Ši vairuotojų klaida kainuoja tūkstančius: pigus remontas vos nekainavo gyvybės, nedarykite to ir jūs

Lina Snarskienė , 2025-07-30, 09:00
0
Ši vairuotojų klaida kainuoja tūkstančius: pigus remontas vos nekainavo gyvybės, nedarykite to ir jūs

Kiekvienam automobilio savininkui anksčiau ar vėliau tenka susidurti su remonto klausimu. Kai kurie pasirenka taupyti ir važiuoja pas meistrą „iš pažįstamų rato“, kiti renkasi autodalių turgų ar neaiškios kilmės gaminius internetu. Iš pradžių viskas atrodo logiška – remontas pigesnis, pinigai liko kišenėje. Tačiau ar tikrai?

Pasirodo, kad sutaupyti kelias dešimtis ar net kelis šimtus eurų gali virsti kur kas didesnėmis išlaidomis ateityje. Tiek saugumo, tiek techninės būklės požiūriu tokie sprendimai gali būti itin žalingi. Skubotas noras išleisti mažiau dažnai baigiasi papildomais remontais, neplanuotomis išlaidomis ir net pavojumi kelyje.

Būtų galima manyti, kad užtenka tik patikrinti, ar mašina važiuoja, ar nėra akivaizdžių gedimų. Tačiau kai taisymas atliekamas neprofesionaliai arba naudojamos netinkamos dalys – žala dažnai slepiasi giliau. Automobilis lyg ir važiuoja, bet už kampo jau laukia rimta problema, kurios niekas nepastebi iš pirmo žvilgsnio.

Mažos kainos vilionė – didelė rizika automobilio saugumui

Taupymas remonto metu dažnai prasideda nuo dalių – ieškoma naudotų, pigesnių, kartais net kiniškų pakaitalų, kurių kokybė kelia abejonių. Išoriškai jos gali atrodyti tokios pat, tačiau medžiagos, gamybos būdas ir ilgaamžiškumas – visiškai skirtingi.

Pavyzdžiui, stabdžių trinkelės. Įdedamos pigesnės, kurios teoriškai turėtų veikti taip pat. Tačiau staigaus stabdymo metu jos gali nesureaguoti taip greitai, kaip turėtų. Rizika – ne tik sugadinta važiuoklė, bet ir galimas eismo įvykis. Štai tada pigesnis sprendimas atsieina labai brangiai – ir ne vien pinigais.

Neretai problemų pridaro ir neaiškios kilmės padangos, pakabos elementai ar net akumuliatoriai. Vietoj kokybiško gaminio pasirenkamas analogas, kurio tarnavimo laikas vos keli mėnesiai. Kai kurie vairuotojai net nežino, kad jų automobilio dalys jau seniai neatitinka jokių techninių reikalavimų.

Netinkamas meistras – klaidos, kurių nemato net techninė apžiūra

Jeigu automobilis tvarkomas garaže pas „savamokslį“ mechaniką – didelė tikimybė, kad darbai atliekami nesilaikant net minimalių saugumo standartų. Nėra specialių įrankių, nėra žinių apie konkretaus modelio konstrukcinius ypatumus, nėra atsakomybės už rezultatą.

Nesunku pastebėti, kai „pataisyta“ detalė po kelių savaičių vėl ima girgždėti, atsipalaiduoja ar visai lūžta. Tokiu atveju tenka taisyti iš naujo – šį kartą jau pas profesionalą. Taigi mokama ne tik du kartus, bet ir sugaištama daug daugiau laiko.

Blogiausia, kai problema iš karto nepastebima. Pavyzdžiui, blogai priveržtas ratlankis, neteisingai sureguliuotas vairo mechanizmas ar netinkamai sujungti elektros laidai gali sukelti rimtas problemas vėliau. Kartais net po kelių mėnesių ar tūkstančių kilometrų.

Kurie pigūs remontai brangiausi ateityje?

Daugiausia finansinių nuostolių sukelia neprofesionaliai atlikti darbai važiuoklėje, stabdžių sistemoje, vairo mechanizme ar variklio elektronikoje. Taip pat dažnai žmonės renkasi pigesnį alyvos keitimą, tačiau nenaudoja tinkamos specifikacijos tepalų – o tai sukelia greitesnį variklio dėvėjimąsi.

Panašiai nutinka su automatinės pavarų dėžės remontu. Netinkamai parinktas tepalas arba keitimas be plovimo ir dėžė pradeda „buksuoti“, šokinėti tarp pavarų arba tiesiog sugesta. Tuomet jau reikalingas kapitalinis remontas arba keitimas ir tai kainuoja tūkstančius.

Verta atkreipti dėmesį ir į kondicionieriaus sistemą. Įpilus netinkamų dujų ar alyvos, sugadinamas kompresorius. O tai vėlgi – papildomos išlaidos. Taip, pigus taisymas čia ir dabar atrodo patrauklus, bet paskui vis tiek tenka viską perdaryti iš naujo.

Taisyti kokybiškai – pigiau nei tvarkyti du kartus

Ilgainiui patirtis rodo vieną – investavus į kokybišką remontą iš pradžių, išvengiama dvigubų ar net trigubų išlaidų vėliau. Saugumas, patikimumas ir automobilio ilgaamžiškumas tiesiogiai priklauso nuo to, kaip ir kur jis yra taisomas.

Pigūs sprendimai tik atrodo logiški tuo metu, kai norisi išsaugoti biudžetą. Tačiau kai tai kainuoja papildomas išlaidas po kelių savaičių ar mėnesių – tai jau ne sutaupymas, o klaida. Verta rinktis autorizuotus servisus, patikimus specialistus ir gamintojo rekomenduojamas dalis.

Juk automobilis nėra vien tik transporto priemonė – tai atsakomybė ir saugumas kelyje. O saugumas neturi nuolaidų sezono.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas