Šias klaidas daro daugelis vairuotojų: tai gali nužudyti automobilio variklio, mechanikai pasakė, ko nedaryti

Viktoras Baliulis , 2025-05-24, 07:55
0
Šias klaidas daro daugelis vairuotojų: tai gali nužudyti automobilio variklio, mechanikai pasakė, ko nedaryti

Automobilis – tai ne tik transporto priemonė. Daugeliui tai kasdienio gyvenimo pagrindas, darbinis partneris ar net šeimos narys, lydintis į atostogas, darbus, keliones. Tačiau net ir pats moderniausias automobilis neatsilaikys ilgai, jei juo bus rūpinamasi tik minimaliai, tik pakeitus tepalus ir retsykiais apsilankius servise. 

Tarp kasdienio naudojimo ir automobilio ilgaamžiškumo slypi daugybė smulkių, bet svarbių įpročių. Daugelis vairuotojų nė nesusimąsto, kad kai kurie, atrodytų, visai nekalti veiksmai gali padaryti nematomą, bet ilgalaikę žalą. 

Kartais pakanka vieno per greito žingsnio, kaip alyvos papildymo netinkamu metu ar netinkamos vairavimo manieros šaltą rytą ir tai per laiką atsiliepia per kišenę. Automobilių gamintojai, žinodami, kaip svarbi vartotojo elgsena, nuolat kartoja, kad net pažangiausia technologija negali apsaugoti nuo blogų įpročių.

Šiandien automobiliai tikrai daug atsparesni nei anksčiau, tačiau be priežiūros jie vis tiek neišsivers. Jei tikimės, kad transporto priemonė veiks ilgai, patikimai ir nekainuos brangių remontų, turime įsigilinti ne tik į gamintojo rekomendacijas, bet ir į savo pačių įpročius už vairo. Kai kurių klaidų galima visiškai išvengti, svarbiausia apie jas žinoti.

Nepilkite alyvos į įkaitusį variklį

Kai tepalų lygis per žemas, daugelis griebiasi už piltuvėlio nelaukdami nė sekundės, bet tai klaida. Pilant šaltą alyvą į įkaitusį variklį, ypač po ilgos kelionės, rizikuojama sukelti temperatūrinį šoką. 

Gali įvykti variklio galvutės deformacija ar net įtrūkimai, o tai ypač pavojinga galingesniems V6 ar V8 motorams.

Saugiausias sprendimas yra išjungti variklį, luktelėti bent 10–15 minučių, kol sistema šiek tiek atauš. Tada papildyti reikiamą kiekį alyvos. Tai mažas laiko nuostolis, kuris gali išgelbėti nuo didelių išlaidų.

Po ilgos kelionės – leiskite varikliui atsikvėpti

Turbokompresoriniai varikliai šiuo atveju reikalauja ypatingo dėmesio. Dalis jų komponentų aušinami tik tepalu, o ne vandeniu. Jei po dinamiškos kelionės ar ilgos trasos iškart išjungsite variklį – alyva nustos cirkuliuoti, o turbina liks perkaista.

Kad to išvengtumėte – leiskite automobiliui veikti laisvąja eiga dar bent minutę ar dvi. Tai užtikrins, kad alyva atvėsins visus svarbius komponentus ir nepaliks degėsių, kurie ilgainiui sugadins sistemą.

Šaltas variklis – ne lenktynėms

Variklis, kuris dar nepasiekė darbinės temperatūros, dirba su storesne alyva, o dalys patiria didesnę trintį. Todėl šaltam varikliui spausti akceleratorių iki dugno, itin žalingas įprotis. 

Tokia elgsena gali pažeisti stūmoklių žiedus, įbrėžti cilindrų sieneles, padidinti degalų sąnaudas ir net sumažinti variklio galią.

Vairuojant šaltu oru, ypatingai svarbu pirmus kelis kilometrus važiuoti ramiai – tai tarsi „apšilimas“ prieš treniruotę.

Važiavimas žemomis apsukomis – ne visada ekonomiškas

Taupymas degalams dažnai reiškia važinėjimą aukšta pavara ir kuo žemesnėmis apsukomis. Tačiau kai automobilis apkrautas, kylama į kalną ar intensyviai greitėjama – žemi sūkiai sukelia didžiulį spaudimą variklio viduje.

Gali būti pažeistos panewės, dviejų masių smagratis, o variklio darbas taps „sunkus“ ir neefektyvus. Optimalu laikytis gamintojo rekomenduojamų sūkių ribų ir stebėti variklio elgseną pagal realias važiavimo sąlygas.

Trumpi maršrutai – didelis krūvis varikliui

Kiekvienas šaltas užvedimas, ypač žiemą, stipriai apkrauna variklį. Tyrimai rodo, kad trumpas, kelių kilometrų važiavimas „ant šalto“ gali atitikti iki 500 km kelio magistrale. Priežastis yra nesušilusi alyva, per mažas spaudimas, neefektyvus degalų degimas.

Jei automobilis nuolat važinėja trumpus atstumus – naudinga bent kartą per savaitę išleisti jį į ilgesnį pasivažinėjimą. Tokiu būdu išgaruoja kondensatas, susikaupę degimo produktai ir alyva tinkamai cirkuliuoja.

Automobilio ilgaamžiškumas dažnai priklauso ne nuo jo gamintojo, o nuo vairuotojo. Net ir kasdieniai įpročiai, tokie kaip teisingas alyvos papildymas, apgalvotas variklio aušinimas ar ramus važiavimas šaltu oru – gali reikšmingai sumažinti riziką susidurti su brangiais remonto darbais. 

Kuo daugiau suprasime apie savo automobilį, tuo ilgiau jis mums tarnaus – tyliai, patikimai ir be nemalonių netikėtumų servise.

Ar patiko šis įrašas?
 

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas