Prisijunkite
Prisijunkite
Jei tikrindami variklio alyvos lygį užuodžiate specifinį benzino kvapą, tai gali būti rimtų bėdų ženklas. Tokiu atveju tikėtina, kad kuras patenka į tepimo sistemą. Pasekmės gali būti ne tik sumažėjusi alyvos klampumas, bet ir rimtas pavojus varikliui dėl nepakankamos apsaugos nuo trinties bei perkaitimo.
Nereikia jokios specialios įrangos, užtenka atsukti alyvos dangtelį ir pauostyti. Jei kvapas stiprus, tai jau pirmas įspėjimas. Kitas ženklas – alyvos konsistencijos pasikeitimas. Ji tampa ne tokia tiršta, labiau primena vandenį.
Spalva taip pat pasikeičia, vietoj įprasto atspalvio atsiranda tamsiai rudas ar net juodas atspalvis, rodantis kuro įtaką.
Iš pradžių situacija gali klaidinti, alyvos lygis kyla, todėl kai kurie vairuotojai mano, kad tai geras ženklas. Deja, tai aiškus signalas, kad tepalas skiedžiamas kuru. Tai lydi sunkesnis variklio užvedimas, sumažėjusi trauka, netolygus darbas ir ženkliai didesnės degalų sąnaudos, kartais net 2–3 litrais šimtui kilometrų daugiau.
Kodėl benzinas patenka į alyvą?
Dažniausiai dėl gedimo kalti degalų purkštukai. Jei purkštukas lieja, tai reiškia, kad į cilindrą paduodama per daug kuro, kurio dalis nesudega ir nuteka žemyn, galiausiai pasiekdama karterį.
Prie problemos prisideda ir trumpos kelionės, dažni užvedimai šaltu varikliu, tokiais atvejais jis nespėja pasiekti darbinės temperatūros, todėl nesudegusio kuro lieka dar daugiau.
Dar viena dažna priežastis – nusidėvėję stūmoklių žiedai. Jei jie praranda sandarumą, skysčiai pradeda judėti abiem kryptimis, alyva patenka į degimo kamerą, o benzinas atgal į alyvos sistemą.
Tokie žiedų pažeidimai dažniausiai pasireiškia nuvažiavus 250–350 tūkst. kilometrų, bet netinkamai prižiūrint variklį, pavyzdžiui, naudojant prastos kokybės alyvą ar per vėlai ją keičiant, jie gali atsirasti gerokai anksčiau.
Gali būti kaltas ir uždegimo sistemos gedimas. Jei netinkamai veikia žvakės, ritės ar aukštos įtampos laidai – kuras nesudega visiškai ir lieka cilindre. Esant silpniems stūmoklio žiedams, šis nesudegęs kuras lengvai patenka į alyvą.
Dyzelinis variklis? DPF filtrų regeneracija taip pat kelia rizikų
Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai su kietųjų dalelių filtrais (DPF) susiduria su kita problema. Regeneracijos metu borto kompiuteris padidina degalų kiekį, kad sudegintų susikaupusias suodžių nuosėdas.
Jei regeneracija dėl trumpų kelionių mieste neįvyksta tinkamai, perteklinis kuras patenka į tepimo sistemą. Rezultatas – alyvos lygis kyla, atsiranda pavojingas slėgis variklyje.
Pasekmės - nuo padidėjusio dėvėjimosi iki visiško variklio sugedimo
Alyvos, sumaišytos su benzinu, klampumas tampa per mažas, kad galėtų apsaugoti detales nuo dėvėjimosi. Dėl to dalys trinama viena į kitą, greičiau dyla.
Be to, benzinas yra lakus, todėl gali sukelti netolygų degimą, kuris kenkia stūmokliams, galvutei, žiedams.
Blogiausia kas gali nutikti, tai yra visiškas variklio užsikirtimas. Jei alyva nebepajėgia sutepti, detalės pradeda kaisti, trinasi ir tiesiog „užsiklijuoja“. Toks gedimas reiškia variklio mirtį, belieka keisti jį kitu, nebūtinai pigesniu naudotu.
Kiek kainuoja tokie gedimai?
Jei kaltas purkštukas, jo keitimas gali kainuoti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir degalų tiekimo sistemos tipo. Purkštukų atnaujinimas specializuotame servise kainuoja apie 150–300 eurų už vienetą.
Kur kas brangesnė yra stūmoklio žiedų keitimo operacija. Ji reikalauja visiško variklio išardymo: nuimamos galvutės, paskirstymo sistema, visas papildomas įrenginys. Reikia dirbti ir su cilindrais, keisti tarpines. Tokių darbų kaina prasideda nuo 5 tūkst. iki 15–20 tūkst. eurų, jei variklis sudėtingesnis ir su turbina.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti