„Bitė“ ir „Tele2“ perspėja apie didžiulę grėsmę: banko sąskaitas ištuština per akimirką, reaguoti būtina tučtuojau

Ina Jonaitienė , 2025-06-29, 19:55
0
„Bitė“ ir „Tele2“ perspėja apie didžiulę grėsmę: banko sąskaitas ištuština per akimirką, reaguoti būtina tučtuojau

Šiandien vis dažniau girdime istorijų apie tai, kaip telefoniniai sukčiai, prisidengiantys artimųjų vardais ar net bankų pavadinimais, bando įvilioti žmones į apgaulės spąstus. 

Kai kurie žmonės atvirai stebėsi. Kai kurie žmonės sulaukia gausybės sukčių skambučių, kai tuo metu kiti dar nėra sulaukę nė vieno tokio skambučio. Tokie atvejai atskleidžia sukčių metodų tikslingumą ir tai, kaip atidžiai jie renkasi potencialias aukas.

„Luminor“ banko atstovė Marija Celma sako, kad neretai sprendimą, kam skambinti, sukčiai priima įvertinę žmogaus balsą, reakciją ar toną. Tokia filtracija, pasak jos, yra sąmoninga strategija, leidžianti nusikaltėliams pasirinkti tuos, kurie, jų manymu, yra lengviau paveikiami. 

Jei pirmasis pokalbis parodo, kad žmogus nesunkiai susipainioja ar yra naivus, skambutis peradresuojamas specialistui, kuris jau žino, kaip išgauti prisijungimo ar kitą asmeninę informaciją.

Tuo pat metu mobiliojo ryšio operatoriai kaip „Tele2“ ir „Bitė“ fiksuoja išaugusį technologinių sukčių aktyvumą. „Tele2“ praneša apie naują pavojų, kenkėjiškas programėles, nukreiptas prieš „Android“ televizorius, kurios siekia išvilioti prisijungimo prie bankų duomenis. 

Kenkėjiška programinė įranga „Android-Vo1D“ jau spėjo paveikti tūkstančius naudotojų, o pagrindinis taikinys – pigesni, mažiau žinomi televizorių modeliai.

„Bitė“ skaičiai dar labiau iškalbingi, nes vien per gegužę užblokuota beveik 565 tūkst. apgaulingų skambučių. Nuo gegužės pradžios, kai įdiegtas nemokamas saugumo sprendimas, užblokuota beveik pusantro milijono skambučių. 

Dauguma jų ateina iš užsienio, bet suklastotais lietuviškais numeriais arba iš tinklų, nepriklausančių jokiam operatoriui.

Viso to kontekste aišku viena, nors telekomunikacijų bendrovės deda pastangas techninei apsaugai stiprinti, vartotojų sąmoningumas ir atsargumas lieka esminė gynybos linija. 

Kiekvienas, gavęs įtartiną skambutį, turėtų išlikti budrus, niekada neatskleisti asmeninės informacijos ir kilus abejonių tiesiog nutraukti ryšį bei susisiekti su oficialiu šaltiniu. Tai mažas, bet svarbus žingsnis stabdant sukčių plitimą.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas