Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Automobilių pramonė gyvena ciklais, kai keičiasi modelių kartos, technologijos, gamos dizaino kalba. Pirkėjai labiausiai laukia naujienų – naujos kartos modelių, todėl jie dažniausiai ir būna perkamiausi. Skirtingų gamintojų naujienos bei atnaujinimai persidengia, rinkoje keičiasi lyderiai. Tačiau ar visuomet verta dairytis tik į naujausius modelius?
Labiausiai perkamas automobilio modelis paprastai būna antraisiais ir trečiaisiais gamybos metais, vėliau jo populiarumas pradeda mažėti, nes rinkoje pasirodo konkurentų naujienos.
Gyvavimo ciklo viduryje gamintojai modelį atnaujina, papildo patobulintomis technologijomis, kad jis vėl taptų aktualus, o jam senstant pradedamos taikyti nuolaidos – iki visiškai naujos kartos debiuto. Taip, kas 6–8 metus, skirtingų gamintojų grafikai persidengia, atitinkamai sukasi ir automobilių rinkos gyvenimas.
Į tai galima pažvelgti per Lietuvoje itin populiarų C klasės SUV segmentą. 2022 m. pasirodė penktosios kartos „Kia Sportage“, mūsų šalyje iškart tapęs vienu perkamiausių ir pirmuoju korėjietišku automobiliu, pakilusiu į ketvirtą vietą tarp absoliučiai visų modelių pagal pardavimą 2023-iaisiais.
2024 m. debiutavo trečiosios kartos „Volkswagen Tiguan“, kuris iškart ėmė vytis „Kia“. 2025 m. „Sportage“ buvo atnaujintas, pritaikant „Opposites United“ dizaino kalbą ir diegiant naujas technologijas, tad varžybos tik dar labiau įsibėgės. 2026 m. laukiamas ir naujos kartos „Toyota RAV4“, kuris ir be didesnių atnaujinimų nuolat rikiuojasi tarp lyderių, tad populiarumo lenktynės toliau kais.
Technika ta pati, tobulėja elektronika
Naujas modelis visuomet sulaukia daugiau dėmesio. Tačiau ar verta aklai vaikytis madų? Ir ar naujas modelis visada reiškia geresnį? Specialistai, kasdien bandantys automobilius, sako, kad važiavimo savybės bei praktiškumas seniai nusistovėjo – šiandien gamintojai daugiausia konkuruoja technologijomis.
„Kalbant apie pakabą ar kitus su važiavimu susijusius komponentus, stebuklų jau nebepadarysi – jie seniai sukurti gana gerai. Iš esmės tik didesnių modelių technologijos pamažu keliauja į mažesniuosius. Šiandien sparčiausiai vystosi elektronika, o jei jos neatnaujinsi, tapsi atsilikėlis – nesvarbu, kad pats automobilis gerai važiuoja“, – sako žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.
„Automobiliai tampa technologiškai vis pažangesni – daugėja saugumo sistemų, multimedija tampa greitesnė. Gamintojai vis bando išrasti ką nors naujo, parodyti modernumą, nes jei nebūsi pionierius, kiti aplenks.
Aišku, kartais persistengiama – lietimui jautrūs mygtukai klimato kontrolėje ar ant vairo tą puikiai iliustruoja, tuomet kūrėjams tenka grįžti prie patogesnių sprendimų, kitaip klientus prarasi. Kaip, pavyzdžiui, mano senelis – pamatęs naujojo „Volkswagen Tiguan“ valdymą, iškart pasakė ne“, – priduria „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas ir naujų automobilių apžvalgininkas Gintenis Dauparas.
Nauji, bet tokie patys
Nors visiškai naujos kartos modeliai išsiskiria modernesniu, akį traukiančiu dizainu, po išorės naujovėmis dažnu atveju slepiasi jau pažįstama technika.
Štai trečiosios kartos „Volkswagen Tiguan“ gaminamas ant tos pačios, tik modernizuotos „MQB EVO“ platformos kaip ir ankstesnė karta. Jis naudoja tuos pačius 1,5 ir 2 litrų benzininius bei dyzelinius variklius, papildytus švelniojo hibrido (angl. Mild-Hybrid) sistema. Ryškiau pasikeitė tik įkraunami hibridai – jie gavo didesnes baterijas.
Kitąmet pasirodysiantis naujos išvaizdos, jau šeštosios kartos „Toyota RAV4“ taip pat bus gaminamas ant tos pačios GA-K platformos kaip ir dabartinis modelis. Jis pasižymės didesniu kėbulo tvirtumu, naudos tuos pačius A25A-FXS motorus su atnaujinta hibridine sistema, tačiau turės visiškai naują interjerą ir gerokai daugiau technologijų.
„Kia Sportage“, pristatytas 2021-aisiais, buvo sukurtas ant visiškai naujos 2019 m. debiutavusios N3 platformos, todėl iki šiol išlieka vienu moderniausių rinkoje. 2025-aisiais modelis buvo atnaujintas: nauji „LED Matrix“ žibintai jį priartino prie naujosios „Kia“ dizaino krypties, iš esmės pasikeitė salonas. Jame – 12,3 colio ekranai su atnaujinta multimedija, palaikančia nuotolinius atnaujinimus, o svarbiausioms funkcijoms išliko fiziniai mygtukai, užtikrinantys ergonomiką. Šis pavyzdys parodo, kad modernių technologijų laikais automobilio aktualumui išlaikyti dažnai pakanka tinkamo atnaujinimo.
Hibridų era
„Kia“ atnaujino ir hibridinę sistemą, kurios galia dabar siekia 235 AG, o realaus naudojimo sąnaudos išlieka apie 5,6 l benzino 100 km nuvažiuoti. Kad skirtingi gamintojai tam skiria daugiau dėmesio, pastebi ir V. Milius.
„Kur matau ryškiausią pažangą – tai hibridinės pavaros. Anksčiau jos daugeliui nepatikdavo dėl objektyvių priežasčių: nors buvo efektyvios, važiavimo pojūtis nekėlė malonumo, variatoriai variklius versdavo „rėkti“, o judėjimo jausmo trūko. Dabar viskas pasikeitė – gamintojai kreipia dėmesį ne tik į skaičius, bet ir į pojūčius. Vidaus degimo ir elektros variklių sinergija šiandien jau sureguliuota pakankamai darniai“, – sako automobilių rinkos ekspertas.
Galiausiai, svarbiausiu pirkėjų pasirinkimo kriterijumi išlieka kaina. Dėl didelės paklausos naujienos kone visuomet įkainojamos brangiau, taip yra ir dėl to, kad tokie automobiliai pasižymi gausesne įranga ir naujesnėmis technologijomis. Tačiau ir tai nėra nepajudinama taisyklė.
Štai atnaujinto „Kia Sportage“ kaina prasideda nuo 28 521 euro už bazinę benzininę versiją ir nuo 34 281 euro už hibridinę. Bazinis „Volkswagen Tiguan“ su benzininiu varikliu kainuoja nuo 34 237 eurų, o gyvenimo ciklą baigiantis „Toyota RAV4“ – nuo 37 600 eurų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti