Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Paskutinė vinis į vidaus degimo variklių karstą: naujausias tyrimas atskleidžia netikėtą faktą apie elektromobilius
Daugelis vairuotojų, svarstančių apie elektromobilio įsigijimą, nerimauja dėl baterijos ilgaamžiškumo. Klausimai apie tai, kiek kilometrų ji tarnaus ir kada teks ją keisti, ilgai kėlė abejonių. Tačiau naujas Švedijos tyrimas parodė, kad šios baimės buvo gerokai perdėtos ir realybė yra kur kas optimistiškesnė.
Naudotų automobilių brokeris „Kvdbil“ išanalizavo daugiau nei tūkstantį trijų šimtų naudotų elektromobilių bei įkraunamų hibridų. Rezultatai nustebino net pačius tyrėjus, tai aštuoni iš dešimties automobilių išlaikė daugiau nei devyniasdešimt procentų savo pradinės baterijos talpos. Tai įrodo, kad baterijų senėjimas nėra toks greitas, kaip daugelis tikėjosi.
Šis atradimas rodo, jog elektromobilių technologijos tapo itin patikimos ir atsparios laikui. Vairuotojai gali būti ramūs, kad jų transporto priemonės išliks našios ne vienerius metus. Tai stiprina pasitikėjimą elektromobilių rinka ir skatina dar spartesnį jų plitimą visame pasaulyje.
Švedų tyrimas atskleidė netikėtus rezultatus
„Kvdbil“ tyrėjai vertino automobilių baterijų būklę pagal rodiklį „State of Health“, kuris parodo, kiek energijos baterija dar gali sukaupti lyginant su pradiniu pajėgumu. Iš viso buvo patikrinti daugiau nei tūkstantis trys šimtai automobilių, tarp jų tiek visiškai elektriniai, tiek hibridiniai modeliai. Rezultatai buvo tokie geri, kad net patys mokslininkai juos pavadino netikėtais.
Svarbiausia išvada, tai dauguma elektromobilių vis dar veikia beveik taip pat gerai kaip nauji. Tai reiškia, kad gamintojai pasiekė didelį progresą kuriant patvaresnes baterijas. Šis pasiekimas paneigia ilgai vyravusį mitą, kad po kelerių metų elektromobilio baterija taps nenaudojama.
„Kia“ pasirodė geriausiai
Tyrimo lyderiu tapo „Kia EV6“, kuri parodė mažiausią baterijos nusidėvėjimą. Antroje vietoje liko „Kia e-Niro“, o trečioje „Tesla Model Y“. Tarp dešimties geriausių atsidūrė ir tokie žinomi modeliai kaip „Audi Q4 e-tron“, „Mazda MX-30“ bei „Volvo XC40 Recharge“.
Tokie rezultatai rodo, kad „Kia“ šiuo metu pirmauja elektromobilių patikimumo srityje. Tai taip pat patvirtina, kad modernios baterijos tampa vis patvaresnės ir gali išlaikyti savo savybes net po daugelio metų naudojimo. Tai geras ženklas visai automobilių pramonei.
Vairuotojų įpročiai lemia baterijos būklę
Tyrimas parodė, jog svarbiausia baterijos ilgaamžiškumo priežastis nėra gamintojas, o vairuotojo elgsena. Baterijoms labiausiai kenkia dažnas greitasis įkrovimas, ilgalaikis stovėjimas šaltyje ar karštyje bei kasdieninis įkrovimas iki šimto procentų.
Ekspertai pataria paprastus dalykus, tai įkrauti iki aštuoniasdešimties procentų, vengti kasdienio greito įkrovimo ir saugoti automobilį nuo ekstremalių temperatūrų. Tokių įpročių laikymasis gali prailginti baterijos tarnavimo laiką keleriais metais.
Ateities perspektyvos dar šviesesnės
Panašūs rezultatai gauti ir Didžiojoje Britanijoje atliktame „RSEV“ tyrime, kuris parodė, kad net nuvažiavus daugiau nei šimtą keturiasdešimt tūkstančių kilometrų baterijos išlaiko apie devyniasdešimt procentų talpos. Tai reiškia, kad pirmoji modernių elektromobilių karta pasirodė neįtikėtinai patikima.
Gamintojams dabar tenka naujas iššūkis, tai įtikinti visuomenę, kad šios technologijos jau veikia puikiai. Elektromobiliai tapo ne tik draugiški aplinkai, bet ir ilgaamžiai, o pasitikėjimas jais auga kiekvienais metais.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.