Prisijunkite
Prisijunkite
Kai viskas važiuoja, tuomet dažnai atrodo, kad viskas ir gerai. Bet lygiai taip pat kaip kūnas prieš rimtą ligą siunčia signalus, taip ir automobilis retai kada sugenda iš niekur. Tik dažnas jų neišgirsta. Tiesiog nekreipia dėmesio.
Kai kurie garsai iš po kapoto gali reikšti tik tiek, kad kažkas atsikabino. Tačiau yra vienas konkretus garsas, kuris, jeigu jį ignoruosi, gali baigtis tuo, kad tavo variklis iš tikrųjų pasiduos tarnauti. Ir tai ne metafora, o praktika, kurią mechanikai jau matė ne vieną kartą.
Vairuotojai vis dar naiviai tiki: jei mašina užsiveda ir važiuoja – vadinasi, viskas tvarkoj. Deja, tokių, kurie nepastebėjo nieko blogo iki tol, kol variklis išlenda iš po kapoto, vis dar daug. Ir visi jie turi bendrą bruožą: ignoruoja ženklus.
Tas garsas, kuris gali tau kainuoti tūkstančius
Skambėjimas, čirškesys ar dėžutės su veržlėmis garsas – taip dažnai vairuotojai apibūdina pirmuosius simptomus. Jie sklinda iš variklio skyriaus, dažnai pasigirsta važiuojant lėtai arba stabdant. Taip, dažnai tai būna tik diržo įtempėjo problema, bet jeigu tai paskirstymo diržas ar grandinė?
Nutrūkusi paskirstymo grandinė gali sunaikinti variklį per sekundės dalį. Ir tai ne šiaip bauginimo, taktika, o statistika. Jeigu šis mazgas nutrūksta važiuojant, variklio vožtuvai gali atsitrenkti į stūmoklius. Tada jau ne remonto klausimas, o keitimo.
Pirmi požymiai
Daugelis patyrusių mechanikų pasakys: dažnai automobilis prieš gedimą ima elgtis keistai. Sunkesnis užvedimas, netolygus darbas šaltu oru, sumažėjusi trauka. Ir taip – garsas. Ypač metalinis čirškesys ar klaksėjimas, kuris būna ne visada, bet tik tam tikrose apsukose.
Jeigu toks garsas praeina ir vėl grįžta, patikėk, nėra ko džiaugtis, kad praėjo. Tai reiškia, kad problema nėra pastovi, bet jau prasidėjusi. O kai jau girdėsi garsą pastoviai – gali būti, kad jau per vėlu.
Tepalo slėgio lemputė – ne dekoracija
Viena iš labiausiai ignoruojamų lempučių prietaisų skydelyje yra ta mažytė aliejaus lašo formos ikona. Ji užsidega – tada pradingsta. Ir viskas, nieko tokio. Bet jeigu ji užsidega važiuojant, net ir sekundėlei – sustok. Iškart.
Tai gali reikšti, kad variklis negauna tepimo. O variklis be tepimo – tai metalas trinasi į metalą. Per kelias minutes tai jau bus katastrofa.
Kur veda „geriau dar pavažiuosiu“
Mechanikų teigimu, vienas blogiausių dalykų, ką gali padaryti vairuotojas – tai žinoti, kad kažkas negerai, bet važiuoti kol galutinai sustos. Tokia filosofija galiojo žigulių laikais. Šiuolaikiniai varikliai kur kas jautresni, ypač dyzeliniai, kurių detalės labai brangios.
Dabar viena išdaiga gali lemti visą grandinę – perkaista aušinimo skystis, skyla galvutės, dega tarpinės. Ar tikrai verta rizikuoti tūkstančiais dėl 20 eurų diagnostikos?
Kada bėgti pas mechaniką?
Jeigu girdi neįprastą caksėjimą iš variklio, pasikartojantį metalinį garsą važiuojant lėtai, ar net trumpai užsidega tepalo lemputė – nestabdyk vizito.
Taip pat neignoruok, jeigu per kelias dienas dingsta aušinimo skystis ar tepalo lygis krenta greičiau nei įprasta. Tai nereiškia, kad daug važinėjai. Tai reiškia, kad kažkas ne taip.
Vienas garsas ir tavo variklis gali tapti metalo laužu. Ir tada jau nepadės nei kaltų paieškos, nei atgailos. Automobilis – ne žmogus, jis nekalba, bet jis garsiai šaukia – tik ne balsu, o vibracijom, švieselėm ir keistais garsais. Ir jei tu neišgirdai jo pagalbos šauksmo, liksi vienas su sąskaita.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti