Azotas padangose yra tikra nauda ar dar viena pinigų melžimo schema? Ekspertai pasakė, kaip yra iš tikrųjų

Danielius Mažeikis , 2025-06-27, 10:55
0
Azotas padangose yra tikra nauda ar dar viena pinigų melžimo schema? Ekspertai pasakė, kaip yra iš tikrųjų

Kai kurie vairuotojai tvirtina, kad pripildyti padangas azotu yra išmintingas sprendimas, padedantis važiuoti saugiau ir ilgiau tausoti padangas. Kiti mano, jog tai tik dar viena paslauga, kuria siekiama papildomai pasipelnyti iš nepatyrusių klientų. 

Kai kurie vairuotojai tvirtina, kad pripildyti padangas azotu yra išmintingas sprendimas, padedantis važiuoti saugiau ir ilgiau tausoti padangas. Kiti mano, jog tai tik dar viena paslauga, kuria siekiama papildomai pasipelnyti iš nepatyrusių klientų. 

Kaip dažnai nutinka, tiesa yra ne juoda ir ne balta. Azotas iš tiesų turi naudingų savybių, tačiau egzistuoja ir vienas esminis trūkumas, kurio nevalia ignoruoti.

Kas iš tiesų skiriasi?

Paprastas oras, kuriuo įprastai pripučiame padangas, jau savaime daugiausia sudarytas iš azoto, jo kiekis siekia apie 78 procentus. Likusią dalį sudaro deguonis, vandens garai ir kitos dujos. Tačiau kai kalbame apie padangų pripūtimą azotu, omenyje turime beveik šimtaprocentinį azotą, išvalytą nuo priemaišų.

Kodėl azotas iš viso pradėtas naudoti?

Azotas padangose pirmiausia pradėtas naudoti automobilių sporte. Ten, kur didelis greitis ir ekstremalios sąlygos, net menkiausias stabilumo pokytis gali lemti skirtumą tarp pergalės ir avarijos. Azotas padeda išlaikyti tolygesnį padangos slėgį esant dideliems temperatūrų svyravimams. Ilgainiui ši technologija pradėta siūlyti ir kasdieniams vairuotojams.

Kokie azoto privalumai?

Vienas pagrindinių azoto pranašumų, tai mažesnis slėgio kritimas. Dėl savo molekulinės struktūros azotas lėčiau išsiskverbia per padangos medžiagą nei deguonis. Tai reiškia, kad slėgis padangoje išlieka stabilus ilgesnį laiką. Stabilus slėgis padeda užtikrinti geresnį sukibimą su kelio danga, tolygesnį padangos nusidėvėjimą ir mažesnę tikimybę, kad padanga netikėtai praras efektyvumą.

Be to, azotas yra inertinis dujų tipas. Jis nereaguoja su gumomis ar metalo paviršiais, todėl sumažina riziką, kad ratlankiai ims rūdyti iš vidaus. Kadangi grynas azotas neturi vandens garų, sumažėja ir temperatūrų pokyčių sukeliamų slėgio svyravimų poveikis.

Bet yra vienas svarbus trūkumas

Pagrindinė problema yra azoto prieinamumas. Pripūsti padangas oru galima kone bet kur: degalinėje, garaže ar net namuose su nešiojamu kompresoriumi. Tuo tarpu azotą galima rasti tik tam tikruose servisuose, kurie turi specialią įrangą. Jeigu kelionės metu padanga praranda slėgį, ją galima pripūsti oru, bet tuo pačiu sumaišomi skirtingi dujų tipai ir azoto privalumai išnyksta.

Ši situacija kelia nepatogumų, ypač keliaujant toliau nuo miesto. Tad net jei azotas teoriškai geresnis, praktikoje jo nauda dažnai pralaimi prieš paprastą patogumą.

Kiek kainuoja pripūsti padangas azotu?

Už vienos padangos pripūtimą azotu gali tekti sumokėti nuo kelių iki keliolikos eurų. Nors vienu metu tai gali pasirodyti nebrangu, laikui bėgant tokios paslaugos kainuoja daugiau nei naudojimasis įprastu oru. Reikia įvertinti, ar galimas ilgesnis padangos tarnavimo laikas iš tikrųjų kompensuos papildomas išlaidas ir galimus nepatogumus.

Ar skirtumas tikrai jaučiamas?

Reklamos neretai žada, kad azotas sumažina degalų sąnaudas ar gerokai padidina padangų ilgaamžiškumą. Tačiau realiame gyvenime šie skirtumai dažniausiai yra minimalūs. Šiuolaikinės padangos ir taip kuriamos iš pažangių medžiagų, kurių eksploatacinės savybės daugeliu atvejų kompensuoja skirtumus tarp oro ir azoto. Tinkamas padangų slėgis, reguliarūs patikrinimai ir atsakingas vairavimas daro kur kas didesnę įtaką nei tai, kokiomis dujomis jos pripūstos.

Kam verta rinktis azotą?

Azotas gali būti naudinga priemonė sportinių automobilių savininkams, profesionalams ar įmonėms, valdančioms didelius automobilių parkus. Tokiais atvejais net menkiausi skirtumai gali ilgainiui duoti apčiuopiamos naudos. Tačiau eiliniam vairuotojui, važinėjančiam kasdien po miestą ir išvykstantiems į kelią tik savaitgaliais, azoto naudojimas dažniausiai nėra būtinas.

Ką svarbu prisiminti?

Reguliariai tikrinkite padangų slėgį, naudokite kokybiškus degalus, laikykitės tepalų keitimo intervalų ir nepamirškite sezoninio padangų keitimo. Net jei pripildysite padangas geriausiu azotu, jei važiuosite su per mažai oro arba nusidėvėjusiomis padangomis, naudos iš to nebus.

Azotas padangose iš tiesų turi privalumų - jis stabilesnis, neturi drėgmės, nekenkia metalinėms ratų dalims. Tačiau jo ribotas prieinamumas ir papildoma kaina neretai sumažina visas šias naudas. Daugeliui vairuotojų svarbesnė tampa ne teorinė nauda, o praktinis patogumas. Todėl dažniausiai paprastas, tinkamai prižiūrėtas oras padangose yra pakankamai geras pasirinkimas. 

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas