamintojų jau stabdo dyzelinių modelių gamybą ir siūlo alternatyvas.
Ar dyzelis vis dar apsimoka?
Jei važiuojate daug, tolimais atstumais, turite patikimą, gerai prižiūrėtą dyzelinį automobilį – dar gali apsimokėti. Bet jei ieškote naujo ar naudoto automobilio šiuo metu, vertėtų rimtai pagalvoti apie benzininį modelį.
Kadangi skirtumas degalinėje šiandien akivaizdus, o techninė priežiūra – paprastesnė, benzinas tampa racionalesniu pasirinkimu daugeliui. Galiausiai, ne viskas matuojama litrais. Kartais ramybė dėl mažesnių išlaidų ir mažiau rūpesčių verti kur kas daugiau nei keli sutaupyti centai.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.