Tegyvuoja vidaus degimo varikliai! Elektromobiliai turi krūvą problemų, kai kurie gėdingai pralaimi seniems dyzeliams

Lukas Snarskis , 2025-04-12, 17:55 1

Tegyvuoja vidaus degimo varikliai! Elektromobiliai turi krūvą problemų, kai kurie gėdingai pralaimi seniems dyzeliams

Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Tai atsispindi ir naudotų automobilių rinkoje, nes vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsigyti pigesnę elektra varomą transporto priemonę. Nors elektromobiliai dažnai pristatomi kaip ateities transportas, naujausias „Consumer Reports“ tyrimas rodo visiškai kitokią realybę. 

Apklausus daugiau nei 330 tūkst. transporto priemonių savininkų, kurių automobiliai pagaminti tarp 2000 ir 2024 metų, paaiškėjo, kad elektromobiliai – nepaisant mažiau judančių dalių ir paprastesnės pavaros konstrukcijos – vis dar gerokai atsilieka nuo įprastų benzininių ir dyzelinių automobilių pagal patikimumą.

Remiantis tyrimu, elektromobiliai vidutiniškai kelia net 79 proc. daugiau problemų nei vidaus degimo varikliais varomos transporto priemonės. Dar blogesnė situacija su įkraunamais hibridais – jie sulaukia net 146 proc. daugiau nusiskundimų nei senesni su vidaus degimo varikliais.

Tuo tarpu tikrieji nugalėtojai – senieji hibridai. Tyrimas atskleidė, kad senesnės kartos hibridai sukelia 26 proc. mažiau problemų nei automobiliai, kurie varomi tik degalais. Tokia tendencija tapo netikėtu, bet logišku rezultatu. Šios technologijos brandžios, ilgai tobulintos ir nesivysto taip agresyviai kaip naujosios elektrinės inovacijos.

Naujovės kainuoja – kartais ir nervus

„Consumer Reports“ paaiškina, kad dauguma elektrinių automobilių problemų kyla dėl naujų technologijų, kurios dar nėra ištestuotos laiko. Programinės įrangos klaidos, baterijų valdymo sistemos nesklandumai, įkrovimo infrastruktūros trūkumai ir elektronikos gedimai – visa tai tenka pirmiesiems naudotojams.

„Kuo ilgiau transporto priemonė gyvuoja rinkoje, tuo daugiau problemų spėjama išspręsti“, – sako „Auto Testing“ vyresnysis direktorius Jake’as Fisheris. Anot jo, būtent todėl verta rinktis „patikrintus“ modelius, o ne naujus, ką tik pasirodžiusius rinkoje.

Pavyzdžiui, „Tesla Model 3“ elektrinis automobilis, nors ir ne be trūkumų, yra labiau išdirbtas pasirinkimas nei neseniai pradėtas gaminti „Cybertruck“ modelis, kuris, tikėtina, per pirmuosius metus susidurs su eilėmis augančių problemų.

Dideli elektromobiliai – tikras galvos skausmas

Didžiausiu nusivylimu tyrime tapo elektrinių pikapų segmentas. Šiuo metu jis susideda iš vos kelių modelių – „Ford F-150 Lightning“ ir „Rivian R1T“. Abu jie susiduria su rimtomis problemomis.

„Ford“ bando spręsti baterijų ir įkrovimo trikdžius, kurie kelia vartotojų nepasitenkinimą. Tuo tarpu „Rivian“ susiduria su surinkimo kokybės trūkumais, prastai veikiančia klimato kontrole ir kitais elektronikos gedimais.

Tai parodo, kad net didieji automobilių gamintojai, turintys ilgametę patirtį, nėra apsaugoti nuo naujų technologijų „vaikiškų ligų“.

Hibridai – lėtai, bet užtikrintai pirmyn

Tyrimo rezultatai leidžia daryti vieną aiškią išvadą – technologinis stabilumas šiuo metu laimi prieš pažangą. Pasak J. Fisherio, įprasti hibridai šiuo metu siūlo geriausią kompromisą tarp efektyvumo ir patikimumo. Jie išnaudoja dviejų sistemų pranašumus, bet išvengia elektromobiliams būdingų problemų.

Ši tendencija ypač aktuali pirkėjams, kurie nenori būti bandytojais, o nori tiesiog patikimo automobilio kasdieniam naudojimui.

Ką vertėtų žinoti pirkėjui šiandien?

Jeigu šiuo metu svarstote apie naujo automobilio įsigijimą, štai keli naudingi patarimai:

  • Rinkitės modelius, kurie rinkoje jau keletą metų – jų konstrukcija išbandyta, klaidos pašalintos.
  • Venkite visiškai naujų modelių pirmą jų gamybos metus – tuomet dažniausiai pasitaiko daugiausia problemų.
  • Perskaitykite ne tik gamintojo aprašymus, bet ir realių naudotojų atsiliepimus – jie dažnai atskleidžia tai, ko nepamatysite salone.
  • Jei domina elektromobilis – rinkitės modelį, kurį gamintojas tobulina jau bent keletą metų, pvz., „Tesla Model 3“, „Hyundai Kona EV“, „Nissan Leaf“.

Elektromobiliai yra neabejotinai ateities kryptis. Nors rinkos tendencijos keičiasi, patikimumas lieka vienu svarbiausių faktorių, kai kalba pasisuka apie realią kasdienę patirtį. Jei nenorite tapti testuotoju – kartais verta pasirinkti lėčiau, bet saugiau.

Ar patiko šis įrašas?
 

1 komentarų

Gediminas Stulpinas

Elektromobiliai nėra automobilių ateitis, o tik nedidelė niša auto pramonėje. Pirmiausia dėl to, kad jei bent 15% visų auto savininkų pereitų prie elektromobilių, elektros tinklus ištiktų liūdnas galas-egzistuojanti infrastruktūra nėra pritaikyta tokioms apkrovoms. O nauja (ne naujos įkrovimo stotelės, o kabeliai, elektros pastotės, elektrinės ir t.t.) kainuoja milijardus. Kas pasiruošęs tuos milijardus investuoti? Valstybė? Kuri? Ta kuri nacionalinio stadiono per 30 metų nepastato ?

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas