Prisijunkite
Prisijunkite
Jeigu artimiausią dešimtmetį planuojate kelionę automobiliu po Europą, verta pradėti pratintis prie minties apie elektromobilius. Nors Europos Sąjunga jau paskelbė apie planus nuo 2035 metų uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių prekybą privačiam naudojimui, panašu, kad automobilių nuomos sektoriuje pokyčiai gali įvykti gerokai anksčiau.
Pasak Vokietijos spaudos, Briuselyje rengiamas planas, kuris nuo 2030 metų draustų didelėms nuomos įmonėms, tokioms kaip „Sixt“ ar „Europcar“, įsigyti naujus vidaus degimo variklius turinčius automobilius. Tai reikštų, kad nuo tos datos į jų automobilių parką būtų leidžiama įtraukti tik elektromobilius.
Europos Komisija patvirtino, kad rengia naujus transporto reglamentus, tačiau konkrečių detalių dar neatskleidžia. Vis dėlto, jei toks sprendimas būtų priimtas, jis iškart paveiktų paprastus keliautojus. Nuomos įmonės savo automobilius keičia kas vienerius ar dvejus metus, todėl jei nuo 2030 metų nebegalės pirkti benzininių automobilių, tai iki 2032 metų tokie automobiliai tiesiog išnyktų iš jų pasiūlos.
Elektromobiliai užims vis daugiau vietos nuomos rinkoje
Šiuo metu elektromobiliai sudaro tik nedidelę dalį nuomos įmonių automobilių parkų. Jie dažnai yra brangesni, o klientai vis dar nėra visiškai pasiruošę jų plačiam naudojimui. Dalis keliautojų nerimauja dėl įkrovimo infrastruktūros ar elektromobilių nuvažiuojamo atstumo, o tai daro įtaką jų pasirinkimams.
Be to, kai kurie duomenys rodo, kad elektromobilių remontas po nedidelių avarijų kainuoja daugiau nei įprastų automobilių, todėl nuomos bendrovėms jie kol kas nėra itin ekonomiškas pasirinkimas. Vis dėlto, priverstinis perėjimas prie elektrinio transporto šioje srityje galėtų paskatinti spartesnį pokytį visame žemyne.
Nuomos verslas tampa pokyčių katalizatoriumi
Automobilių nuomos sektorius Europos rinkoje užima svarbią vietą. Nuomojamų automobilių įsigijimai sudaro apie penktadalį visų naujų automobilių registracijų. Jei šis segmentas bus priverstas visiškai pereiti prie elektromobilių dar penkeriais metais anksčiau nei numatyta bendrajame draudime, tai reikšmingai sumažins naujų benzininių automobilių kiekį Europos keliuose.
Toks pokytis gali paskatinti visą automobilių pramonę peržiūrėti savo strategiją. Jei didieji pirkėjai nebeužsakys benzininių modelių, gamintojai gali nebeturėti motyvacijos toliau juos gaminti privačiam sektoriui. Gamybos kaštai padidės, o pasiūla sumažės. Tai gali paskatinti kai kurias gamyklas anksti atsisakyti benzininių modelių dar iki 2035 metų.
Pasekmės naudotų automobilių rinkai ir darbo vietoms
Šis pokytis paveiktų ir naudotų automobilių pasiūlą. Kadangi nuomos įmonės dažnai parduoda vienerių ar dvejų metų senumo automobilius, sumažėjus naujų benzininių modelių pirkimui, sumažės ir šios kategorijos naudotų automobilių pasirinkimas. Tai apsunkins galimybes tiems, kurie negali sau leisti elektromobilio arba dar nenori prie jo pereiti.
Greitas pokytis gali paveikti ir automobilių gamybos darbuotojus, ypač tuos, kurių darbas susijęs su tradiciniais varikliais ir jų komponentais. Perėjimas prie elektromobilių yra neišvengiamas, tačiau jo tempas gali turėti skaudžių socialinių pasekmių, jei jam nebus pasiruošta iš anksto.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti