Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Automobilių pramonę sukrės dideli pokyčiai: ketinama uždrausti šį komponentą, kuris erzina daugelį
Moderniųjų elektromobilių išvaizda pastaraisiais metais smarkiai pasikeitė. Viena iš ryškiausių tendencijų tapo į vidų įtraukiamos rankenos, suteikiančios automobiliams futuristinį įvaizdį ir švaresnę aerodinaminę liniją.
Gamintojai pabrėždavo, kad tai modernumo ženklas ir technologinė pažanga, tačiau ši mada gali netrukus pasibaigti. Kinijos valdžios institucijos baigia derinti naujus saugumo standartus, kurie uždraustų visiškai paslėptas durelių rankenas.
Tokį sprendimą paskatino vis dažniau pasitaikantys gedimai, patogumo trūkumai bei realios grėsmės keleivių saugumui. Jei šie planai taps privalomomis taisyklėmis, automobilių gamintojai turės iš esmės pergalvoti dizainą.
Ši iniciatyva gali turėti įtakos ne tik Kinijos rinkai, bet ir globaliai automobilių pramonei. Kadangi elektromobilių gamyba vis labiau orientuota į tarptautinius standartus, šių rankenų draudimas vienoje didžiausių pasaulio rinkų nulemtų pokyčius ir kituose regionuose.
Planai uždrausti paslėptas rankenas
Nauja tvarka numatytų visišką draudimą naudoti rankenas, kurios visiškai įtraukiamos į dureles. Automobilių gamintojams būtų suteiktas vienerių metų pereinamasis laikotarpis, tad tikėtina, kad taisyklės įsigaliotų nuo 2027 metų liepos. Po šios datos parduodamuose naujuose automobiliuose Kinijoje tokio tipo rankenos būtų nebeleidžiamos.
Vis dėlto visiškai draudžiami nebus visi modernūs sprendimai. Pusiau įtraukiamos ar tradicinės rankenos liks leidžiamos, tačiau jos privalės turėti mechaninę atsarginę sistemą, kad veiktų net ir nutrūkus elektros tiekimui. Tai rodo aiškią kryptį, kad estetika negali nustelbti saugumo.
Aerodinaminiai mitai ir realybė
Automobilių gamintojai dažnai argumentuodavo, kad paslėptos rankenos pagerina aerodinamiką ir sumažina oro pasipriešinimą. Skaičiuota, kad pasipriešinimo koeficientas gali sumažėti iki 0,03 Cd. Tačiau nepriklausomi tyrimai parodė, kad reali nauda siekia vos 0,005 Cd. Praktikoje tai reiškia tik apie 0,6 kWh energijos sutaupymą šimtui kilometrų, tai skaičių, kuris daugumai vairuotojų beveik nejuntamas.
Dar daugiau, šių rankenų veikimui reikalingi varikliai ir mechanizmai padidina automobilio svorį iki 8 kilogramų. Tai ne tik panaikina minimalų aerodinaminį pranašumą, bet ir apsunkina eksploatavimą. Be to, tokios rankenos yra brangesnės, tai jų kaina tris kartus didesnė nei mechaninių, o gedimų tikimybė net aštuonis kartus didesnė.
Pavojai saugumui
Didžiausią susirūpinimą kelia saugumo klausimai. Kinijos draudimo automobilių saugumo institutas nustatė, kad avarijų metu šių rankenų veiksmingumas yra daug mažesnis. Šoninio smūgio testuose tradicinės rankenos leido durims atsiverti 98 proc. atvejų, o elektroninės tik 67 proc.
Dar grėsmingesni yra realūs incidentai. 2024 metais šalčio banga Čangčune paralyžiavo elektromobilį, kai rankenų varikliai užšalo ir keleiviai liko įkalinti viduje. Tais pačiais metais Gaungdongo provincijoje dėl liūčių kilo trumpojo jungimo atvejų, kai durelės nebeatsidarydavo, o keleiviams teko daužyti langus.
Nacionalinės avarijų tyrimų sistemos duomenys rodo, kad per metus avarijų dėl rankenų gedimų padaugėjo 47 proc., o paslėptos rankenos buvo kaltos net 82 proc. atvejų.
Be to, vaikų apsaugos asociacija pranešė apie smarkų nusiskundimų šuolį, tai 132 proc. padaugėjo atvejų, kai vaikai prispausdavo pirštus automatinių rankenų mechanizmuose. Kai kuriais atvejais tai baigėsi net kaulų lūžiais.
Skirtingos automobilių gamintojų pozicijos
Ne visi gamintojai pasidavė šiai madai. Didžiosios Kinijos bendrovės vadovas „Wei Jianjun“ atvirai kritikavo paslėptas rankenas, pabrėždamas, kad jų nauda aerodinamikai yra menka, jos sunkios, nepakankamai sandarios ir triukšmingos, o svarbiausia, tai priklauso nuo elektros tiekimo.
Kitos kompanijos, tokios kaip „Volkswagen“ ar „Audi“, pasirinko pusiau įtraukiamų rankenų sprendimus. Naujausiuose modeliuose jos turi net specialų raudoną traukiklį, kuris avarijos atveju leidžia gelbėtojams atidaryti duris mechaniškai.
Platesnė diskusija apie automobilių dizainą
Diskusija dėl paslėptų rankenų yra dalis platesnės pasaulinės tendencijos, kai reguliuotojai ima abejoti kai kurių dizaino sprendimų prasmingumu. Vis daugiau klausimų kelia ir fizinių mygtukų pakeitimas dideliais jutikliniais ekranais, kur paslėpti esminiai valdymo elementai, tokie kaip posūkiai, valytuvai ar avariniai signalai.
Europoje jau nuspręsta, kad nuo 2026 metų automobiliai, kuriuose tokios funkcijos paslėptos tik ekranuose, negalės gauti aukščiausio saugumo įvertinimo. Tai rodo aiškią kryptį tiek Rytuose, tiek Vakaruose modernus dizainas negali būti svarbesnis už pagrindinį vairuotojų ir keleivių saugumą.
Paslėptos automobilių rankenos, ilgai laikytos pažangos simboliu, šiandien vertinamos vis kritiškiau. Kinijos siekis jas uždrausti pabrėžia paprastą tiesą, tai inovacijos privalo tarnauti žmogui, o ne kelti grėsmę. Ateities automobiliuose estetika ir technologijos turės derėti su patikimumu ir saugumu, nes tik tada galima kalbėti apie tikrą pažangą.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti