Prisijunkite
Prisijunkite
Elektromobilių plėtra Lietuvoje įgauna pagreitį – „Regitros“ duomenimis, vien šių metų liepos 1-ąją šalyje buvo registruota per 35 tūkst. lengvųjų ir komercinių elektromobilių. Iš jų beveik 20 tūkst. sudaro grynieji elektromobiliai, o jų skaičius trečius metus iš eilės kasmet išauga beveik 50 proc. Tačiau greta augančios paklausos išryškėja ir nauji klausimai: kiek patikimi yra naudoti elektromobiliai, ką reiškia baterijos nusidėvėjimas, ir kokios išlaidos slepiasi po žema eksploatacijos kaina?
Pasak naudotų automobilių pardavimo bendrovės „Longo LT“ paruošimo centro vadovės Ugnės Debeikienės, svarbiausias klausimas prieš perkant elektromobilį – ar jis tikrai tinka konkrečiam žmogaus gyvenimo būdui.
„Daugeliui tai tampa antru šeimos automobiliu, skirtu važinėti į darbą, parduotuvę ar pasiimti vaikus. Todėl dar prieš vertinant baterijos būklę, verta apgalvoti realų nuvažiuojamą atstumą, salono erdvės poreikius ir bagažo pakrovimo patogumą“, – sako U. Debeikienė.
Baterijos būklė – daugiau nei tik skaičius
Ekspertės teigimu, svarbiausias techninis rodiklis – baterijos likutinė talpa (SOH). Jei ji mažesnė nei 80 proc., automobilio rida bus žymiai trumpesnė nei deklaruoja gamintojas.
„Vertėtų atkreipti dėmesį, ar automobilyje įdiegta šilumos siurblio sistema – ji žiemą leidžia efektyviau naudoti energiją. Kitas svarbus, tačiau dažnai pamirštamas kriterijus – įkrovimo galios palaikymas. Nuo to priklauso, ar įkrovimo stotelėje praleisite pusvalandį, ar kelias valandas“, – pažymi ji.
Anot U. Debeikienės, daugeliui pirkėjų vis dar atrodo, kad automobilio rida ar amžius yra svarbiausi kriterijai, tačiau elektromobiliams tai nėra lemiami rodikliai.
„Elektriniai varikliai dėvisi labai mažai, nes turi nedaug judančių dalių. Kur kas svarbiau – kaip dažnai buvo krauta baterija ir kokiomis sąlygomis ji veikė. Jei SOH viršija 80–85 proc., net ir senesnis modelis gali būti puikus pasirinkimas miesto režimui“, – tikina ji.
Bendrovės atstovė pastebi, kad pirkėjai vis dažniau ateina pasiruošę, pasižymėję jiems kilusius klausimus, naudojasi specialiomis programėlėmis ir žino, ką nori išsiaiškinti apie automobilį.
„Jie klausia apie baterijos talpą, greito įkrovimo galimybes, originalius laidus ir automobilio avarijų istoriją“, – vardija U. Debeikienė.
Populiariausi modeliai Lietuvoje
Renkantis naudotą elektromobilį naudinga žinoti, kad tam tikri metai ar modeliai turi savų trūkumų.
„Automobiliai, pagaminti iki 2014 metų – ypač pirmosios kartos „Nissan Leaf“ – gali turėti įtampos keitiklio gedimų, dėl kurių jų nepavyks įkrauti iš buitinio elektros tinklo. Kai kurie „Kia Soul“ ar senesni „Tesla Model S“ modeliai pasižymi dažnesniais akumuliatoriaus valdymo ar elektronikos trikdžiais. Tokius automobilius būtina tikrinti itin kruopščiai – ne tik dokumentų istoriją, bet ir atlikti profesionalią techninę diagnostiką“, – atkreipia dėmesį paruošimo centro vadovė.
Vis dėlto tam tikri modeliai Lietuvos rinkoje jau tapo pirkėjų favoritais. „Tesla“ – neabejotinas lyderis dėl ilgos ridos, spartaus įkrovimo ir žemų eksploatacijos kaštų.
„Populiarumu pasižymi ir „Nissan Leaf“ – ypač senesni modeliai, kurie puikiai tinka miesto važinėjimui. „Volkswagen e-Golf“ yra patikimas, komfortiškas ir daugeliui pažįstamas automobilis, o „BMW i3“ išsiskiria dizainu ir manevringumu – visgi prieš perkant jį būtina įvertinti automobilio istoriją“, – aiškina U. Debeikienė.
Infrastruktūra jau nebėra kliūtis
Pašnekovė pastebi, kad elektromobiliai Lietuvoje tampa vis praktiškesni – ypač tokie modeliai, kurie realiomis sąlygomis įveikia bent 250 kilometrų.
„Šalyje veikia daugiau nei 500 viešųjų įkrovimo stotelių, o pagrindiniai miestai ir magistralės – lengvai pasiekiami. Pasak jos, pagrindinė sąlyga – planuoti. Jei turite galimybę krauti automobilį namuose ar darbe, įkrovimo infrastruktūra netampa kasdieniu rūpesčiu. Tiems, kurie dažnai vyksta į atokesnes vietoves, vertėtų iš anksto susipažinti su įkrovimo žemėlapiu“, – sako ji.
Vienas iš didžiausių elektromobilių privalumų – gerokai mažesnės priežiūros išlaidos. Tokiems automobiliams nereikia keisti alyvos, remontuoti sankabos ar pavarų dėžės.
„Dažniausiai apsiribojama tik salono filtro ar stabdžių skysčio keitimu kas porą metų. Be to, regeneracinis stabdymas leidžia naudoti stabdžių trinkeles dvigubai ilgiau, ypač važinėjant mieste“, – tikina U. Debeikienė.
Anot jos, naudotas elektromobilis – racionalus pasirinkimas tiems, kurie gali krauti automobilį namuose, kasdien nuvažiuoja iki 150 kilometrų ir siekia sumažinti kuro bei transporto priemonės priežiūros išlaidas.
„Vertėtų luktelėti, jei gyvenate daugiabutyje be įkrovimo galimybės, dažnai keliaujate į regionus arba planuojate elektromobilį kaip vienintelę transporto priemonę be atsarginio varianto“, – pataria ekspertė.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti