Kada geriausia varyti automobilį techninei patikrai? Klaida, kurią daro tūkstančiai šalies vairuotojų

Ina Jonaitienė , 2025-04-09, 17:55
0
Kada geriausia varyti automobilį techninei patikrai? Klaida, kurią daro tūkstančiai šalies vairuotojų

Nors eismo saugumas yra itin svarbus, tačiau faktas, kad kelių dešimčių minučių procedūra gali virsti kelių valandų iššūkiu, verčia ieškoti paprastų atsakymų. Kodėl taip nutinka ir ar tikrai neįmanoma to išvengti?

Dar didesnė problema ta, kad visa tai kartojasi metai iš metų. Žiemos metu mažėja transporto srautai, mažiau planuojama techninių apžiūrų, o prasidėjus balandžiui – viskas tarsi sproginėja vienu metu. 

Techninės apžiūros centrai perpildyti, žmonės nerimsta, o paskutinės minutės vizitai tampa norma. Tokia praktika ne tik apsunkina ne tik vairuotojų kasdienybę, bet ir didina krūvį kontrolieriams, sutrikdo darbo grafiką, kelia bendrą įtampą visai sistemai.

Esminis klausimas - ką kiekvienas vairuotojas galėtų padaryti, kad šios kasmetinės bėdos taptų tik dar vienu pasenusiu įpročiu. Nes sprendimas, pasirodo, yra ir jis kur kas paprastesnis, nei daugelis įsivaizduoja.

Skaičiai kalba garsiau nei žodžiai

Statistika kalba pati už save. Kol sausį ar vasarį techninės apžiūrėos taškai aptarnauja apie 100 tūkst. automobilių, balandį šis skaičius šokteli iki beveik 140 tūkstančių. Tai reiškia kelis dalykus. Visų pirma - eiles, laukimą ir paskutinės minutės nervingumą, kurio, pasak pačių TA įmonių atstovų, galima nesunkiai išvengti. 

„Transkona“ generalinis direktorius Paulius Pleskovas pabrėžia, kad techninės apžiūros sezoniškumas kasmet kelia tas pačias problemas. 

„Pavasarį atrodo, kad visiems tuo pačiu metu prireikia „žalio lapo“, todėl sulaukiame tikros bangos. O juk galima būtų viską suvaldyti kur kas ramiau – jei tik vairuotojai pasirinktų vizitą kiek anksčiau“, įsitikinęs jis.

Pasak P. Pleskovo, jei techninės apžiūros galiojimas baigiasi gegužę, birželį ar liepą – niekas nedraudžia ją atlikti balandį ar net kovą. Tai nereiškia, kad prarandama laiko, tačiau kaina išlieka ta pati, o mėnesio „nuostolis“ dažnu atveju tėra apie eurą. 

Vietoje to, sutaupomas laikas, nes jums nereikia laukti eilėse, nervai ir gaunama kur kas kokybiškesnė paslauga.

Mitai apie „prarastus mėnesius“ – vis dar gajūs

Panašiai kalba ir „Kauno TAC“ vadovas Gintaras Ciegis. Anot jo, daugelis bijo, kad ankstesnis vizitas į TA centrą reikš prarastus mėnesius ar permoką. Tačiau išskaidžius kainą paaiškėja, kad vieno mėnesio techninės apžiūros vertė tesiekia apie vieną eurą. 

Už tiek galima išvengti eilių, sulaukti daugiau dėmesio iš specialistų ir net gauti naudingų patarimų apie automobilio būklę. G. Ciegis pabrėžia ir tai, kad kai TA centrai dirba „karinio režimo“ sąlygomis, apie papildomą konsultaciją ar individualų dėmesį galima tik pasvajoti.

Paskutinės minutės vizitai – streso šaltinis

Savo įžvalgomis dalijasi ir „Telšių TAC“ vadovas Arvydas Plienius. Jis pastebi, kad TA centrus labiausiai užkemša tie, kurie atvažiuoja paskutinę minutę, dažnai net tą pačią dieną, kai baigiasi techninės apžiūros galiojimas. 

Tada ima strigti dienotvarkė, planai griūva, o eilės kelia papildomą įtampą. 

„Nepažįstu žmogaus, kuriam patiktų laukti eilėje ir jausti stresą – bet kažkodėl labai nedaug kas nori to išvengti, atvykdami bent mėnesiu anksčiau“, – stebisi jis.

Negana to, problemų pridaro ir netinkamai paruošti automobiliai. Daugiau nei 45 proc. visų atvykstančiųjų iš pirmo karto neįveikia techninės apžiūros. Jiems tenka važiuoti į servisus ir taisyti nustatytus trūkumus. Tai reiškia didesnį krūvį TA kontrolieriams ir, vėlgi, ilgesnes eiles kitiems.

Rezervacijos – dar neišnaudota galimybė

Asociacijos „Transeksta“ duomenys rodo, kad viena veiksmingiausių priemonių kovoti su pavasario pikais – tai išankstinės rezervacijos. Šiuo metu visoje Lietuvoje kasdien prieinami apie 3 tūkst. rezervacijos laikų, tačiau išnaudojama tik apie 60 proc. jų. 

Vasarą – situacija kitokia. Pavyzdžiui, liepos mėnesį rezervacijos išnaudojamos net 95 proc., o norint užsiregistruoti, laikus tenka „gaudyti“.

„Tai nėra apie spaudimą ar reikalavimą – kiekvienas turi teisę rinktis. Bet akivaizdu, jog galima išvengti bereikalingo streso vien planuojant iš anksto, keista, kad tiek mažai kas tuo pasinaudoja“, – sako „Transekstos“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Kitaip tariant, eilės techninės apžiūrėos vietose nėra nei neišvengiamos, nei neišsprendžiamos. Jos dažniausiai yra tiesiog mūsų pačių planavimo, ar jo trūkumo, pasekmė. Šiek tiek lankstumo, mėnesio skirtumas ar papildomas žvilgsnis į kalendorių gali pakeisti ne tik vizito patirtį, bet ir išsaugoti gerą nuotaiką.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas