Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Rūdys juos tiesiog suėda: jokiu būdu nepirkite šių automobilių, ekspertai įvardijo ir rūdims atspariausius modelius
Lietuvos klimatas vairuotojams kelia nemenkų iššūkių. Šaltos, drėgnos žiemos, nuolatiniai temperatūrų svyravimai ir kelių priežiūrai naudojama druska sudaro tobulas sąlygas automobilių kėbulų korozijai.
Net ir naujas automobilis, netinkamai prižiūrimas, po kelerių metų gali turėti rimtų rūdžių židinių. Korozija ne tik gadina transporto priemonės išvaizdą, bet ir kelia pavojų saugumui. Susilpnėję kėbulo elementai gali neatlaikyti smūgių, o konstrukcijos patvarumas ilgainiui ženkliai sumažėja.
Todėl renkantis naudotą automobilį, svarbu atkreipti dėmesį į jo antikorozinę apsaugą ir modelio reputaciją šiuo klausimu.
Remiantis vietinių servisų patirtimi, vartotojų atsiliepimais ir Europos patikimumo ataskaitomis, galima išskirti tiek geriausiai, tiek prasčiausiai rūdims atsparius modelius, kurie dažniausiai sutinkami Lietuvos keliuose.
Automobilių modeliai, kurie atsilaiko prieš rūdis
Tarp vairuotojų ir meistrų pripažintų automobilių yra keletas tikrų lyderių, galinčių tarnauti dešimtmečius be didesnių korozijos problemų.
„Toyota Corolla“, „Avensis“, „Yaris“ (nuo 2007 m.) – gamyklinis cinkavimas ir kokybiški dažai užtikrina, kad šių modelių kėbulai rūdija itin lėtai. Dažniausiai problemos atsiranda tik tada, kai pažeidimai paliekami be priežiūros.
„Honda Civic“, „CR-V“ (nuo 2008 m.) – vidutinė gamyklinė apsauga, tačiau naudojant papildomas antikorozines priemones automobilis tarnauja ilgai. Silpnesnės vietos – ratų arkos ir variklio dangtis.
„Mazda 6“ (GJ, nuo 2013 m.) – po ankstesnių modelių nesėkmių „Mazda“ stipriai patobulino apsaugą. Ši versija turi geresnį dugno padengimą ir patikimesnį sandarumą.
„Volkswagen Golf VII“, „Passat B8“ (nuo 2013 m.) – pilnas cinkavimas ir gera dažų kokybė. Rimtesnės problemos kyla tik po nekokybiško remonto.
„Subaru Outback“, „Forester“ (nuo 2015 m.) – skandinaviškoms sąlygoms pritaikytos versijos turi papildomą gamyklinį apsaugos sluoksnį.
„Ford Focus“ (iki 2010 m.) – linkę rūdyti galiniai sparnai ir bagažinės zona.
„VW Touran“, „Sharan“ (iki 2012 m.) – durų ir arkų korozija pastebima po 7–8 metų eksploatacijos.
„Renault Scenic“, „Laguna“ (iki 2010 m.) – dažnai slepia koroziją konstrukcijos vietose, nors paviršius atrodo tvarkingas.
Kodėl rūdys Lietuvoje progresuoja greičiau?
Lietuvoje automobiliams tenka ypač sudėtingos sąlygos. Žiemą temperatūra gali nukristi iki -25 °C, o vasarą pakilti iki +30 °C, o toks svyravimas sukelia metalo plėtimąsi ir trūkinėjimą.
Kelių priežiūrai plačiai naudojamos druskos (natrio ir kalcio chloridai) agresyviai veikia metalą, prasiskverbia į mažiausius įtrūkimus. Didelė oro drėgmė, ypač pajūrio regionuose, dar labiau skatina oksidaciją.
Prie viso to prisideda ir smėlis bei kitos abrazyvinės dalelės, kurios važiuojant dideliu greičiu pažeidžia dažų sluoksnį, atverdamos kelią rūdims.
Kaip išvengti nemalonumų?
Perkant naudotą automobilį verta ne tik tikrinti techninę būklę, bet ir įvertinti kėbulo apsaugą, ypač dugno, slenksčių, arkų ir durelių kraštų. Patikimas modelis su gera antikorozine danga gali sutaupyti tūkstančius eurų ateityje.
Profilaktinė priežiūra, tokia kaip reguliarus plovimas, ypač žiemą, bei periodiškas antikorozinės dangos atnaujinimas, yra geriausias būdas užkirsti kelią korozijai Lietuvos sąlygomis.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti