Prisijunkite
Prisijunkite
Nuo 2027 metų visose Europos Sąjungos valstybėse įsigalios nauja tvarka, kuri apribos galimybę atsiskaityti grynaisiais už didesnius nei 10 tūkst. eurų pirkinius.
Tokie mokėjimai bus galimi tik elektroniniu būdu, tai yra banko kortele ar pavedimu. Naujausios taisyklės yra dalis bendro siekio pažaboti teroristų finansavimą ir pinigų plovimą, o jų poveikis gali būti juntamas ir automobilių rinkoje.
Nors iš pirmo žvilgsnio naujovės gali pasirodyti griežtos, jos visų pirma taikomos tik juridiniams asmenims, įmonėms ir veiklą vykdantiems verslininkams. Tai reiškia, kad fiziniai asmenys, kurie nėra verslo subjektai, ir toliau galės mokėti grynaisiais už brangesnius automobilius, jeigu tik sandoris vyksta tarp privačių asmenų.
Kitaip sakant, pirkdami naudotą automobilį iš fizinio asmens, galėsite jam sumokėti grynaisiais, net jei suma viršys nustatytą 10 tūkst. eurų ribą. Tuo tarpu perkant iš automobilių pardavėjų ar įmonių, kurios verčiasi prekyba transporto priemonėmis, tokie mokėjimai bus draudžiami. Pirkėjams teks naudotis banko pervedimais ar kortelėmis.
Ateina prievolė parodyti asmens dokumentą
Planuojami pokyčiai taip pat numato, kad atlikus vadinamąjį pavienį grynųjų mokėjimą, kurio suma siekia nuo 3 iki 10 tūkst. eurų, pardavėjas privalės patikrinti pirkėjo tapatybę.
Tai aktualu ne tik perkant transporto priemonę, šis reikalavimas gali atsirasti ir tuomet, kai, pavyzdžiui, perkamos automobilio detalės, kurių bendra vertė viršija maždaug 13 tūkst. eurų.
Nors tai gali pasirodyti kaip smulkmena, technikos entuziastams ir servisams, įsigyjantiems brangesnes detales, tai gali reikšti papildomas procedūras.
10 tūkst. eurų riba – ar tai daug?
Atrodo, kad už 10 tūkst. eurų dar galima įsigyti visai neblogą naudotą automobilį. Tačiau pažvelgus į naujausius statistinius duomenis paaiškėja, kad tai nėra taip paprasta. 2024 metais Lenkijoje naudoto automobilio vidutinė pardavimo kaina siekė daugiau nei 12 400 eurų.
Net jei eliminuotume brangesnius, oficialių atstovų siūlomus modelius, kainų vidurkis vis tiek kyla. Tinklas „AAA Auto“, kuris seka naudotų automobilių rinką, paskelbė, kad medianinė naudoto automobilio kaina pernai sudarė apie 6 940 eurų.
Tačiau net ir tokiais skaičiais vadovaujantis, akivaizdu, kad daug pirkėjų renkasi transporto priemones, kurių vertė viršija 10 tūkst. eurų.
Kreditas – dažniau nei grynieji
Tiesa ta, kad šiandien retas pirkėjas už brangesnį automobilį moka grynaisiais. „Otomoto“ atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad vidutinė paskolos suma automobiliui 2024 metų pabaigoje siekė maždaug 9 000 eurų, o tai – net 25 proc. daugiau nei metų pradžioje.
Dauguma žmonių moka po 175 eurus per mėnesį, o apie 30 proc. paskolų imama 7–8 metams, kas atskleidžia, kad naudoti automobiliai perkami su tikslu jais važinėti ilgą laiką.
Ką tai reiškia praktiškai?
Automobilių pirkėjams, ypač tiems, kurie renkasi pirkti iš įmonių, teks dažniau naudotis bankiniais pervedimais ar mokėjimo kortelėmis. Tokie pokyčiai gali reikšti ir papildomą biurokratiją, pradedant nuo tapatybės tikrinimo iki elektroninių sistemų naudojimo.
Be to, net ir tie, kurie nori atsiskaityti grynaisiais už dalis ar remontą, susidurs su tam tikrais apribojimais, jeigu viršys 3 tūkst. eurų ribą.
Visa tai rodo aiškią tendenciją – Europos Sąjunga juda link skaidresnės ir labiau kontroliuojamos finansinės sistemos. O vairuotojams belieka ruoštis laikams, kai grynieji taps vis mažiau pageidaujama atsiskaitymo forma, net ir automobilių pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti