Nepirkite pigių žieminių padangų: atskleidžiami pavojingi skirtumai tarp žieminių padangų, tai būtina žinoti

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Nepirkite pigių žieminių padangų: atskleidžiami pavojingi skirtumai tarp žieminių padangų, tai būtina žinoti

Žiemai artėjant daugelis vairuotojų svarsto, ar verta investuoti į brangesnes padangas, ar pakanka pigesnio varianto iš Azijos. Internetu lengvai įsigyjamos „kiniškos“ žieminės padangos vilioja maža kaina, tačiau naujausi bandymai parodė, kad skirtumas tarp jų ir žinomų gamintojų produktų yra didžiulis. 

Testai, kuriuos atliko „GTÜ“, „Auto Zeitung“ ir „ARBO“ ekspertai, atskleidė, kad taupymas čia gali kainuoti saugumą. Specialistai palygino dešimt padangų modelių dydžio 245/45 R19, tinkamo automobiliams, tokiems kaip BMW 5 serijos. 

Penkios padangos buvo iš aukščiausios klasės gamintojų, tai „Bridgestone“, „Continental“, „Goodyear“, „Michelin“ ir „Pirelli“, o kitos penkios pigesnės, tarp jų „Vredestein“, „Yokohama“, „Maxxis“, „Linglong“ ir „Triangle“. Nors kainų skirtumas siekė net tris kartus, reali kokybė parodė, kad už mažesnę kainą tenka aukoti saugumą ir patikimumą.

Bandymų rezultatai ant sniego ir šlapios dangos

Ant sniego geriausiai pasirodė „Goodyear“, „Michelin“ ir „Bridgestone“ padangos, tai jos užtikrino tvirtą sukibimą ir stabilumą posūkiuose. Tuo tarpu pigesni modeliai, ypač „Linglong“ ir „Triangle“, buvo neprognozuojami, tai automobilis slydo, vėlavo į vairuotojo komandas ir sunkiai išlaikė trajektoriją.

Dar didesni skirtumai paaiškėjo ant šlapio asfalto. Automobilis su „Pirelli“ padangomis, stabdydamas nuo 100 km/h, sustojo visiškai, o tas pats automobilis su „Maxxis“ dar turėjo 40 km/h greitį. „Linglong“ padangos buvo vos šiek tiek geresnės liko 30 km/h. Praktikoje tai reiškia, kad pigesnės padangos gali prailginti stabdymo kelią net keliolika metrų, o tai gali būti lemtinga sekundė kelyje.

Sausas asfaltas ir ilgaamžiškumas

Ant sausos dangos rezultatai buvo tolygesni, tačiau pigesnės padangos vėl parodė ribas. „Maxxis“ turėjo ilgiausią stabdymo kelią iš visų, o „Triangle“ nustebino, tai pagal stabdymą užėmė antrą vietą. Vis dėlto, kai kalbama apie tarnavimo laiką, skirtumai vėl išryškėjo.

„Michelin“ padangos išlaikė net 46 700 km, o „Triangle“, tai tik 27 500 km. Nors kiniškas modelis kainuoja tris kartus pigiau, greitas nusidėvėjimas reiškia, kad kiekvienas nuvažiuotas kilometras tampa brangesnis. Be to, pigesnės padangos buvo triukšmingesnės, o tai didina taršą ir mažina komfortą.

Galutinė įvertinimo lentelė

Pirmąją vietą užėmė „Goodyear“, pasižymėjusios geriausiu sukibimu ir mažiausiu pasipriešinimu riedėjimui. Antra liko „Michelin“, trečia yra „Pirelli“, kuri taip pat išsiskyrė tuo, kad gamybai naudoja daugiau nei pusę perdirbtų ar atsinaujinančių žaliavų. Ketvirta vieta atiteko „Bridgestone“, o sąrašo gale liko „Maxxis“, „Linglong“ ir „Triangle“.

Ekspertai pabrėžia, kad nors „kiniškos“ padangos atrodo patrauklios dėl kainos, kompromisas saugumo sąskaita yra per didelis. Ilgesnis stabdymo kelias, menkas stabilumas ir silpnas sukibimas posūkiuose rodo, jog pigesnės žieminės padangos nėra protingas pasirinkimas, kai svarbiausia yra saugiai pasiekti kelionės tikslą.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas