Prisijunkite
Prisijunkite
Lietuvoje mažų mašinų rinka niekada nebuvo stipri, šalies gyventojai mėgsta važinėti dideliais automobiliais. Tačiau kai mažieji modeliai išsiplėtė, ištįso į ūgį ir tapo primenančiais mažus visureigius, lietuviai juos pradėjo pirkti. Įdomu tai, kad visureigiškai jie tik atrodo, visų varančiųjų ratų pavara šioje klasėje dažniau yra išimtis iš taisyklės. Ar ji tikrai čia nenaudinga? Ir ko ieškoti tiems, kuriems reikia visų varančiųjų ratų, kokią naudą jie suteikia?
Ne vieną dešimtmetį Vakarų Europoje naujų automobilių rinkoje karaliavo kompaktiški B segmento automobiliai. Ir dabar tarp perkamiausių galima rasti „Renault Clio“, „Peugeot 208“, „Dacia Sandero“. Lietuvoje ši klasė nepopuliari. Geriausias pavyzdys – „Volkswagen Polo“. Jis vis dar paklausus Vakaruose, o Lietuvoje nė neparduodamas, nes susidomėjimas šiuo modeliu tiesiog per menkas.
Tačiau kai išpopuliarėjo to paties B segmento kompaktiniai krosoveriai, juos pradėjo pirkti. Šiuo metu Lietuvos gatvėse matyti daug važinėjančių „Volkswagen T-Cross“, „Ford Puma“, „Peugeot 2008“ modelių, nors jie pagaminti ant tų pačių platformų, kaip ir arčiau žemės esantys broliai, naudoja tuos pačius variklius ir komponentus, tiesiog yra aukštesni, kai kurie – vos didesni už alternatyvas. 2024-aisiais šios klasės atstovas „Toyota Yaris Cross“ netgi tapo antru perkamiausiu nauju automobiliu Lietuvoje.
Ar tai reiškia, kad keliones į gamtą, sodybas mėgstantiems lietuviams tereikėjo visureigiškų savybių? Su tuo galima ginčytis, nes šios klasės modeliai stokoja vienos svarbiausių visureigių ypatybių – visų varančiųjų ratų pavaros.
Ją turinčius modelius, žvelgiant į visą B segmentą, galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Tai – „Toyota Yaris Cross“, „Lexus LBX“, „Dacia Duster“ ir „Suzuki Swift“.
Kas svarbiau: aukšta sėdėsena ar pravažumas?
„Toyota“ ir „Lexus“ naudoja hibridinę visų varančiųjų ratų pavarą. Įprastai tai yra priekiniais ratais varomi modeliai, tik silpnas 5 AG motoras atiduoda galią galiniams ratams. Tokia kompozicija gali padėti lengviau pajudėti, pavyzdžiui, ant sniego, tačiau rimto pranašumo nesuteikia. „Dacia“ ir „Suzuki“ montuojamos įprastos visų varančiųjų ratų sistemos.
„Dacia“ – pripažintas krosoveris, tačiau jo gamintojai visų varančiųjų ratų pavarą siūlo tik su mechanine pavarų dėže; perkant „Suzuki Swift“ su „AllGrip“ pavara yra galimybė pasirinkti ir automatinę CVT transmisiją. Taigi B segmento vienaragiais galima laikyti tik šiuos du modelius. Ar jie turi svarų pranašumą prieš kitus madingus krosoverius?
„Manau, žmonėms vertėtų atsakyti sau į klausimą, kodėl jiems reikalingi tie didesnio pravažumo pseudovisureigiai. Jei norisi sėdėti aukščiau ir jaustis, pažymiu – jaustis saugiau, tuomet, matyt, tai yra sprendimas. Kartu demonstruojamas šaunesnis įvaizdis. Šios priežastys yra visiškai geros.
Bet jei kyla poreikis turėti geresnį pravažumą, krosoveris retai kada gali atliepti šį norą, ypač jei jis varomas tik dviem ratais. Krosoverių prošvaisa vos keliais centimetrais aukštesnė už lengvųjų modelių, tad lenktynės čia baigiasi“, – komentuoja automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas.
Jis drauge su kolega ne vieną sezoną pramogauja mėgėjiškose bekelės tipo lenktynėse. Pašnekovas sako, kad kartais nedidelis svoris bekelėje yra netgi svarbesnis už visureigiškas konstrukcijas. Su lengvu „Subaru Forester“ jie nebuvo užklimpę nė sykio, daugumą sudėtingų vietų prašokdavo iš inercijos, o persėdus į gerokai pajėgesnį „Ford Raptor“ jau teko išmokti naudotis gerve ir prašyti kolegų pagalbos, nes tai gerokai sunkesnis automobilis.
„Nesakau, kad sunkus visureigis yra blogai, tačiau juo važiuojant atsiranda daugiau sąlygų. Grįžtant prie paprastų automobilių, toks mažylis kaip „Suzuki Swift“, kurį jau galima vadinti vienaragiu savo klasėje, turėtų būti itin smagus ekstremalesnėse situacijose. O kasdien tai – puikus kompaktiško automobilio ir visų varančiųjų ratų pavaros derinys“, – komentuoja J. Lengvinas.
Užtenka užlipti ant bortelio
Portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas priekiniais ratais varomų krosoverių išpopuliarėjimą aiškina tuo, kad jie daugiausia naudojami miestų gatvėse, o čia laipiojant per bortelius vienintelis privalumas yra aukštesnė prošvaisa. Pašnekovo įsitikinimu, visi varantieji ratai svarbūs ne automobilių vartotojams, o vairuotojams.
„Reikia išskirti du žmonių tipus. Vieni važiuoja, o kiti mėgsta vairavimą. Ta vairuotojų dalis, kuriems patinka paklusnus, tikslus vairavimas, pajus labai aiškų skirtumą tarp priekinių ratų ir visų varančiųjų ratų pavaros. Bet eiliniam važiuotojui nėra skirtumo“, – paaiškina G. Dauparas.
Pasak jo, visų varančiųjų ratų pavara bus naudinga keliaujant į sodybas prastais keliais, bet iš tiesų ji gali padėti ir kasdieniame eisme, ant asfalto, ypač kai nekokios oro sąlygos.
„Pamėginsiu paaiškinti net nelabai išmanančiam techninius dalykus: jei užsidega žalias šviesoforo signalas ir spaudi akceleratorių iki dugno, nes galbūt reikės netrukus persirikiuoti, priekiniai ratai prasikasa ir gali tampyti vairą, o visais ratais varomas automobilis su ta pačia galia spurtuos efektyviau“, – pavyzdį pateikia ekspertas.
Vairuotojams B segmente – vos du pasirinkimai
Taigi nors visi varantieji ratai suteikia akivaizdų pranašumą kelyje bet kokiomis sąlygomis, be to, net ir lengvąjį automobilį gali nuginti toliau bekelėje nei paaukštintą priekiniais ratais varomą krosoverį, lietuviai mieliau renkasi visureigišką išvaizdą, o ne pravažumą.
Vairuotojai, norintys visų varančiųjų ratų pavaros, B segmente, kuriame dominuoja krosoveriai, ras viso labo du variantus: ūkišką „Dacia Duster“ ir žaismingą „Suzuki Swift“. Įdomu tai, kad pastarasis – visai ne krosoveris, o įprastas hečbekas.
Dar viena įdomybė – šie modeliai yra vieni pigiausių savo segmente. Visais ratais varomo „Dacia Duster“ kaina prasideda nuo 23 990 eurų, o „Suzuki Swift“ kainuoja vos 18 990 eurų. Jų komplektacijos tikrai negalima pavadinti skurdžia: „Suzuki“ vairuotojai iš karto gauna belaidę „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsają, greičio ženklų nuskaitymo kamerą ir aklosios zonos perspėjimo sistemas, taip pat jį galima pasirinkti su automatine transmisija, o, norint važinėti visais ratais varomu „Duster“, pavaras kol kas teks perjunginėti mechaniniu būdu.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti