Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Kinijos bendrovė artėja prie baterijų rinkos revoliucijos, pirmieji didžiuosius pokyčius pajus dronų pirkėjai
Viena didžiausių Kinijos baterijų gamintojų ir „Tesla“ tiekėjų konkurentė „Eve Energy“ pradėjo masinę kietojo būvio baterijų gamybą. Pirmieji šios technologijos privalumais greičiausiai pasinaudos dronai, kuriems kiekvienas papildomas skrydžio laikas yra itin svarbus.
Naujoje Čengdu gamykloje jau gaminamos 10 Ah talpos celės su sulfido pagrindo kietaisiais elektrolitais, kurias galima jungti į 60 Ah paketus. Jos skirtos ne tik bepiločiams orlaiviams, bet ir humanoidiniams robotams, tokiems kaip „Tesla Optimus“, ar dirtinio intelekto pagrindu veikiančiai IoT įrangai.
Šių baterijų energijos tankis siekia apie 300 Wh/kg, o tai yra reikšmingas šuolis, lyginant su įprastų ličio jonų elementais, kurie paprastai siūlo apie 200 Wh/kg. Atsižvelgiant į tai, kad baterijos gali sudaryti net 40–50 proc. drono svorio, toks patobulinimas leidžia ženkliai pailginti skrydžio trukmę.
Kietojo būvio technologija išsprendžia kai kurias skystų elektrolitų problemas: tokios celės geriau veikia ekstremaliomis temperatūromis, yra stabilesnės termiškai ir mažiau linkusios į perkaitimo riziką. Tai itin svarbu dronams ar robotams, kuriems tenka veikti sudėtingomis sąlygomis.
Kol tokie gamintojai kaip CATL ir „Panasonic“ teigia, jog ši technologija automobiliuose taps ekonomiškai pagrįsta tik dešimtmečio pabaigoje, „Eve Energy“ nusprendė pirmiausia taikyti ją mažesnės apimties rinkose.
Tikimasi, kad iki 2026 metų Čengdu gamykla pasieks 100 MWh metinę gamybos apimtį, o ateities planuose ir dar efektyvesni 400 Wh/kg elementai.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad dažnai minimi 800–850 Wh/L rodikliai, būdingi naujausiems silicio-anglies akumuliatoriams išmaniųjų telefonų rinkoje, nėra tiesiogiai palyginami su „Eve Energy“ duomenimis, nes vieni pateikiami tūrio, o kiti svorio santykiu.
Verta pastebėti, jog „Eve Energy“ šiame sektoriuje nėra vienintelė. Šių metų pradžioje Kanados įmonė „Avidrone“ jau pristatė krovinių droną su „Factorial“ kietojo kūno baterijomis. Vis dėlto, pradėjusi masinę gamybą, „Eve“ atrodo pasirengusi greičiau nei dauguma perkelti šią technologiją iš laboratorijų į realų pasaulį.
Bilis.lt portalo įkūrėjas ir vadovas. Apie technologijas rašau jau daugiau nei dešimt metų, o taip pat stebiu pasaulio aktualijas. Rašymas yra mano didžiausias pomėgis, kurį prieš penkerius metus pavyko paversti ir pragyvenimo šaltiniu.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti