Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Atrastas trilijono vertės lobis po Vokietijos žeme, šis radinys gali kardinaliai perrašyti Europos ateitį
Litis yra viena svarbiausių žaliavų šiuolaikinėse technologijose, ypač elektromobilių gamyboje. Būtent todėl Vokietijoje neseniai paskelbtas atradimas sujudino ne tik pramonės atstovus, bet ir politikus bei analitikus. Po žeme, Saksonijos žemėje, rasta net 43 mln. tonų šio strateginio elemento – tai vienas didžiausių ličio telkinių visame pasaulyje.
Šio milžiniško telkinio atradimą paskelbė Jungtinėje Karalystėje registruota bendrovė „Neptune Energy“. Iki šiol šioje vietoje buvo vykdoma gamtinių dujų gavyba, tačiau dabar vietovės reikšmė išaugo kelis kartus. Skaičiuojama, kad šio telkinio vertė gali viršyti vieną trilijoną dolerių. Tai reikštų ne tik didžiules ekonomines galimybes, bet ir esminį pokytį Europos elektromobilių pramonėje.
Kol kas daugelis Europos automobilių gamintojų stipriai priklauso nuo Kinijos tiekėjų, o ypač nuo „CATL“ – būtent ši bendrovė tiekia baterijas tokiems gamintojams kaip BMW, „Volkswagen“ ar „Mercedes“. Atrastas ličio telkinys Vokietijoje gali leisti sumažinti priklausomybę nuo Azijos rinkų ir pastūmėti Europos šalis labiau remtis savo vidiniais ištekliais.
Telkinio mastas ir reikšmė
Skaičiai kalba patys už save – 43 mln. tonų ličio gali aprūpinti daugiau nei 800 tūkst. elektromobilių. Tai skaičius, artimas visai metinei automobilių gamybai kai kuriose šalyse. Šis telkinys savo svarba lyginamas su JAV McDermitt kalderos telkiniu Nevadoje, kuris iki šiol laikytas vienu reikšmingiausių.
Šio atradimo svarba slypi ne tik pačiame kiekyje. Tai žingsnis į naują etapą, kai Europos valstybės ne tik perka žaliavas, bet ir pradeda kurti savo tiekimo grandines. Tai leistų stabilizuoti baterijų gamybos kaštus, sumažinti rizikas tiekimo sutrikimų atveju ir stiprinti regioninę ekonomiką.
„Neptune Energy“ vadovas Andreasas Scheckas jau išreiškė įsitikinimą, kad šis telkinys taps viena svarbiausių žaliavų tiekimo grandinės dalių Vokietijoje bei visoje Europos Sąjungoje. Jo teigimu, atradimas ne tik reikšmingas strateginiu požiūriu, bet ir gali paskatinti tolesnes investicijas į vietinę pramonę.
Kodėl litis toks svarbus
Litis – tai pagrindinis komponentas ne tik elektromobilių baterijose, bet ir daugybėje kitų elektronikos įrenginių: nuo telefonų iki saulės energijos kaupimo sistemų. Dėl to jis tampa viena geidžiamiausių žaliavų. O kartu ir viena brangiausių.
Europos Sąjunga jau keletą metų siekia sumažinti priklausomybę nuo išorinių tiekėjų, ypač Kinijos, kuri šiuo metu dominuoja ličio perdirbimo ir baterijų gamybos srityje. Pastarieji pasauliniai įvykiai parodė, kokia pavojinga gali būti vienos šalies monopolija strateginėje srityje.
Vietinių resursų naudojimas gali tapti atsaku į šiuos iššūkius. Ir būtent Vokietijos telkinys gali padėti įgyvendinti šiuos planus praktiškai, o ne tik popieriuje. Tai galimybė kurti naujas darbo vietas, modernizuoti esamą infrastruktūrą ir iš esmės pertvarkyti pramoninę logiką visame žemyne.
Ką tai reiškia automobilių pramonei
Europos automobilių gamintojai pastaraisiais metais susiduria su vis didesniu spaudimu pereiti prie elektrinių transporto priemonių. Tačiau viena didžiausių problemų – baterijų gamybos sąnaudos. Dėl to, kad žaliavos perkamos užsienyje, o tiekimo grandinės ilgos ir nestabilios, gamyba dažnai stringa arba kainuoja brangiau nei planuota.
Jei šio telkinio ištekliai bus tinkamai įsisavinti, Europos gamintojai galės sumažinti savo priklausomybę nuo Azijos tiekimo. Tai reiškia, kad baterijos galėtų būti gaminamos vietoje, pigiau ir greičiau. Tai taip pat reiškia didesnį savarankiškumą – kai gamyba nevėluoja dėl laivybos trikdžių, valiutų svyravimų ar politinių įtampų.
Toks žingsnis gali padėti ir patiems vairuotojams – kai išlaidos mažesnės, ilgainiui mažėja ir elektromobilių kainos. O tai svarbu, jei siekiama, kad elektrinis transportas būtų prieinamas daugeliui, o ne tik prabangos segmentui.
Ateities iššūkiai
Vis dėlto reikia pripažinti, kad litis nėra lengvai išgaunama žaliava. Jo gavyba kelia aplinkosauginių iššūkių – reikalaujama daug vandens, susidaro atliekos, paveikiama vietinė gamta. Vokietija, kaip viena griežčiausių aplinkosaugos politiką turinčių šalių, turės suderinti ekonominius siekius su ekologiniais įsipareigojimais.
Kitas klausimas – kiek laiko užtruks pasiruošimas, leidimų gavimas ir infrastruktūros kūrimas. Net ir atradus telkinį, dar reikia sukurti logistikos sistemas, pastatyti perdirbimo įrenginius, paruošti darbo jėgą. Visa tai – procesas, kuris gali trukti ne vienerius metus.
Tačiau nepaisant to, pats faktas, kad Europa turi savo strateginį resursą, keičia žaidimo taisykles. Ir jei viskas bus daroma atsakingai, tai gali tapti tikru pokyčių katalizatoriumi, ne tik automobilių, bet ir visos energetikos srityje.
Rašau apie sodininkystę, gamtą ir gyvenimą. Tai temos, kurios man artimos širdžiai ir šaknims. Tikiu, kad augalai moko mus kantrybės, cikliškumo ir ryšio su pasauliu, todėl savo tekstais stengiuosi ne tik dalintis žiniomis, bet ir įkvėpti gyventi lėčiau, sąmoningiau, arčiau žemės.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“
privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.
0 komentarų
Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.