Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Galingiausias laivas istorijoje: šis milžinas po vandeniu pakeis absoliučiai viską, ką iki šiol žinojome
Europoje nuleistas į vandenį didžiausias pasaulyje kabelių klojimo laivas „Fleeming Jenkin“. Šis milžinas, priklausantis Belgijos bendrovei „Jan De Nul“, gali iš esmės pakeisti tai, kaip žemynas jungia jūroje esančias vėjo jėgaines su sausumos elektros tinklais.
Tai plaukiojantis energetikos centras, sukurtas taip, kad dirbtų greičiau, giliau ir efektyviau nei bet kuris ankstesnis laivas. „Fleeming Jenkin“ simbolizuoja naują etapą Europos energetikos istorijoje. Iki šiol didžiausi iššūkiai buvo ne vėjo jėgainių statyba, o būtent jų prijungimas prie tinklų.
Šis laivas sukurtas tam, kad spręstų šią problemą, tai jis gali kloti milžiniškus aukštos įtampos kabelius net 3 000 metrų gylyje, jungdamas atokias jūrines elektrines su sausuma. Belgijos bendrovės projektas jau vadinamas „plaukiojančiu tiltu“, kuris leis energijai laisviau keliauti tarp šalių. Tai vienas svarbiausių žingsnių į žalesnę, nepriklausomą Europos energetiką.
Milžiniška galia po vandeniu
Laivas, pastatytas Kinijos „CMHI Haimen“ laivų statykloje, sveria apie 28 tūkst. tonų ir turi rekordinę kabelių talpą. Ant jo denio sumontuotos trys milžiniškos karuselės, leidžiančios vienu metu kloti net keturis kabelius. Kiekviena jų gali dirbti su 150 tonų įtempimu, o tai suteikia galimybę veikti net giliausiuose Europos vandenyse.
Tokios konstrukcijos tikslas, tai sumažinti reisų skaičių ir pagreitinti jūrinių projektų įgyvendinimą. Kuo rečiau laivas turi grįžti į uostą papildyti kabelių atsargų, tuo greičiau vyksta darbas. Tai itin svarbu, kai oro sąlygos leidžia tik trumpus darbo langus jūroje.
Pirmieji bandymai ir strateginė misija
Pirmasis „Fleeming Jenkin“ bandymas vyks Šiaurės jūroje pagal programą „TenneT 2 GW“. Jos tikslas yra sukurti standartizuotas jūrines jungtis, galinčias perduoti dvigubai daugiau galios nei ankstesni sprendimai. Šis standartas leis sumažinti platformų skaičių, palengvins prijungimą prie tinklo ir padidins energetinį efektyvumą.
Per pirmuosius metus planuojama, kad laivas paklos daugiau nei 2 800 kilometrų kabelių. Jie sujungs vėjo jėgainių centrus ir tarpvalstybinius tinklus, kad elektra galėtų keliauti ten, kur jos labiausiai reikia. Tai padės sumažinti priklausomybę nuo tradicinių energijos šaltinių.
Ekologiškas milžinas su pažangiomis technologijomis
„Fleeming Jenkin“, tai ne tik galingas, bet ir aplinkai draugiškas laivas. Jis priklauso itin mažų emisijų klasei, turi dvigubą išmetamųjų dujų filtravimo sistemą, šalinančią iki 99 proc. kenksmingų dalelių.
Be to, įdiegta hibridinė jėgainė, kuri apjungia 2,5 MWh talpos bateriją ir generatorius, galinčius naudoti biokurą ar žaliąjį metanolį. Tokios technologijos ne tik mažina taršą, bet ir užtikrina tikslesnį laivo manevravimą. Tai ypač svarbu klojant kabelius, kai net menkiausia klaida gali sugadinti brangų įrenginį.
Europa stiprina energetinį stuburą
Šis laivas atsirado pačiu laiku, kai Europa kovoja su didžiausiu energetikos iššūkiu, tai elektros perdavimo tinklų plėtra jūrose. Šiuo metu vėjo jėgainių gamybos galimybės pranoksta perdavimo pajėgumus. Be efektyvių jungčių net pažangiausi parkai negali perduoti visos pagamintos energijos.
„Fleeming Jenkin“ suteikia vilčių, kad šis butelio kaklelis bus išplatintas. Tai simbolinis žingsnis į ateitį, kurioje žemyno vandenys taps tikrais energijos greitkeliais, jungiančiais valstybes ir užtikrinančiais tvarų elektros tiekimą visai Europai.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.