Prisijunkite
Prisijunkite
Vis daugiau mechanikų pastebi, kad naujos kartos automobiliai kelia ne patogumo, o techninių rūpesčių. Automobilių remontas tampa ne tik sudėtingesnis, bet ir gerokai ilgesnis. Specialistai, dirbantys nepriklausomuose servisuose, teigia, kad gamintojai dažnai naudoja konstrukcinius sprendimus, kurie ne palengvina, o atvirkščiai net apsunkina jų darbą.
Vis daugiau mechanikų pastebi, kad naujos kartos automobiliai kelia ne patogumo, o techninių rūpesčių. Automobilių remontas tampa ne tik sudėtingesnis, bet ir gerokai ilgesnis. Specialistai, dirbantys nepriklausomuose servisuose, teigia, kad gamintojai dažnai naudoja konstrukcinius sprendimus, kurie ne palengvina, o atvirkščiai net apsunkina jų darbą.
Tai ne pavienės nuomonės, tokią išvadą patvirtino ir apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei šimtas autoservisų savininkų.
Ar senesni automobiliai buvo geresni? Specialistų įžvalgos
Apklausos duomenimis, net 77 procentai mechanikų mano, kad naujesnių automobilių remontas trunka ilgiau nei senesnių. Nors šie „nauji“ automobiliai dažniausiai jau būna išėję iš garantinio laikotarpio, jų amžius paprastai siekia nuo trejų iki penkerių metų. Tai reiškia, kad vos tik pasibaigus garantijai, jie atsiduria nepriklausomų servisų rankose, kur prasideda tikrasis išbandymas tiek vairuotojui, tiek meistrui.
Tuo tarpu tik 14 procentų mechanikų teigė, kad daugiau laiko skiria senesnių transporto priemonių priežiūrai, o likę respondentai neturėjo aiškios pozicijos. Šie skaičiai rodo, kad pagrindinė problema slypi ne tiek pačioje transporto priemonėje, kiek jos konstrukcijoje bei diagnostikos sudėtingume.
Mechanikai įvardijo dažniausiai pasitaikančias problemas. Tarp jų dominuoja:
Visa tai lemia, kad darbas su naujesniais automobiliais tampa ilgesnis, sudėtingesnis ir brangesnis.
Kas dažniausiai genda šiuolaikiniuose automobiliuose?
Remiantis tais pačiais apklausos duomenimis, daugiausia problemų naujuose automobiliuose kelia elektronika. Šią sritį kaip pagrindinę gedimų priežastį nurodė net 40 procentų mechanikų. Vos šiek tiek mažiau 38,5 procento paminėjo variklio valdymo sistemas ir su jomis susijusias problemas.
Tuo tarpu tokios sritys kaip stabdžių ar pakabos sistemos buvo nurodytos gerokai rečiau. Tai rodo, kad techninės naujovių detalės, susijusios su elektronika, tampa pagrindiniu iššūkiu servisams. Nors jos skamba įspūdingai reklamose, praktikoje jos dažnai pasirodo esančios ne tik jautrios, bet ir brangios prižiūrėti.
Mechanikai pastebi ir bendrą kokybės mažėjimą. Vis dažniau automobiliai gaminami iš lengvesnių, mažiau patvarių medžiagų. Nors tai padeda mažinti svorį ar degalų sąnaudas, ilgalaikėje perspektyvoje tai kelia abejonių dėl patvarumo.
Kai kurie servisų atstovai atvirai pasisako, kad kai kurios aplinkai draugiškos technologijos, pavyzdžiui, išmetamųjų dujų mažinimo sistemos ar ilgo keitimo intervalo alyvos programos, gali turėti neigiamą poveikį automobilio mechaninei būklei. Taip pat keliamos abejonės, ar visi modeliai prieš patekdami į rinką praeina pakankamus patvarumo bandymus.
Kada verta atsisveikinti su naudotu automobiliu?
Tiesa ta, kad ne tik nauji automobiliai kelia iššūkių. Yra ir kita pusė, tai senstantys automobiliai. Apklausoje dalyvavę mechanikai, kurie teigė, kad daugiau laiko skiria senesnių automobilių priežiūrai, nurodė, jog po tam tikro amžiaus automobiliai pradeda gesti kur kas dažniau.
Remonto patirtis rodo, kad problemų tikimybė smarkiai padidėja, kai automobilio amžius viršija trylika metų. Tokiu metu transporto priemonė jau būna pasiekusi ribą, kai dalys natūraliai dėvisi, o smulkios problemos dažnai pereina į didelius gedimus. Kai kuriais atvejais, ypač automobiliams, kurių amžius siekia penkiolika ar daugiau metų, remonto kaštai gali viršyti paties automobilio vertę.
Todėl tiek nauji, tiek seni automobiliai turi savų trūkumų. Nauji per sudėtingi, seni per daug pavargę. Tad renkantis transporto priemonę svarbu įvertinti te tik kainą ar dizainą, bet ir realią eksploatacijos perspektyvą.
Technologijos padeda, bet ir trukdo
Šiuolaikiniai automobiliai yra kur kas pažangesni nei jų pirmtakai. Juose pilna sistemų, kurios padeda vairuoti, taupyti degalus ar saugoti aplinką. Tačiau techninio aptarnavimo srityje tai dažnai reiškia didesnius iššūkius tiek vairuotojui, tiek mechanikui.
Gamintojai nuolat kuria naujus sprendimus, bet tai nereiškia, kad kiekvienas iš jų yra geresnis už ankstesnį. Mechanikų įžvalgos rodo, kad tikrasis automobilio vertinimas atsiskleidžia tik tada, kai baigiasi garantija ir prasideda reali eksploatacija.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti