Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Tūkstančiai automobilių bus pašalinti iš kelių: šie automobiliai nuo sausio nebegalės dalyvauti eisme
Nuo sausio 1 dienos Prancūzijoje įsigalios naujos taisyklės, kurios gali sukelti rimtų problemų daliai vairuotojų. Techninės apžiūros metu bus tikrinama, ar automobilis nėra įtrauktas į vadinamąsias „kritines“ gamintojo akcijas. Jei toks įrašas bus, vien apžiūros nepakaks.
Pagal naują tvarką automobilio savininkas turės įrodyti, kad reikalingas remontas jau atliktas. Jeigu dokumentų ar patvirtinimo nebus, transporto priemonė negaus teigiamo techninės apžiūros įvertinimo. Praktikoje tai reiškia, kad automobilis gali likti be leidimo dalyvauti eisme.
Prancūzijos žiniasklaida ir ekspertai skaičiuoja, kad šis pokytis palies maždaug 100 tūkst. automobilių. Pagrindinė priežastis, tai pavojingos „Takata“ oro pagalvės, dėl kurių visame pasaulyje fiksuota daug avarijų ir nukentėjusių žmonių. Todėl valdžia siekia iš kelių pašalinti automobilius, kurių naudojimas laikomas rizikingu.
Naujos taisyklės techninėse apžiūrose
Pranešama, kad pakeitimai įtvirtinti gruodžio 9 dieną paskelbtame dekrete, o taikomi bus nuo sausio 1-osios. Jo tikslas yra identifikuoti automobilius, kuriems taikomos rimtos saugos akcijos ir kurių eksploatacija gali kelti grėsmę. Tai apima riziką vairuotojui, kitiems eismo dalyviams ir aplinkai.
Svarbiausia naujovė yra , kad apžiūros specialistai turės ne tik apžiūrėti automobilio būklę, bet ir patikrinti, ar nėra „kritinės“ akcijos įrašo. Jei įrašas yra, savininkas privalės pateikti įrodymą, kad remontas atliktas. Priešingu atveju apžiūra bus laikoma neįvykdyta.
„Takata“ oro pagalvės ir „Stop-Drive“ atvejai
Šie sprendimai siejami su ilgai trunkančia „Takata“ oro pagalvių problema, kuri pasaulyje tiriama nuo 2009 metų. Skelbiama, kad defektas gali lemti netinkamą oro pagalvės išsiskleidimą. Blogiausiu atveju į saloną gali būti išsviedžiami metaliniai fragmentai.
Minimas ir koncerno „Stellantis“ paskelbtas „Stop-Drive“ reikalavimas kai kuriems modeliams, kuris apėmė ir Europą. Tokiais atvejais gamintojas iš esmės ragina automobiliu nevažiuoti, kol defektas nepašalintas. Tai parodo, kad dalis akcijų vertinamos ne kaip formalumas, o kaip neatidėliotinas saugos klausimas.
Kaip bus tikrinama ir kiek automobilių tai palies?
Prancūzijoje diagnostai, kaip teigiama, naudosis centrinės techninės organizacijos duomenų baze, kad patikrintų akcijų statusą. Skaičiuojama, jog šalyje į „Takata“ problemą galėjo pakliūti daugiau nei 1,3 mln. automobilių. Didžioji dalis jau sutvarkyta, tačiau dalis vis dar važinėja.
Būtent ši likusi dalis ir sudaro apie 100 tūkst. automobilių, kurie gali „užstrigti“ techninėje apžiūroje. Prancūzijos transporto ministerija viliasi, kad per du techninių apžiūrų ciklus problema bus iš esmės išspręsta. Toks spaudimas turėtų priversti savininkus greičiau apsilankyti servisuose.
Kodėl tai svarbu ir naudotų automobilių pirkėjams?
Šis sugriežtinimas gali turėti įtakos ir naudotų automobilių rinkai kitose šalyse. Prancūzija išlieka viena iš populiarių naudotų automobilių kilmės šalių, todėl dalis transporto priemonių vėliau iškeliauja eksportui. Griežtesnė patikra gali reikšti, kad į užsienį pateks daugiau sutvarkytų, saugesnių automobilių.
Specialistai pabrėžia, kad pirkėjams svarbu patiems pasitikrinti, ar automobilis nepatenka į gamintojo akciją. Dažniausiai tai galima padaryti pagal VIN numerį gamintojo ar importuotojo svetainėse, taip pat autorizuotuose servisuose. Tokia prevencija padeda išvengti netikėtų išlaidų ir, svarbiausia, sumažina saugos rizikas.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.