Prisijunkite
Prisijunkite
Europos automobilių gamintojams didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje darosi vis sunkiau. Kinų vartotojai keičia savo įpročius ir vis dažniau renkasi vietinius prekės ženklus, o tai tampa rimtu iššūkiu ilgai dominavusiems Vakarų gamintojams.
Vienas ryškiausių to pavyzdžių – „Volkswagen“ grupės situacija. Vokietijos automobilių milžinė, kuri Kinijoje veikia per keletą bendrų įmonių, tarp jų „SAIC Volkswagen“ ir „FAW Volkswagen“, per ilgus metus užsitikrino tvirtą poziciją šioje rinkoje.
Tačiau šlovės viršūnę pasiekė dar 2019 metais, tada „Volkswagen“, „Audi“ ir „Porsche“ Kinijoje pardavė 4,2 mln. automobilių. Po to sekė nuosmukis - 2023 metais – 3,2 mln., o 2024 metais buvo parduota jau tik 2,9 mln. transporto priemonių.
Tuo metu kinų gamintojai šauna į viršų. Pirmąją vietą užėmė vietos bendrovė BYD, kurios pardavimai per metus šoktelėjo net 40 proc., iki 3,84 mln. automobilių. Pirkėjai Kinijoje aiškiai renkasi savas markes, dažnai modernesnes, pigesnes ir labiau pritaikytas vietos poreikiams.
Gamyklos nebeužimtos – dešimtys tūkstančių automobilių lieka be pirkėjų
Mažėjanti paklausa daro tiesioginę įtaką „Volkswagen“ gamybos apimtims. Viena skaudžiausių situacijų, „SAIC-Volkswagen“ gamykla Nankine, netoli Šanchajaus. Šis fabrikas buvo atidarytas 2008 metais ir teoriškai galėtų pagaminti 360 tūkst. automobilių per metus. Tačiau 2023 metais išnaudota tik 58 proc. šios galios.
Problema ne tik teorinė, AFP agentūros nuotraukose matyti daugiau nei 10 tūkst. naujų automobilių, dulkėjančių tuščiame gamyklos aikštelės plote. Pardavimų nėra, o gamyba vis dar vyksta, kas yra ekonominis absurdas.
Tarp čia gaminamų modelių rasime „Volkswagen Passat“, „Škoda Kamiq“, „Škoda Superb“, tačiau visi jie turi vidaus degimo variklius. O būtent tokios mašinos Kinijoje vis labiau stumiamos į šoną.
Gamyklos ateitis kol kas neaiški. Pasak pranešimų, „SAIC-Volkswagen“ siekia ją parduoti. Jei neatsiras pirkėjas, veikiausiai teks užverti vartus, gamyba būtų nutraukta.
Vokiečiai vis dar tikisi atsitiesti – žaidimas nesibaigė
Nepaisant prastų rezultatų, „Volkswagen“ neketina trauktis iš Kinijos rinkos. Per pastaruosius mėnesius pristatyta nemažai naujų modelių, tarp jų ir elektra varomi automobiliai, pritaikyti būtent Kinijos klientams.
Gamintojas išsikėlė tikslą vėl viršyti 4 mln. automobilių ribą per metus ir taip susigrąžinti lyderio pozicijas. Tai ambicingas planas, turint omenyje didžiulį konkurencinį spaudimą iš vietinių prekės ženklų, kurie ne tik sparčiai tobulėja, bet ir taikosi į tas pačias pirkėjų grupes kaip ir „Volkswagen“.
Ar pavyks vokiečiams atgauti pozicijas, priklausys nuo gebėjimo prisitaikyti – tiek kainų, tiek technologijų, tiek marketingo prasme. Šiuo metu Kinijos rinkoje išlieka tik viena taisyklė - kas negeba keistis, iškrenta iš žaidimo.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti