Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Dirbtinio intelekto lenktynės: ar „Anthropic“ aplenks „OpenAI“ ir taps naujuoju gigantu?
Dirbtinio intelekto lenktynės: ar „Anthropic“ aplenks „OpenAI“ ir taps naujuoju gigantu?
Dirbtinio intelekto industrija įkaista iki raudonumo, o garsiausi pasaulio technologijų analitikai jau kalba apie artėjantį tektoninį lūžį. Į viešąją erdvę prasprūdusios žinios, kad DI bendrovė „Anthropic“, kurianti „Claude“ modelius, gali būti pirmoji iš didžiųjų, žengsianti į biržą, sukėlė tikrą audrą. Jei šie planai išsipildys, tai būtų ne tik vienas didžiausių būsimų technologinių IPO, bet ir rimtas smūgis „OpenAI“ – iki šiol laikytai neabejotina lyderė šioje srityje.
Naujienos apie „Anthropic“ pasirengimą debiutuoti biržoje ateina itin reikšmingu momentu. Rinkoje sklando kalbos, kad ir „OpenAI“ svarsto tą patį žingsnį, tačiau jei konkurentas suspėtų pirmas, finansinė persvara galėtų pasisukti visai kita kryptimi. DI rinkoje laimi ne tik geriausi modeliai, bet ir tie, kurie geba greičiausiai pritraukti kapitalą – ypač šioje milžiniškų kaštų reikalaujančioje srityje.
IPO – kas slypi už skambių trijų raidžių?
Norint suprasti, kodėl IPO gali pakeisti visą galios balansą, verta prisiminti, kaip ši procedūra veikia. Pirminis viešas akcijų siūlymas – tai momentas, kai privati įmonė tampa vieša ir leidžia plačiajai visuomenei pirkti jos akcijas. Perėjimas į biržą leidžia atsiverti kapitalo upėms: milijardinės investicijos gali būti nukreiptos į naujų modelių kūrimą, duomenų centrų plėtrą ar komercinės infrastruktūros stiprinimą.
Būtent tokio kapitalo šiandien reikia dirbtinio intelekto kūrėjams. Modelių treniravimas kainuoja ne tik laiką – tai žaidimas, kuriame pinigų deginimo tempas neretai primena kosmoso industriją. „Anthropic“, jei viešai pasiūlys akcijų, galėtų ženkliai padidinti savo finansines galimybes.
Tačiau IPO turi ir kitą pusę. Viešos įmonės tampa pavaldžios akcininkų lūkesčiams. Tai reiškia ne tik privalomą augimą, bet ir galimą kainodaros pasikeitimą vartotojams: funkcijos, kurios dabar nemokamos, gali tapti mokamos, o prenumeratų kainos – kilti. Tai neišvengiama realybė, jei DI kūrėjams teks kas ketvirtį įrodyti, kad jų pelningumas kyla, o išlaidos – valdomos.
Užkulisiuose – aukščiausio lygio komanda ir tylūs susitarimai
Pasirengimą „Anthropic“ IPO patvirtina reikšmingos detalės. Bendrovė, kaip skelbia „Financial Times“, jau pasitelkė teisininkus iš Wilson Sonsini Goodrich & Rosati – būtent šį biurą, garsėjantį darbais su „Google“, „LinkedIn“ ir „Lyft“ viešais debiutais. Šis pasirinkimas sufleruoja, kad kalbos apie „ankstyvas diskusijas“ gali būti kur kas rimtesnės, nei skamba oficialiose nutylėtose pozicijose.
Be to, „Anthropic“ į komandą prisiviliojo buvusį „Airbnb“ vadovą Krishna Rao – žmogų, kuris padėjo pasiruošti vienam iš įspūdingiausių pandemijos eros IPO 2020 metais. Toks žingsnis nėra atsitiktinumas. Paprastai įmonės stiprina savo gretas būtent prieš kritinius finansinius procesus.
Pranešama, kad bendrovė jau neformaliai diskutuoja su didžiosiomis investicinėmis bankininkystės įstaigomis. Nors dar anksti kalbėti apie konkrečius skaičius, pats šių diskusijų faktas rodo, jog „Anthropic“ kryptingai žengia viešo siūlymo link.
Dviejų gigantų lenktynės: ar „Anthropic“ gali aplenkti „OpenAI“?
Šiandien dirbtinio intelekto rinka – tai lenktynės, kuriose svarbus kiekvienas mėnuo. „OpenAI“ ilgai buvo laikoma neabejotina lydere, iššovusi su „ChatGPT“ ir priverstinė visus technologijų milžinus grįžti prie brėžinių. Tačiau pastarasis laikotarpis pasižymi vis labiau ryškėjančia konkurencija, o „Anthropic“ su „Claude“ modeliais tapo viena iš kelių įmonių, sugebančių realiai mesti iššūkį.
Jei „Anthropic“ pavyktų įvykdyti IPO pirmiau, finansinė persvara galėtų iš esmės pasikeisti. Viešai prekiaujama įmonė, turinti milijardus papildomo kapitalo, gali investuoti agresyviau, sparčiau plėsti tyrimus ir kurti konkurencingesnius modelius. Tai ypač svarbu atsižvelgiant į tai, kad DI pažanga juda šviesos greičiu, o pyktis dėl rinkos dalies tampa vis aršesnis.
Tiesa, IPO savaime negarantuoja pergalių. Iššūkis toks pats aiškus, kaip ir perspektyva: „Anthropic“ dar turi atsakyti, kaip pereiti iš kapitalą deginančio startuolio režimo į pelningo giganto etapą. Ir nors rinka tiki dirbtinio intelekto ateitimi, investuotojai nori aiškių formulių, kaip DI modeliai taps tvariu verslu.
Didieji klausimai, kurie vis dar kybo ore
Vis dėlto, net ir kylant optimizmui, neatsakyti klausimai išlieka. Nežinoma, kokia bus pradinė akcijų kaina – ir ar rinka bus pasiruošusi tokiam mastui. Neaišku, kaip greitai įmonė pasieks pelningumą, ypač turint omenyje, kad modelių treniravimas brangsta, o konkurencija tarp DI kūrėjų mažėja nežada.
Kitas klausimas – strateginis. Ar ankstyvesnis patekimas į biržą iš tiesų suteiks persvarą prieš „OpenAI“, ar tik atskleis finansinius iššūkius, kuriuos privati įmonė galėjo kur kas ramiau spręsti šešėlyje? Viena aišku: jei „Anthropic“ taps pirmąja vieša didžiąja DI bendrove, jos sprendimai nulems visos industrijos toną – nuo paslaugų kainų iki to, kaip bus finansuojami didieji modeliai ateityje.
Ši dirbtinio intelekto epocha jau dabar kupina dramatiškų posūkių. Tačiau artėjant potencialiam „Anthropic“ IPO, įtampa tik augs. Galbūt būtent ši bendrovė perrašys lyderystės taisykles, pakeis finansinį žaidimą ir privers „OpenAI“ pajausti, kaip atrodo spaudimas iš priekio, o ne iš nugaros.
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.