Prisijunkite
Prisijunkite
Pastaraisiais metais Tesla vardas buvo siejamas su pažangiausiomis technologijomis, elektromobilių revoliucija ir verslo sėkme. Tačiau šiandien vis dažniau pasigirsta kalbų apie rimtus iššūkius, su kuriais susiduria ši amerikiečių automobilių gamintoja.
Pardavimų statistika rodo akivaizdų nuosmukį, o tūkstančiai naujų, tačiau vis dar neparduotų Tesla automobilių užima vietą įvairiose aikštelėse visoje JAV. Daugelis specialistų pastebi, kad anksčiau „Tesla“ buvo vertinama kaip ateities simbolis, tačiau dabar įmonės įvaizdis pastebimai susvyravo.
Prie to prisidėjo ne tik rinkos prisotinimas, bet ir vieši Elono Musko pasisakymai, kurie daliai visuomenės pasirodė nepriimtini. Tai turėjo tiesioginį poveikį pardavimams, kai kurie pirkėjai nusprendė atsisakyti planų įsigyti „Tesla“ automobilį, o dalis jau turinčiųjų šiuos automobilius susimąstė, ar ši markė vis dar atitinka jų vertybes.
Gamintojo padėtį dar labiau apsunkina tai, kad net ir sumažinus gamybos apimtis, vis tiek lieka dešimtys tūkstančių neparduotų transporto priemonių. Iki šių metų gegužės pradžios tokių automobilių skaičius viršijo dešimt tūkstančių. Bendra šių neparduotų transporto priemonių vertė siekia beveik aštuonis šimtus milijonų dolerių. Tai reiškia, kad tiek lėšų įmonė yra „įšaldžiusi“, o jų grąža neaiški.
Viešieji parkingai tapo sandėliavimo aikštelėmis
Situacija ypač paaštrėjo Detroito priemiestyje, kur „Tesla“ automobiliai buvo masiškai statomi prekybos centro aikštelėje. Ši vieta buvo pasirinkta, nors daugelis šio centro parduotuvių jau buvo uždarytos. Vis dėlto čia dar veikė restoranai ir kitos paslaugų įstaigos, todėl vietos bendruomenė netruko sureaguoti.
Gyventojai išreiškė susirūpinimą dėl to, kad viešoji aikštelė tapo automobilių saugykla, o ne vieta klientams ar lankytojams. Kilo įtarimų, kad tai buvo naujai atidaryto „Tesla“ salono sprendimas, siekiant laikinai „paslėpti“ perteklinius automobilius.
Amerikos žurnalistai, sekantys automobilių rinką, gana griežtai pasisakė apie šią situaciją. Jie pažymėjo, kad vienu metu šioje aikštelėje buvo suskaičiuoti net 204 „Tesla Cybertruck“ modeliai, kurie tiesiog laukė potencialių pirkėjų. Kai kuriais atvejais teigiama, kad šie automobiliai stovėjo be jokio judėjimo ištisas savaites.
Įsikišo teismas, nurodyta pašalinti visus automobilius
Netrukus situacija buvo perduota teismui. Birželio pradžioje 47-ojo apygardos teisėja Marla Parker priėmė sprendimą ir nurodė, kad automobiliai turi būti pašalinti iki birželio 25 dienos. Teismas konstatavo, jog viešųjų teritorijų naudojimas kaip privačios automobilių saugyklos prieštarauja vietos įstatymams. Sprendime taip pat pabrėžta, kad miesto institucijos privalo saugoti viešąją tvarką ir gyventojų interesus.
Farmingtono Hills miesto vadovas Gary Mekjian paaiškino, kad tokios priemonės padeda užtikrinti gyventojų saugumą, gyvenimo kokybę ir bendruomenės darną. Jo teigimu, nuoseklus vietos taisyklių laikymasis skatina ilgalaikį miesto augimą ir stiprina pasitikėjimą valdžia.
Ar automobiliai tikrai buvo parduoti?
Automobiliai buvo pašalinti birželio 19 dieną. „Tesla“ atstovai teigė, kad visi šie automobiliai jau turi naujus savininkus ir netrukus bus pristatyti jiems. Tačiau tokie pareiškimai kelia abejonių, ypač turint omenyje, kad pardavimai pastaruoju metu yra ypač silpni.
Praėjusiais metais „Tesla“ pardavė tik kiek daugiau nei 38 tūkstančius „Cybertruck“ modelių, nors Elonas Muskas dar 2023 metų lapkritį tvirtino, kad paklausa viršija visus lūkesčius ir šio modelio gamyba pasieks pusę milijono vienetų per metus. Šiandien tokie pažadai atrodo gerokai nutolę nuo realybės. Perteklinė gamyba, rinkos pasisotinimas ir silpnėjantis vartotojų pasitikėjimas kuria neapibrėžtumo jausmą.
Artėja priverstinės permainos
Kol viešieji parkingai trumpam ištuštėjo, pagrindinis klausimas lieka neatsakytas, kas bus toliau? Ar „Tesla“ sustabdys gamybą, kad sumažintų perteklių, ar ras naujus sprendimus, kaip pritraukti pirkėjus? Viena aišku, kad šiuo metu įmonė išgyvena sudėtingą etapą, kuriame vien technologiškai pažangūs sprendimai jau nebeužtenka.
Tam, kad „Tesla“ sugrįžtų į ankstesnes pozicijas, prireiks ne tik naujų modelių, bet ir pasitikėjimo atkūrimo. O tai, kaip rodo pastarieji įvykiai, yra kur kas sudėtingesnis ir ilgesnis procesas nei bet kokia automobilių gamyba.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti