Vis daugiau vairuotojų pasiekiamos pažangesnės technologijos: net pigiausi automobiliai jau siūlo tai, apie ką svajojate

Pranešimas spaudai , 2025-06-05, 12:59
0
Vis daugiau vairuotojų pasiekiamos pažangesnės technologijos: net pigiausi automobiliai jau siūlo tai, apie ką svajojate

Pastarųjų metų automobilių pramonėje galima regėti įdomią tendenciją – technologijos, kurios anksčiau buvo skirtos tik patiems brangiausiems ir aukščiausios klasės modeliams, dabar nebeapsiriboja vien jais. 

Situacija primena išmaniųjų telefonų technologinės pažangos raidą: prieš keliolika metų jie atrodė tarsi futuristiniai žaislai, o dabar guli kiekvieno kišenėje. Automobilių pasaulyje taip pat vis garsiau kalbama apie visiems prieinamus pažangos vaisius. Tiesa, eksperto vertinimu, šis pokytis neatsiranda savaime – jį sukelia bent keletas veiksnių.

Technologijos patogumo ir saugumo srityje išgyvena tikrą revoliuciją. Anksčiau automobilių gamintojai siekė suteikti prabangą ir išskirtinumą tik aukštesniajai klasei. Tačiau laikai keičiasi – dabar automobilių technologijos tampa lyg oras ir vanduo: joms padedant gyvenimas tampa saugesnis, patogesnis ir vis geriau patenkinami mūsų kasdieniai poreikiai.

Tad pastaraisiais metais transporto pramonėje išryškėjo kita tendencija – idėjos, kurios anksčiau buvo skirtos tik brangiausiems automobiliams, vis dažniau pritaikomos kompaktiškesniuose ir pigesniuose modeliuose.

Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ ekspertas Matas Buzelis sako, kad „premium“ segmento prekių ženklai, tokie kaip „Mercedes-Benz“, „Audi“ ar „Lexus“, visuomet privalo išlaikyti atotrūkį nuo vidutinės klasės gamintojų. Jų aukštesnės klasės statusą lemia ne tik ergonominiai sprendimai, salono kokybė ar važiavimo komfortas, bet ir technologijos.

„O tai savaime įpareigoja išlaikyti lyderystę, diktuoti ne tik dizaino, bet ir technologines tendencijas. Milijonus į technologijų vystymą ir tyrimus investuojantys prabangiausių automobilių gamintojai gali sau leisti daugiausia eksperimentuoti bei išbandyti įvairius dalykus, todėl vėliau šios technologijos taikomos plačiau, kad kartu atsipirktų ir investuoti kaštai“, – paaiškina specialistas.

Tokių pastangų pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Štai „Mercedes-Benz“ jau ne tik flagmanus, S klasės sedanus, bet ir E klasės automobilius ar EQE SUV modelius komplektuoja su naujausios kartos MBUX informacijos ir pramogų sistemomis, kurios apima ir tokias rinkoje retas funkcijas, kaip išmaniųjų namų valdymas ar prisijungimas prie „Zoom“ platformos.  Dabar ši sistema taps pirmąja, kurioje integruoti du – tiek „Microsoft“, tiek „Google“ – dirbtinio intelekto asistentai, su kuriais galima bendrauti natūralia kalba.

Naujoji MBUX bus diegiama ir vasarą į kelius išriedėsiančiame naujos kartos CLA modelyje, tad šiuo atžvilgiu jis taip pat jau niekuo nenusileis Vokietijos gamintojo flagmanui, su kuriuo ji sies dar viena įdomi komforto detalė. Tai – centrinė saugos oro pagalvė. Įvykus stipriam šoniniam susidūrimui, atsižvelgiant į smūgio stiprumą ir priekinio keleivio padėtį, ši pagalvė išsiskleidžia tarp jo ir vairuotojo.  

Tad „premium“ segmento gamintojai geriausių technologijų akivaizdžiai neberezervuoja vien tik plačiausiai piniginę praveriantiems pirkėjams.

Primena telefonų pažangą

M. Buzelis atkreipia dėmesį, kad automobiliuose naudojamų technologijų pažanga daug kuo primena išmaniųjų telefonų rinką. Tai, kas kėlė įspūdį vakar, šiandien jau grimzta į užmarštį, o vartotojai sulaikę kvapą laukia kitų naujovių.

„Technologijos greitai sensta. Ir tai natūralus dalykas – pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų pramonėje matome, kaip kas keletą metų aukštyn pašoka procesorių ir telefonų specifikacijos. Anksčiau galinio vaizdo kameros buvo sunkiai aptinkamas atributas, o dabar jau retas automobilis jos neturi. Tai nebėra automobilio kainą išdidinančios technologijos“, – sako pašnekovas.

Jo žodžius patvirtina ir tai, kad net pažangiausios technologijos vis greičiau iš „premium“ segmento modelių persikelia į vidutinės klasės gamintojų automobilius. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ ar BMW modeliuose naudojama nuotolinio parkavimo funkcija dabar jau gali būti įdiegta ir į kai kuriuos „Hyundai“ ar „Kia“ modelius.

Kas lemia šią tendenciją? Pirmiausia – modernizacija ir gamybos masiškumas. Kad automobilių gamintojai galėtų siūlyti pažangų saugumą ir patogumą už prieinamesnę kainą, būtina sumažinti technologijų diegimo kaštus, todėl evoliucionuoja pati gamyba.

Kita vertus, gerėjant technologijų prieinamumui, didėja ir mūsų pačių lūkesčiai, o „premium“ segmento gamintojai skuba juos tenkinti siūlydami vis rafinuotesnius sprendimus. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ ilgų kelionių mėgėjams pradėjo siūlyti su daugiakontūrėmis sėdynėmis derinamą inovatyvią įrangą, kuri pati nustato vairuotojo streso lygį ir pasiūlo jam atpalaiduojančias programas, apimančias nuo masažo iki spalvų salone parinkimo ar net užsupimo prevencijos.

„Kadangi technologijos tapo pasiekiamos platesniam vartotojų ratui, gamintojai natūraliai įsitraukė į nesibaigiančias lenktynes. Jose pirmaujantys žaidėjai siūlo vis įmantresnius sprendimus ir prieinamesniuose modeliuose“, – vertina M. Buzelis.

Nauja epocha

Lyginant su kitomis sritimis, automobilių pramonė turi vieną išskirtinumą – saugumo poreikį. Todėl technologijų progresas neatsiejamas ir nuo augančio transporto priemonių saugumo. Vienas šios srities lyderių – „Mercedes-Benz“ – dar praėjusiame amžiuje pakeitė transporto pasaulio standartus, nes pirmasis savo gaminiuose įdiegė stabdžių antiblokavimo sistemą, įrengė vairuotojo saugos pagalvę, saugos diržų įtempiklius ir pritaikė daugybę kitų naujovių. Dabar spartų technologijų progresą gamintojas ypač nuosekliai išnaudoja būtent saugumui užtikrinti.

Dar 2023 m. nepriklausomos saugumo bandymų ir vertinimo organizacijos „Euro NCAP“ bandymuose tiek prabangus Vokietijos gamintojo elektrinis flagmanas EQS, tiek ir kompaktinio segmento SUV modelis GLC pelnė maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą. Tai rodo, kad pažangiausi saugumo technologijų sprendimai nuosekliai diegiami visoje gamoje. O tarp šių sprendimų galima aptikti ir tokių, kurie dar neseniai būtų atrodę kaip iš fantastinių filmų – pavyzdžiui, prieš potencialų šoninį susidūrimą stipriai išcentriniu impulsu pakeliamos keleivių sėdynės.

Iš prabangių modelių išplitusios technologijos, kaip antai automatinis avarinis stabdymas, įvairūs eismo juostos laikymosi ir persirikiavimo asistentai ar kelio ženklų atpažinimo funkcijos, jau nebėra išskirtinumas, tai – dažnas kasdienio vairavimo įrankis. Jas galima išvysti net mažiausiuose miesto automobiliuose, pavyzdžiui, „Peugeot 208“, „Toyota Corolla“ ar „Škoda Scala“.

Atitinkamai, prabangesnių modelių įranga tampa vis platesnė, apima vairuotojų ir keleivių komforto gerinimo priemones. Toks progreso tempas jau vertinamas kaip nauja „demokratizacijos“ epocha automobilių pasaulyje, kai technologijos, kurios anksčiau buvo įperkamos tik turtingiausiems, dabar patenka į plačias vartotojų grupes.

Pavyzdžiui, bendrovė „Mercedes-Benz“ ne tik siūlo pažangius saugos sprendimus, bet ir padaro juos standartinėmis ar papildomomis net kompaktiškų modelių, tokių kaip 2025 metų A klasės automobiliai ar GLA visureigiai, opcijomis.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas