Prisijunkite
Prisijunkite
Pirmadienio rytą Australijoje, oro linijų bendrovės „Virgin Australia“ lėktuve, kilus gaisrui kilo panika tarp keleivių. Incidentas įvyko prieš pat nusileidimą Hobarto mieste Tasmanijoje. Pranešama, kad liepsnos pasirodė vieno iš keleivių bagaže, kuriame buvo laikomas išorinis akumuliatorius, vadinamasis „powerbankas“.
Manoma, kad būtent šis įrenginys tapo gaisro priežastimi. Įvykis paryškino augančią riziką, susijusią su elektroninių prietaisų transportavimu lėktuvuose. Apie devintą valandą ryto, kai lėktuvas jau leidosi Hobarte, keleiviai pranešė įgulai apie dūmus. Jie sklido iš vieno viršutinių bagažo skyrių.
Atidarius skyrių paaiškėjo, kad dega keleivio rankinis bagažas. Kadangi orlaivis jau buvo nusileidimo fazėje, nereikėjo ieškoti atsarginio oro uosto, tačiau iškart buvo įspėtos pagalbos tarnybos, kurios laukė orlaivio atvykimo ant žemės.
Gaisro gesinimas buvo sudėtingas. Pradinės pastangos panaudoti gesintuvą nepadėjo. Tik panaudojus vandenį pavyko numalšinti liepsnas. Liudininkai pasakojo, kad įgulos narės nurodė keleiviams nefotografuoti ir nefilmuoti įvykio eigos.
Gaisro priežastis, įtariamas pavojingas akumuliatorius
Nusileidus į lėktuvą įžengė ugniagesiai. Jie išnešė sudegusį krepšį, kuriame buvo rastas išorinis akumuliatorius. Manoma, kad būtent jis sukėlė gaisrą. Tokie akumuliatoriai turi ličio jonų baterijas, kurios, pažeistos, perkrautos arba perkaitusios, gali savaime užsiliepsnoti.
Pasak Hobarto oro uosto operacijų vadovo Matto Cockerio, įvykio metu lėktuvo salone buvo juntamas gausus dūmų kiekis. Dėl atsargumo visi keleiviai ir įgulos nariai buvo mediciniškai apžiūrėti. Vienam asmeniui kilo įtarimas dėl apsinuodijimo dūmais, todėl jis buvo nuvežtas detalesniam ištyrimui.
„Virgin Australia“ atstovas žiniasklaidai komentavo, kad keleivių saugumas yra svarbiausias prioritetas. Jis padėkojo už greitą ir profesionalią įgulos reakciją bei ugniagesių pagalbą.
Pasaulinė problema, kurios sprendimo dar ieškoma
Pastaraisiais metais vis dažniau fiksuojami panašūs incidentai, kai gaisrai kyla dėl elektroninių įrenginių lėktuvų salonuose. 2024 metais Jungtinių Valstijų Federalinė aviacijos administracija užfiksavo 39 atvejus, kai orlaiviuose kilo problemų dėl ličio baterijų. Dalis jų buvo susiję su telefonais, kita dalis su išoriniais akumuliatoriais.
Atsižvelgdamos į augančią riziką, įvairios pasaulio oro linijos ėmėsi prevencinių priemonių. Kai kurios, pavyzdžiui, „Thai Airways“, „Singapore Airlines“ ir „Malaysia Airlines“, uždraudė naudotis išoriniais akumuliatoriais skrydžio metu. Panašias taisykles taiko ir Hongkongo aviacijos priežiūros institucijos, kurios apribojo tokių įrenginių naudojimą visose to regiono oro linijose.
Augant keliautojų skaičiui ir elektroninių įrenginių naudojimui, tikėtina, kad oro linijų saugumo reikalavimai toliau griežtės. Šis incidentas yra dar vienas įrodymas, kad technologijų patogumas gali kelti realų pavojų, jei nėra tinkamai kontroliuojamas.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti