Prisijunkite
Prisijunkite
Nors Jungtinėse Valstijose elektromobilių rinka išgyvena chaotišką laikotarpį, Europa išgyvena tikrą atgimimą, tai ne tik dėl vietos gamintojų pažangos, bet ir dėl itin sparčiai augančios Kinijos automobilių gamintojų įtakos. Europoje dabar galima rinktis iš vis daugiau prieinamų ir praktiškų elektromobilių, o tai rodo, kad rinka tampa vis brandesnė.
Kinų prekių ženklai, kurie dar prieš kelerius metus buvo beveik nežinomi, dabar vis ryžtingiau skinasi kelią į Europos automobilių pirkėjų širdis. Vien per pirmąjį šių metų pusmetį kai kurie kinų prekių ženklai pasiekė neįtikėtiną augimą. Pavyzdžiui, prekės ženklai kaip BYD ar „Xpeng“ per metus padvigubino savo pardavimus.
MG, kuris iš pradžių buvo britų, bet dabar priklauso kinų kapitalui, tapo sėkmingiausiu kinišku automobilių ženklu Europoje. Per pusmetį MG pardavė daugiau nei 151 tūkstantį automobilių, o tai apima ne tik elektromobilius, bet ir hibridinius bei vidaus degimo variklius turinčius modelius. Nors MG nėra išskirtinai elektromobilių gamintojas, jo augimas rodo, kaip greitai kinų gamintojai prisitaiko prie skirtingų rinkų poreikių.
BYD, nuo sėkmingos plėtros iki rinkos lyderio
BYD, viena didžiausių Kinijos automobilių gamintojų, per pirmąjį metų pusmetį Europoje pardavė apie 70 tūkstančių automobilių. Tai jau daugiau nei per visus praėjusius metus, kai jų buvo parduota apie 57 tūkstančius. Tai liudija ne tik apie augimą, bet ir apie aiškią gamintojo strategiją įsitvirtinti tarptautinėse rinkose.
Dar įspūdingesnį augimą demonstruoja „Xpeng“, nors per pirmąjį šių metų pusmetį buvo parduota „tik“ apie 8 tūkstančiai automobilių, tai jau viršija visų 2024 metų rezultatą. Toks šuolis reiškia beveik dvigubą augimą per vienerius metus.
Vienas pagrindinių šio augimo veiksnių yra aktyvios naujų modelių premjeros. BYD, pavyzdžiui, nuo praėjusių metų išleido bent tris naujus modelius, iš kurių du orientuoti į ekonomišką vartotojų segmentą. Modeliai „Dolphin Surf“ ir „Atto 2“ taikosi į prieinamos kainos kategoriją, o tai reiškia, kad jie konkuruoja ne tik dėl technologijų, bet ir dėl pirkėjų piniginių.
Vienas iš didžiausių pasiekimų yra „BYD Seal U PHEV“ visureigis, kuris pagal pardavimus susilygino su tokiu senbuviu kaip „Volkswagen Tiguan“. Tai itin reikšmingas pasiekimas, turint omenyje, kad „Tiguan“ jau daugelį metų yra populiarus pasirinkimas tarp europiečių.
„Xpeng“ stiprina pozicijas su naujais modeliais
„Xpeng“ taip pat nesnaudžia. Jei anksčiau bendrovė siūlė vos vieną modelį „P7“ tik keliose šalyse, dabar jų asortimentas gerokai išsiplėtė. Į siūlomų modelių sąrašą įtrauktas didelis visureigis „G9“ ir kompaktiškas miesto visureigis „G6“, prilygstantis „Tesla Model Y“. Daugiausia „Xpeng“ augimo ir lėmė pastarasis modelis, kurį pirkėjai ypač pamėgo dėl kainos ir funkcionalumo santykio.
Vis dėlto ne visiems kinų gamintojams sekasi vienodai. Pavyzdžiui, „Nio“, siūlanti aukštos klasės prabangius elektromobilius, Europoje susidūrė su sunkumais. Per visą pirmąjį pusmetį ši bendrovė pardavė vos 370 automobilių.
Tikėtina, kad priežastis yra per dideli modeliai ir aukštos kainos, kurios neatitinka vidutinio europiečio poreikių ir įpročių. Šioje rinkoje žmonės dažniau renkasi jau pažįstamus ir patikimais laikomus prekių ženklus kaip BMW, „Audi“ ar „Mercedes-Benz“. Tačiau situacija gali pasikeisti, kai metų pabaigoje „Nio “ pristatys naują, pigesnę „Firefly“ liniją.
Senieji gamintojai praranda dalį rinkos
Tuo metu, kai kinų gamintojai sparčiai žengia pirmyn, kai kurie senieji Europos gamintojai pradeda jausti rinkos spaudimą. Pavyzdžiui, „Stellantis“ grupės rinkos dalis per metus sumažėjo nuo 16,7 iki 15,3 procento. Tuo tarpu visi kinų prekių ženklai kartu jau beveik pasiekė tokią pačią rinkos dalį kaip „Mercedes-Benz“.
Šie skaičiai rodo, kad kinų gamintojai ne tik turi ką pasiūlyti, bet ir geba greitai reaguoti į vartotojų poreikius bei keisti strategiją. Jie aktyviai planuoja dar pigesnių ir prieinamesnių modelių pristatymus, kas dar labiau padidins konkurenciją. Europoje jau dabar akivaizdu, kad vartotojai perka kinų automobilius, todėl senieji automobilių gamintojai turės gerokai pasistengti, jei nori išlaikyti savo pozicijas. Kinijos ženklai ne tik įžengė į rinką, jie ketina joje įsitvirtinti ilgam.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti