Prisijunkite
Prisijunkite
Naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant jau seniai laikomas vienu iš pavojingiausių elgesio kelyje pavyzdžių. Tai elgesys, kuris blaško dėmesį, mažina reakcijos greitį ir padidina avarijų riziką.
Nepaisant įspėjimų, informacinių kampanijų ir baudų, daugelis vairuotojų vis dar nesusimąsto, kad net trumpas žvilgsnis į ekraną gali tapti lemtingas.
Vokietijoje nuspręsta su šia problema kovoti pasitelkiant pažangią technologiją, įrengtas modernus fotoradaras, kuris automatiškai aptinka vairuotojus, laikančius telefoną rankoje. Šis prietaisas veikia visą parą ir be žmogaus įsikišimo registruoja pažeidimus, taip ženkliai pagreitindamas baudų skyrimo procesą.
Technologinis proveržis eismo saugumo srityje
Naujasis fotoradaras, pavadintas „Monocam“, pradėjo veikti netoli Mainco miesto, Vokietijos Nadrenijos-Pfalco žemėje, ant A60 autostrados viaduko. Skirtingai nuo įprastų greičio matuoklių, šis įrenginys nėra skirtas matuoti greitį. Jo tikslas yra stebėti, ar vairuotojai laikosi taisyklių, susijusių su mobiliųjų telefonų naudojimu. Tai ne mažiau svarbus veiksnys saugumui užtikrinti keliuose.
Sistema naudoja aukštos raiškos kamerą, kuri iš viršaus stebi važiuojančius automobilius. Kamera geba tiksliai užfiksuoti vairuotojo veidą, rankas bei viršutinę kūno dalį. Naudojantis dirbtiniu intelektu, sistema analizuoja vaizdą ir nustato, ar vairuotojas rankoje laiko telefoną.
Jei pažeidimas užfiksuojamas, kamera automatiškai padaro dvi nuotraukas: viena fiksuoja patį vairuotoją, kita automobilio valstybinius numerius. Šie duomenys vėliau perduodami policijai, kur juos patikrina pareigūnas ir priima sprendimą dėl baudos.
Įrenginio veiksmingumas jau įrodytas
„Monocam“ nėra tik eksperimentinis bandymas. Jo efektyvumas jau įrodytas tiek Vokietijoje, tiek ir Nyderlanduose. Pavyzdžiui, Vokietijoje per pirmąsias savaites vienoje autostradoje buvo užfiksuota daugiau nei 300 pažeidimų. Nyderlanduose tokia sistema veikia jau nuo 2017 metų, ir vidutiniškai vienos dienos metu kamera fiksuoja apie 60 pažeidimų.
Dar vienas įdomus faktas net tada, kai šalia kelio buvo pastatyti įspėjamieji ženklai apie vykdomą stebėseną, daugelis vairuotojų vis tiek nesusilaikė nuo telefonų naudojimo. Tai rodo, kad problema yra gilesnė nei vien taisyklių nežinojimas, tai tapo įpročiu, kurį sunku pakeisti be griežtesnės kontrolės.
Teisinės pasekmės Vokietijoje
Vokietijos įstatymai aiškiai apibrėžia bausmes už tokio tipo pažeidimus. Jei vairuotojas pagaunamas kalbantis telefonu ar kitaip naudojantis įrenginį rankoje, jam skiriama 100 eurų bauda ir vienas baudos taškas.
Jei toks elgesys laikomas pavojingu, pavyzdžiui, jei dėl to vos išvengiama avarijos ar kyla reali grėsmė kitiems eismo dalyviams bauda didėja iki 150 eurų, skiriami du taškai ir atimama teisė vairuoti mėnesiui. Jei pažeidimas lemia avariją, bauda siekia 200 eurų, du taškai ir mėnesio draudimas vairuoti.
Nors kol kas tokie įrenginiai kaip „Monocam“ daugiausia naudojami Vokietijoje ir kai kuriose Nyderlandų vietose, neatmestina galimybė, kad ateityje jie gali būti diegiami ir kitose Europos valstybėse. Kadangi jų efektyvumas jau įrodytas, o technologija tampa vis prieinamesnė, tokie sprendimai gali tapti svarbia priemone kelyje užtikrinti didesnį saugumą.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti