Europos Sąjunga ruošia revoliuciją automobilių rinkoje: pigesnis remontas ir mažiau draudimų

Danielius Mažeikis , 2025-07-25, 10:55 (atnaujinta 2025-07-25, 13:36)
0
Europos Sąjunga ruošia revoliuciją automobilių rinkoje: pigesnis remontas ir mažiau draudimų

Ar techniškai tvarkingas automobilis gali atsidurti metalo laužo aikštelėje vien dėl teisinių formalumų? Europos Sąjunga siekia nutraukti šią ydą. Nauji teisės aktai numato pokyčius, kurie padės prailginti automobilių ir jų dalių eksploatavimo laiką, skatins remontą ir aiškiai apibrėš atnaujintų detalių teisinį statusą.

Europos Parlamento Aplinkos bei Vidaus rinkos komitetai jau pritarė siūlomam reglamentui dėl eksploatuoti nebetinkamų transporto priemonių. Galutinis balsavimas numatytas 2025 metų rugsėjį, po kurio bus pradėtos derybos su Europos Komisija ir ES Taryba.

Vienas svarbiausių pakeitimų susijęs su tuo, kada transporto priemonė laikoma atlieka. Šiuo metu egzistuoja atvejų, kai vis dar pataisomas automobilis formaliai klasifikuojamas kaip atliekos, o tai blokuoja jo registraciją, remontą ir pardavimą. 

Pagal naujus reikalavimus tokie automobiliai nebus nurašomi vien dėl biurokratinių taisyklių. Tai leis išvengti bereikalingo utilizavimo, padidins naudotų automobilių prieinamumą ir suteiks daugiau darbo nepriklausomiems autoservisams.

Aiškesnis teisės statusas atnaujintoms detalėms

Kitas svarbus žingsnis, tai aiškus apibrėžimas, kas laikoma atnaujintomis (regeneruotomis) dalimis. Iki šiol jų baziniai komponentai, tokie kaip panaudotos automobilių dalys, daugelyje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, buvo priskiriami prie atliekų. Tai kėlė logistinių kliūčių, mažino ekonominę naudą ir stabdė šio sektoriaus augimą.

Pagal naują reglamentą atnaujintos detalės, pavyzdžiui, generatoriai, starteriai ar turbokompresoriai, taps teisėta žiedinės ekonomikos dalimi. Įmonės, užsiimančios tokių dalių atnaujinimu, galės teisėtai tvarkyti naudotas dalis nepažeisdamos aplinkosaugos normų. Tokia sistema leis ne tik mažinti atliekų kiekį, bet ir pasiūlyti vairuotojams pigesnių ir patikimų alternatyvų remontui.

Programinė įranga nebetrukdys remontui

Vienas iš esminių naujų reikalavimų bus draudimas naudoti programinę įrangą, kuri trukdo ar visiškai neleidžia atlikti automobilio remonto. Tai ypač aktualu tais atvejais, kai po atnaujinimų negalima naudoti neoriginalių dalių ar remontuoti automobilio neautorizuotame servise. Šis pokytis suteiks daugiau laisvės vartotojams rinktis, kur ir kaip remontuoti savo transporto priemonę.

Taip pat numatyta, kad nuo 2031 metų kiekvienas naujas automobilis turės būti sudarytas bent iš 20 procentų perdirbto plastiko. Vėlesniais metais ši dalis galės būti padidinta iki 25 procentų. Analizuojama galimybė taikyti panašius reikalavimus ir plienui bei aliuminiui.

Poveikis vairuotojams ir aplinkai

Šis naujas reglamentas leis ne tik lengviau remontuoti senesnius automobilius, bet ir paskatins antrinę dalių rinką, kuri taps saugesnė ir teisėta. Tokie pokyčiai naudingi ne tik servisams ir gamintojams, bet ir vairuotojams, kurie galės ilgiau naudotis savo automobiliais ir išvengti brangios prievolės pirkti naują transporto priemonę.

Aplinkai tai taip pat žingsnis į priekį, siekiant tikro žiedinės ekonomikos modelio automobilių pramonėje. O šalies ekonomikai galimybė išlaikyti darbo vietas techninio aptarnavimo ir atsarginių dalių sektoriuose. Tai sprendimas, kuris sujungia vartotojų interesus, tvarią pramonę ir atsakingą požiūrį į resursų naudojimą.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas