Prisijunkite
Prisijunkite
Dauguma vairuotojų kasdien naudoja savo automobilius trumpoms kelionėms į darbą, parduotuvę ar veždami vaikus į mokyklą. Nors tai atrodo patogu ir ekonomiška, tokia eksploatacija turi ilgalaikių pasekmių. Trumpų atstumų važiavimas kenkia tiek benzininiams, tiek dyzeliniams varikliams, nes jie paprasčiausiai nespėja pasiekti reikiamos darbinės temperatūros.
Toks veikimo režimas mažina efektyvumą ir trumpina variklio tarnavimo laiką. Vidaus degimo variklis optimaliai veikia tik tada, kai pasiekia tam tikrą darbinę temperatūrą, dažniausiai tarp aštuoniasdešimt ir devyniasdešimt laipsnių Celsijaus. Kol variklis šyla, variklio alyva būna per tiršta, kad galėtų tinkamai sutepti visas judančias dalis.
Dėl to didėja trintis, o kartu ir komponentų dėvėjimasis. Toks režimas ypač žalingas jautrioms mechaninėms detalėms, kurios yra labai tiksliai suderintos. Per ilgesnį laiką tai gali lemti rimtus gedimus.
Dyzelinių variklių jautrumas trumpoms kelionėms
Dyzeliniai varikliai šyla lėčiau nei benzininiai, todėl trumpose kelionėse jų darbinė temperatūra dažnai net nepasiekiama. Tai ypač pavojinga dėl dyzelino kietųjų dalelių filtro, kuris veiksmingai funkcionuoja tik pasiekęs labai aukštą temperatūrą. Jei filtras nesugeba tinkamai regeneruotis, susikaupusios suodžių sankaupos ilgainiui jį užkemša.
Rezultatas, tai sudėtingi remontai ir brangus keitimas. Be to, šaltas variklis kenkia ir kitiems komponentams, pavyzdžiui, recirkuliacijos vožtuvui, kuris greitai apsineša nešvarumais.
Benzininiai varikliai taip pat kenčia
Nors benzininiai varikliai šiek tiek geriau prisitaiko prie trumpų atstumų, jų problemos nesibaigia vien padidėjusiu degalų suvartojimu. Nepilnas kuro degimas šaltu varikliu lemia suodžių kaupimąsi degimo kameroje ir ant vožtuvų.
Laikui bėgant tai gali sutrikdyti variklio darbą, sumažinti galią ir padidinti taršą. Be to, dažnas šaltas užvedimas spartina žvakių dėvėjimąsi.
Kenkia ir išmetimo sistema
Trumpų kelionių metu išmetimo sistema nespėja pakankamai įkaisti, todėl joje kaupiasi drėgmė. Vandens garai kondensuojasi vamzdžiuose ir duslintuve, o tai sukelia koroziją. Dėl to išmetimo sistema dėvisi greičiau, o automobilio savininkui gali tekti ją keisti anksčiau nei planuota.
Tuo tarpu katalizatorius, kuris valo išmetamąsias dujas, taip pat veikia tik aukštoje temperatūroje. Jei ji nepasiekiama, katalizatorius neatlieka savo funkcijų.
Nepamirškite akumuliatoriaus
Kiekvienas variklio užvedimas apkrauna akumuliatorių. Jei automobilis važiuoja tik trumpą laiką, generatorius neturi pakankamai laiko akumuliatoriaus pilnai įkrauti. Dėl to akumuliatorius lieka dalinai išsikrovęs, o toks režimas ilgainiui sumažina jo tarnavimo laiką.
Galiausiai vairuotojas gali susidurti su problema, kai automobilis paprasčiausiai neužsiveda, ypač žiemos rytais.
Kad išvengtumėte minėtų problemų, rekomenduojama bent kartą per dvi savaites automobiliu išvažiuoti ilgesniam maršrutui. Toks pasivažinėjimas, bent trisdešimt kilometrų, leidžia varikliui įkaisti, alyvai pasiskirstyti, filtrui išsivalyti, o akumuliatoriui pasikrauti. Tai viena paprasčiausių priemonių, kuri padeda prailginti automobilio eksploatacijos laiką ir išvengti nereikalingų išlaidų.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti