Prisijunkite
Prisijunkite
Vairavimas dažnam atrodo įprastas kasdienis veiksmas – įlipi į automobilį, važiuoji, nesukdamas galvos dėl smulkmenų. Tačiau kai kuriose šalyse net toks, atrodytų, nereikšmingas pasirinkimas kaip avalynė gali sukelti rimtų teisinių pasekmių. Ypač jei avite šlepetes ar aukštakulnius.
Šalyse, kurios griežčiau žiūri į eismo saugumą, vairuotojų batai nėra tik asmeninis stiliaus pasirinkimas. Avalynė gali tiesiogiai daryti įtaką jūsų gebėjimui saugiai valdyti automobilį, nuo pedalų spaudimo tikslumo iki pėdos stabilumo.
Šlepetės gali nuslysti nuo pėdos ar net įstrigti tarp pedalų, o tai lemia reakcijos laiką. Aukštakulniai dar blogiau – pakelta pėdos padėtis riboja judesių tikslumą ir stabilumą, be to, jie gali užstrigti tarp pedalų ir grindų kilimėlio. Tokios situacijos jau yra tapusios avarijų priežastimi.
Kur draudžiama vairuoti su netinkama avalyne
Lietuvoje griežto draudimo vairuoti su konkrečia avalyne nėra. Tačiau Ispanijoje policija gali nubausti vairuotoją, jeigu jo batai laikomi pavojingais. Vokietijoje nelaimės atveju draudimo bendrovės gali atsisakyti mokėti, jei nustatoma, kad netinkama avalynė prisidėjo prie įvykio.
Italijoje, nors įstatymai nenurodo konkrečių batų, atsakomybė už eismo saugumą vis tiek tenka vairuotojui. Tuo metu kai kuriose JAV valstijose, pavyzdžiui, Alabamoje, bei Australijoje vairuotojai raginami nevairuoti su šlepetėmis ar basomis kojomis, net jei tai nėra formaliai draudžiama.
Kaip apsisaugoti ir pasiruošti kelionei
Idealiausia rinktis uždarus batus su neslystančiu padu, tokius, kurie tvirtai laikosi ant pėdos ir nesukelia jokių netikėtumų. Net jei keliaujate su šlepetėmis ar elegantiškais aukštakulniais, verta automobilyje turėti porą patogių vairavimo batų, o tai gali išgelbėti ne tik nuo baudos, bet ir nuo nelaimės.
Kelionėse į užsienį reikėtų atsižvelgti į vietinius saugumo standartus, jie ne visada nurodyti įstatyme, bet dažnai tampa pagrindu atsakomybei po eismo įvykio.
Daugiau nei tik komfortas
Avalynė prie vairo tai daugiau nei tik patogumo klausimas. Tai vienas iš veiksnių, galinčių lemti, ar sugebėsite reaguoti kritiniu momentu. Net ir menkiausias netikslumas, slystelėjęs batas ar įstrigęs kulnas, gali tapti skaudžių pasekmių priežastimi.
Nors Lietuvoje galiojančiuose teisės aktuose nėra griežtų nurodymų dėl batų, bendras principas išlieka aiškus – vairuotojas turi gebėti visiškai valdyti automobilį. Jei avalynė šią galimybę riboja, atsakomybė vis tiek teks jums.
Smulki detalė, apie kurią retas susimąsto, o juk ji gali nulemti viską.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti