Kinų superautomobilis pasiekė įspūdingą greitį: BYD šedevras meta iššūkį tokiems galiūnams kaip „Bugatti“

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Kinų superautomobilis pasiekė įspūdingą greitį: BYD šedevras meta iššūkį tokiems galiūnams kaip „Bugatti“

Kinijos automobilių gamintojas BYD paskelbė apie įspūdingą savo elektrinio superautomobilio „Yangwang U9“ pasiekimą, tai bandymų metu automobilis išvystė net 472,41 km/h greitį. Įmonė tai pristatė kaip naują pasaulinį rekordą tarp elektrinių automobilių. Vis dėlto tokį titulą vertėtų vertinti atsargiai, nes yra niuansų, susijusių su kitais analogiškais bandymais.

Oficialiai greičiausiu elektriniu automobiliu laikomas „Venturi Buckeye Bullet 3“, sukurtas Ohajo valstijos universiteto studentų komandos. Jis 2016 metais pasiekė dvipusio matavimo vidutinį greitį 549,4 km/h. Šis modelis labiau primena raketą nei įprastą automobilį ir buvo specialiai sukurtas vien greičio bandymams.

BYD šį skirtumą paaiškina paprastai, tai jų rekordas taikomas serijiniams automobiliams, kurie yra sukurti taip, kad teoriškai galėtų važinėti keliais. Tai reiškia, kad „Yangwang U9“ gal ir nėra greičiausias elektrinis bolidas pasaulyje, tačiau tarp gamybinių modelių jis užima itin aukštą vietą.

„Yangwang U9“ pasiektas rezultatas leidžia jį lyginti su garsiausiais pasaulio hiperautomobiliais. Jo 472,41 km/h greitis prilygsta tokiems modeliams kaip „SSC Tuatara“, kuris yra išvystęs 474,8 km/h, ir „Bugatti Chiron Super Sport 300+“, kurio greitis siekia 490 km/h. 

Tai rodo, kad elektriniai automobiliai jau priartėjo prie geriausių benzininių varžovų. Vienas didžiausių „Yangwang U9“ pranašumų, tai jo kaina. Europos hiperautomobiliai iš „Bugatti“, „Koenigsegg“ ar „SSC“ kainuoja nuo 1,19 mln. eurų, o ribotos serijos modeliai gali siekti net 3 mln. eurų. 

Tuo tarpu BYD superautomobilis Kinijoje kainuoja apie 198,5 tūkst. eurų. Tai daro jį gerokai prieinamesnį ir leidžia plačiau žengti į rinką, kurioje anksčiau dominavo tik itin brangūs modeliai.

Rekordinį greitį pasiekęs automobilis buvo specialiai paruošta testinė versija, sukurta siekiant patikrinti BYD technologijų ribas. Automobilis naudoja pirmąją pasaulyje masinės gamybos 1200 V platformą, turinčią pažangią šilumos valdymo sistemą, leidžiančią išlaikyti stabilumą esant ekstremalioms apkrovoms.

Didžiausia jo jėga slypi e4 pavaros sistemoje – tai keturi varikliai, kiekvienas išvystantis iki 555 kW galios. Bendras pajėgumas viršija 3 000 arklio galių, o galios ir svorio santykis siekia net 1 217 arklio galių vienai tonai. Toks rezultatas leidžia U9 laikyti vienu galingiausių elektromobilių pasaulyje.

Pirkėjams siūlomas „Yangwang U9“ yra kiek kuklesnis, bet vis tiek itin galingas. Jo keturi varikliai bendrai išvysto 1 288 arklio galias ir 1 680 Nm sukimo momentą. Automobilis nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 2,36 sekundės. Nors šis modelis silpnesnis nei rekordus mušanti bandymų versija, jis vis tiek išlieka vienoje greičiausių pasaulio superautomobilių kategorijų.

Iki šiol jau pristatyti 173 šio modelio vienetai, todėl „Yangwang U9“ tapo pirmuoju kinišku superautomobiliu, peržengusiu šimto parduotų egzempliorių ribą. Tai įrodo, kad Kinijoje egzistuoja tikra rinka prabangių ir itin greitų elektromobilių kategorijoje.

BYD sukurtas „Yangwang U9“ neabejotinai įrašė savo vardą į automobilių istoriją. Nors jo pasiektas greitis nėra absoliutus pasaulio rekordas, tarp serijinių automobilių tai vienas įspūdingiausių rezultatų. 

Jo sėkmę sustiprina prieinama kaina, modernios technologijos ir faktas, kad jis jau sulaukė tikros paklausos rinkoje. Šis pasiekimas rodo, kad elektriniai automobiliai ne tik vejasi, bet ir kai kuriose srityse pranoksta tradicinius benzinu varomus superautomobilius.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas