Tūkstančiams automobilių uždrausta dalyvauti eisme: siunčiamas kritinis perspėjimas dėl pavojingų oro pagalvių

Danielius Mažeikis , 2025-06-27, 07:15
0
Tūkstančiams automobilių uždrausta dalyvauti eisme: siunčiamas kritinis perspėjimas dėl pavojingų oro pagalvių

Daug metų besitęsianti problema dėl pavojingų „Takata“ oro pagalvių vėl iškilo į paviršių. Po tragiško įvykio Prancūzijoje šios šalies valdžia nusprendė imtis ryžtingų veiksmų. 

Daug metų besitęsianti problema dėl pavojingų „Takata“ oro pagalvių vėl iškilo į paviršių. Po tragiško įvykio Prancūzijoje šios šalies valdžia nusprendė imtis ryžtingų veiksmų. 

Priimtas sprendimas draudžia naudoti daugiau kaip pusantro milijono automobilių, kuriuose įrengtos nesaugios oro pagalvės. Ši situacija kelia nerimą ne tik Prancūzijos vairuotojams, bet ir kitų Europos šalių gyventojams, tarp jų ir Lietuvoje.

Kas nutiko Prancūzijoje?

Birželio pradžioje įvykęs eismo įvykis Prancūzijoje nusinešė moters gyvybę. Ji vairavo „Citroën C3“, kurioje buvo sumontuota „Takata“ oro pagalvė. Tyrimas parodė, kad žūtį sukėlė ne pats susidūrimas, bet oro pagalvės infliatoriaus sprogimas. Tai įrenginys, atsakingas už pagalvės išsiskleidimą avarijos metu. Šiuo atveju jis sugedo ir išsprogdino metalines detales, kurios mirtinai sužalojo vairuotoją.

Tai jau ne pirmas toks atvejis. Panašių incidentų buvo užfiksuota ne vienas ir ne du. Kai kuriais atvejais žmonės buvo sunkiai sužeisti, o kai kurie žuvo. Dauguma tokių nelaimių įvyko vietovėse, kuriose klimatas yra karštas ir drėgnas. Tokios sąlygos dar labiau veikia pažeidžiamas medžiagas, iš kurių pagaminti oro pagalvių komponentai.

Prancūzijos sprendimas: sustabdyti automobilius

Po paskutinio įvykio Prancūzijos transporto ministerija nusprendė veikti nedelsiant. Buvo paskelbta vadinamoji „Stop Drive“ kampanija, kurios tikslas yra užkirsti kelią tolesniam pavojui. Draudimas naudoti taikomas „Citroën C3“ ir „DS3“ modeliams, pagamintiems nuo 2009 iki 2019 metų, bet tai tik pradžia. Vėliau kampanija buvo išplėsta ir dabar apima visus automobilius su „Takata“ oro pagalvėmis, nepriklausomai nuo gamintojo ar modelio.

Šiandien Prancūzijoje negalima eksploatuoti 1,7 milijono transporto priemonių. Bendrai kampanija apima net 2,5 milijono automobilių. Vairuotojai raginami nedelsiant kreiptis į įgaliotuosius atstovus, kad būtų atlikta nemokama pagalvės keitimo procedūra.

Kodėl tai aktualu visai Europai?

Problematiškos oro pagalvės buvo montuojamos į automobilius visame pasaulyje. Daugelis jų vis dar važinėja Europos keliais, įskaitant ir Lietuvą. Kai kuriais atvejais žmonės net nežino, kad jų automobilis yra sąraše. Tai kelia realią grėsmę, nes incidentas gali įvykti bet kada, net ir nedidelio smūgio metu.

Kiekvienas automobilio savininkas, įsigijęs transporto priemonę, kuri buvo pagaminta tarp 2009 ir 2019 metų, ypač jei tai yra „Citroën“ arba „DS“, turėtų pasitikrinti, ar jo automobilis nepatenka į šią grupę. Jei taip, būtina kuo greičiau kreiptis į servisą.

Situacija Lietuvoje

Lietuvoje taip pat pradėta atšaukimo kampanija. Gamintojas informavo, kad „Citroën C3“ ir „DS3“ modelių savininkai, vairuojantys automobilius, pagamintus minėtu laikotarpiu, turi nedelsiant nutraukti jų eksploatavimą. Šiuo metu apie 11 tūkstančių automobilių Lietuvoje gali būti paveikti šios problemos.

Kiekvienas savininkas, patekęs į „Stop Drive“ sąrašą, gaus oficialų laišką. Tačiau net jei laiškas dar negautas, vairuotojas turi teisę pats kreiptis į artimiausią saloną, pasitikrinti automobilio būklę pagal VIN numerį ir, jei reikia, užsiregistruoti nemokamai keitimui.

Svarbu pažymėti, kad jei savininko kontaktiniai duomenys pasikeitė, būtina juos atnaujinti, kad būtų galima laiku gauti informaciją apie saugumo problemas.

Ką reiškia eksploatacijos draudimas?

Oficialus eksploatacijos draudimas reiškia, kad automobilis laikomas nesaugiu naudoti. Nors tai nereiškia, kad policija sustabdys automobilį gatvėje ir iškart konfiskuos jo dokumentus, atsakomybė tenka pačiam vairuotojui. Jei įvyktų eismo įvykis ir paaiškėtų, kad vairuotas automobilis buvo draudžiamas naudoti, draudimo bendrovė gali atsisakyti išmokėti kompensaciją.

Kas yra „Takata“ problema?

„Takata“ buvo viena iš didžiausių oro pagalvių gamintojų pasaulyje. Jos produkcija sudarė apie penktadalį visos rinkos. 2009 metais pradėta aiškintis, kad kai kuriuose oro pagalvių modeliuose yra defektų. Infliatoriai galėjo sproginėti, išmesdami metalo daleles į saloną. Tai lėmė daugybę incidentų, dėl kurių žuvo ir buvo sužeisti šimtai žmonių. Dėl šių tragedijų 2017 metais bendrovė paskelbė bankrotą.

Prancūzijos priimtas sprendimas stabdyti pavojingų automobilių naudojimą rodo, kokią svarbą įgauna prevencija eismo saugume. Tai ne tik techninis klausimas, bet ir moralinė atsakomybė. Jei turite automobilį, kuris gali būti susijęs su šia problema, nenumokite ranka. Kreipkitės į specialistus, pasitikrinkite ir, jei reikia, nedelsdami atlikite remontą. Toks žingsnis gali išgelbėti ne tik jūsų, bet ir keleivių gyvybę.

Rekomenduojame perskaityti ir šiuos tekstus:

Pasidalinkite šiuo įrašu

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas