Greičio matuokliai ir baudos: ekspertai pasakė, kaip vairuotojai bando išvengti baudų ir ar tai išties veikia

Ina Jonaitienė , 2025-07-26, 14:55
0
Greičio matuokliai ir baudos: ekspertai pasakė, kaip vairuotojai bando išvengti baudų ir ar tai išties veikia

Kiekvienas vairuotojas bent kartą kelyje pastebi stacionarų greičio matuoklį. Tie pilki stulpai, kartais vos matomi, bet visada budrūs. Jie skirti vienam tikslui – užtikrinti, kad keliais judėtų ne tik greiti, bet ir saugūs automobiliai. 

Tačiau vis dar pasitaiko tų, kurie šiuos prietaisus laiko kliūtimi, o ne prevencijos priemone. Greitis ir kelių eismo taisyklės daugeliui tapo derybų lauku, juk šiek tiek viršyti dar galima, jei nieko nėra aplink, kam čia sulėtinti. 

Tokio požiūrio priežastys yra įvariausios, tiek įpročiai, tiek patirties trūkumas ar net patogumo ieškojimas. Vieni tiesiog pasitiki sėkme, kiti technologijomis, kurios turėtų padėti likti nepastebėtiems. Tačiau ar tikrai ši rizika verta to?

Nepaisant baudų, vis dar netrūksta vairuotojų, kurie ieško būdų, kaip išvengti fiksavimo stacionariuose matuokliuose. Dalis jų remiasi nuogirdomis, nepatikrinta informacija ar net senais triukais, kurių efektyvumas abejotinas, o pasekmės gali būti daug rimtesnės nei tik bauda.

Populiariausias, bet pavojingas triukas

Vienas dažniausių būdų, kuriuos bando panaudoti išradingi vairuotojai – dalinis ar visiškas automobilio numerių slėpimas. Kai kurie klijuoja lipdukus, purškia specialius aerozolius ar net montuoja atlenkiamas plokšteles. 

Tokia apsauga skirta iškraipyti arba paslėpti numerį nuo matuoklio kameros, bet svarbu suprasti, kad tai laikinas sprendimas, dažnai pastebimas ne tik sistemų, bet ir kitų eismo dalyvių.

Tokie veiksmai yra laikomi sąmoningu pažeidimu ir užtraukia ne tik finansinę atsakomybę, bet ir teisines pasekmes, nuo transporto priemonės konfiskavimo iki vairuotojo pažymėjimo praradimo. 

Policijos pareigūnai aktyviai stebi ne tik greičio matuoklius, bet ir automobilių būklę, o pastebėtas iškraipytas numeris gali tapti rimtos patikros priežastimi.

Be to, tokie metodai kelia pavojų kitiems. Jei toks automobilis sukels eismo įvykį ir išvažiuos iš įvykio vietos, nukentėjusieji gali likti be jokio aiškaus atsakymo, kas atsakingas. Vadinasi, iš pažiūros nekaltas triukas gali turėti rimtų pasekmių ne tik pačiam vairuotojui, bet ir aplinkiniams.

Navigacijos triukai – ne visada patikimi

Kitas dažnai pasirenkamas kelias – naudotis navigacinėmis programėlėmis, kurios praneša apie greičio matuoklius. „Waze“, „Google Maps“ ar kitos panašios aplikacijos neretai įspėja apie artėjantį matavimo prietaisą, leisdamos laiku sumažinti greitį. 

Tačiau tai veikia tik tada, kai vairuotojas pats laikosi disciplinos ir atsižvelgia į perspėjimus. Problema atsiranda tuomet, kai tokia sistema tampa vieninteliu sprendimu. Jei navigacija dėl techninių kliūčių neveikia, jei duomenys neatnaujinti, jei naujas matuoklis dar nėra žemėlapyje – greičio viršijimas užfiksuojamas. 

Vairuotojas, pasitikėjęs tik ekranu, tampa pažeidėju. Tokiu atveju kaltinti lieka tik save. Reikia suprasti, kad šios programos sukurtos informuoti, bet ne apsaugoti nuo atsakomybės. 

Jei jų naudojimas tampa būdu sistemiškai pergudrauti taisykles, greitai tai virsta spąstais pačiam vairuotojui.

Populiariausias metodas, kurį naudoja daugelis 

Dar viena įprasta praktika – prieš pat matuoklį staiga sumažinamas greitis, o jį pravažiavus ir vėl spaudžiamas akseleratorius iki galo. Tai, regis, paprastas būdas išvengti fiksacijos, tačiau jis labai klaidingas.

Pirma, kai kuriuose ruožuose įrengti vidutinio greičio matuokliai,  jie ne fiksuoja konkretų momentą, o skaičiuoja laiką, per kurį automobilis įveikia tam tikrą atstumą. Jei greitis per didelis bet kuriuo momentu – sistema tai užfiksuos. Tad spaudimas iki matuoklio ir vėlesnis lėtėjimas – neveikia.

Antra, toks elgesys pavojingas. Staigus greičio mažinimas prieš pat matuoklį gali suklaidinti kitus vairuotojus, sukelti avarines situacijas ar net eismo įvykį. Kelyje svarbus stabilumas ir nuspėjamumas – ne tik sau, bet ir visiems aplink.

Ar verta rizikuoti dėl kelių sekundžių?

Visi šie bandymai pergudrauti matuoklius turi vieną bendrą bruožą – jie grindžiami idėja, kad šiek tiek pasukčiauti yra nekalta. Tačiau realybė tokia, kad sukčiavimas kelyje gali kainuoti daug daugiau nei bauda. 

Tai ne tik finansinė ar teisinė rizika, bet ir moralinė. Ar iš tikrųjų verta rizikuoti, jei alternatyva yra tiesiog važiuoti pagal taisykles? Be to, nuolatinis stresas dėl galimų patikrinimų, GPS signalų, matuoklių ar kamerų, daro kelionę nebe malonumu, o nuolatiniu įtampos šaltiniu. 

Vairavimas tampa ne beprasmišku lenktyniavimu su sistema, o galimybe įrodyti sau, kad esi gudresnis. Tačiau kelyje svarbiau būti atsakingu nei išradingu.

Atsakomybė – pasirinkimas, o ne bausmė

Galiausiai reikia prisiminti, kad greičio matuokliai nėra priešai. Jie stovi tam, kad kažkas grįžtų namo gyvas. Galbūt vienas stabtelėjimas prie jų išgelbės kažkieno gyvenimą. Galbūt būtent šis ženklas, matuoklis ar kamera primins, kad kelias tai ne tik juostos ir ženklai, bet ir žmonės.

Ir šioje vietoje joks triukas neveiks geriau už paprastą sprendimą – važiuoti atsakingai.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas