Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
„Apple“ rengiasi istoriniam pokyčiui: 2026-ieji metai telefonų rinkoje gali viską pakeisti iš esmės
Apple rengiasi istoriniam pokyčiui: 2026-ieji metai telefonų rinkoje gali viską pakeisti iš esmės
Į technologijų pasaulį vėl grįžta intriga – Apple rengiasi istoriniam pokyčiui, kuris gali iš esmės pakeisti ne tik iPhone gamybos ritmą, bet ir visą išmaniųjų telefonų rinką. Iki šiol įpratome, kad rugsėjis yra mėnuo, kai pristatomi nauji premium klasės iPhone modeliai, o po kurio laiko pasirodo ir pigesnės versijos. Tačiau nuo 2026 metų ši tvarka gali griūti. Apie tai pirmieji pranešė analitikas Ming-Chi Kuo ir Bloomberg žurnalistas Markas Gurmanas, o dabar aiškėja vis daugiau detalių, verčiančių spėlioti – ar iPhone taps dviejų sezonų produktu?
Didžioji pertvarka: ką Apple planuoja 2026-iesiems?
Bloomberg šaltiniai teigia, kad Apple 2026 metais visiškai pakeis savo išmaniųjų telefonų išleidimo grafiką. Pirmasis ciklas prasidės rudenį, kaip ir įprasta. Rugsėjį laukiama trijų aukščiausios klasės modelių: iPhone 18 Pro, iPhone 18 Pro Max ir ilgai aptarinėjamo sulenkiamo iPhone. Sulenkiamas Apple telefonas jau kelerius metus buvo apipintas gandais, o 2026-ieji gali tapti momentu, kai jis pagaliau išvys dienos šviesą ir pradės naują Apple produktų kategoriją.
Po maždaug šešių mėnesių, tikėtina 2027 m. pradžioje, Apple pristatys likusias iPhone 18 serijos versijas: standartinį iPhone 18, ekonomiškesnį iPhone 18e ir galbūt atnaujintą iPhone Air. Toks ritmas reiškia, kad visą kalendorinių metų laikotarpį iPhone naujienų srautas nebus nutrūkęs – vartotojams tai primins nuolatinę technologinę šventę.
Gurmano teigimu, jei šis modelis pasiteisins, Apple gali kasmet išleisti net penkis ar šešis iPhone verslus, taip kurdama lankstesnę, metų laikams nepririštą ekosistemą.
Kodėl Apple keičia daugelį metų galiojusią tvarką?
Sprendimas pereiti prie dviejų iPhone pristatymo etapų nėra atsitiktinis. Viena priežasčių – nuolatinė įtampa, kurią patirdavo Apple inžinerinės, rinkodaros ir tiekimo komandos. Rugpjūtis ir rugsėjis jiems būdavo vieni intensyviausių mėnesių, nes vienu metu tekdavo derinti naujų modelių gamybą, programinę įrangą, kampanijas ir tiekimo grandinės planavimą visame pasaulyje.
Naujasis modelis padėtų tolygiau paskirstyti darbų krūvį. Apple tiekėjai, tarp jų ir gamyklos Azijoje, gautų aiškesnį bei labiau subalansuotą gamybos grafiką. Kalbama, kad toks pokytis ilgainiui mažintų ir gamybos trikdžių riziką, kuri ypač išryškėjo pandemijos metu.
Dar viena priežastis – verslo logika. Šiuo metu didžioji iPhone pardavimų dalis koncentruojasi ketvirtame ketvirtyje, ypač prieš Kalėdas. Įvedus biannual – dviejų kartų per metus – pristatymų modelį, „pajamų kalnas“ taptų labiau išlygintas. Tai leis Apple pasiūlyti šviežių naujienų ir pavasario sezonui, kai technologijų rinka paprastai nurimsta.
Konkurencinis spaudimas: Samsung modelis veikia
Gurmanas akcentuoja, kad Apple žengia keliu, kurį jau seniai mina Samsung. Pastaroji kiekvienų metų pradžioje pristato Galaxy S seriją, o vasarą – sulenkiamus Fold ir Flip telefonus. Šis dviejų bangų modelis Samsung leido išsaugoti nuolatinį matomumą rinkoje. Apple ilgą laiką galėjo sau leisti ignoruoti konkurentų ritmą, tačiau sulenkiamų telefonų segmentas sparčiai auga.
Štai kodėl numatoma, kad Apple 2026 m. sulankstomas iPhone taps viena ryškiausių naujovių. Tai leis tiesiogiai stoti į konkurencinę kovą su Samsung Fold serija, kuri dominuoja šiame segmente.
Ką dar planuoja Apple 2026 metais?
2026-ieji žada būti ne tik iPhone pokyčių, bet ir itin intensyvus visos Apple ekosistemos plėtros laikotarpis. Tarp planuojamų produktų:
– iPhone 17e – pigesnė, paprastesnė iPhone versija, kuri taps visos dviejų etapų strategijos pradžia. – Naujas bazinis iPad su A18 lustu – pabrėžia, kad Apple nori daugiau galios net įėjimo lygio įrenginiuose. – iPad Air su M4 procesoriumi – tai didelis šuolis Air linijai, kuri iki šiol buvo laikoma „per vidurį“ tarp bazinio iPad ir iPad Pro. – Atnaujinti MacBook modeliai – su naujos kartos lustais, kurie dar labiau atskirs Apple nuo PC rinkos konkurentų. – Išmanusis ekranas – galimai HomePod ir iPad hibridas, kurio Apple gerbėjai laukia jau kelerius metus.
Tai rodo, kad Apple 2026 metais ne tik koreguos tradicijas, bet ir bandys užimti daugiau rinkos nišų.
Ką tai reiškia vartotojams Lietuvoje?
Lietuviams toks pokytis gali būti itin palankus. Iki šiol naujų iPhone modelių atėjimas į Lietuvos rinką dažnai vėlavo, nes didžioji paklausa sutelkdavo telefonus didžiosioms šalims. Jei modelių pristatymas išsiskirstys per du laikotarpius, didės tikimybė, kad ir Lietuva gaus daugiau įrenginių greičiau ir tolygiau. Be to, platesnis modelių pasirinkimas leis vartotojams lanksčiau planuoti pirkimus: vieniems patiks aukščiausios klasės rudens modeliai, kiti lauks pavasarinių ekonominių versijų.
Apple keičiasi, nes keičiasi ir technologijų vartojimas. 2026-ieji gali tapti metais, kai iPhone ne tik įgaus naują formą, bet ir naują ritmą, kuris nubrėš kryptį visai pramonei.
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.