Elektromobilių bumas įsibėgėja: pasakė, kiek iš tiesų kainuoja 100 km ir kokias klaidas daro pirkėjai

Pranešimas spaudai , 2025-05-29, 08:59
0
Elektromobilių bumas įsibėgėja: pasakė, kiek iš tiesų kainuoja 100 km ir kokias klaidas daro pirkėjai

Prieš persėdant į elektromobilį dažnam gali kilti klausimai, į kokius kriterijus ir niuansus būtina atsižvelgti, kad vėliau būtų galima mėgautis geriausia patirtimi. Lyderiaujantį greito elektromobilių įkrovimo tinklą „Ignitis ON“ valdančios įmonės „Ignitis“ atstovas pateikia svarbiausius atsakymus. Taip pat akcentuoja, kad dabar įsigyti elektra varomą transporto priemonę – kone idealus metas. Ne tik dėl įvairių privilegijų, bet ir jau susiformavusios antrinės rinkos.

„Ignitis“ elektromobilių tinklo plėtros skyriaus vadovas Andrius Šeršniovas įsitikinęs, kad iškeisti automobilį su vidaus degimo varikliu į elektra varomą transporto priemonę gali paskatinti daugybė priežasčių. Viena svariausių – vairavimo patirtis. 

Lyginant su tokiu kuru kaip benzinas, dyzelinas ir dujos „maitinamomis“ transporto priemonėmis, grynieji elektromobiliai (BEV (angl. battery electric vehicle)) yra gerokai dinamiškesni. Pojūtis – lyg vairuojant galingą sportinį automobilį, tačiau be jokių transporto priemonės skleidžiamų garsų ir papildomų vibracijų.

„Vairavimo patirtis geresnė ir žiemą, nes dėl regeneracijos elektromobiliai gerokai saugiau stabdo ir yra stabilesni kelyje. Kitas svarbus kriterijus – pigesnės kelionės. Skaičiuojame, kad nuvažiuoti 100 kilometrų įkraunant elektromobilį „Ignitis ON“ tinkle, galėtų kainuoti apie 8 eurus“, – skirtumus analizuoja pašnekovas.

Jis pastebi, kad svarbiu kriterijumi apsisprendžiant tampa galimybė elektromobilio nuostatas valdyti tiesiog mobiliuoju telefonu. Taip pat – įvairios privilegijos. Pavyzdžiui, elektra varomas transporto priemones vairuojantys didžiųjų miestų gyventojai kamščius gali aplenkinėti elektromobilio ženklu pažymėta A juosta, parkuoti elektromobilius nemokamai arba su didele nuolaida. Be to, įsigyjant tokią transporto priemonę vis dar taikomos įvairios subsidijos.

Kone svarbiausi klausimai – apie bateriją

Norintiems įsigyti elektromobilį A. Šeršniovas visų pirma pataria apsibrėžti biudžetą ir atsižvelgti į gyvenimo rutiną. Jei automobilis naudojamas kelionėms į darbą ir atgal namo, pakaks nedidelės transporto priemonės su maža baterijos talpa. Visgi, jei planuojama keliauti po Lietuvą ar užsienio šalis, reikėtų paieškoti elektromobilio su didesne baterijos talpa.

„Planuojant ilgesnes keliones, reikėtų rinktis bent 60 kWh talpos bateriją. Jeigu tektų rinktis tarp elektromobilio baterijos talpos ir komforto įrangos, visuomet rinkitės elektromobilį su didesne baterijos talpa. Tuomet, lengvasis automobilis galėtų nuvažiuoti apie 300 kilometrų. Aišku, atstumas yra labai individualus, priklauso net nuo vairuotojo ir sezono. Pavyzdžiui, žiemą nuvažiuojamas atstumas bus gerokai mažesnis. Svarbu, kad bateriją būtų galima greitai įkrauti – tuomet kelionėse sugaištama mažiau

laiko sustojimams. Patirtį gerina ir išplėtotas įkrovimo tinklas – vien „Ignitis ON“ Baltijos šalyse turi daugiau kaip  1100 įkrovimo prieigų, iš kurių didžioji dalis greito įkrovimo“, – akcentuoja „Ignitis“ atstovas ir priduria, kad geriausiai patirčiai reikėtų rinktis elektromobilius su dažniausiai naudojama CCS jungtimi.

Žvalgantis pirmojo elektra varomo automobilio, reikėtų atsižvelgti, ar jo baterija turi pašildymo funkciją. Ji padeda sumažinti sąnaudas ir gali gerokai sutrumpinti įkrovimo laiką. Siekiant, kad baterija tarnautų kuo ilgiau, patariama vengti greičiau degraduojančių NMC cheminę sudėtį turinčių baterijų. Taip pat niekada pilnai neįkrauti ir neiškrauti baterijos.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas