Rusija jau visiškai pasmerkta: pardavimai kone sustojo, o nacionalinis simbolis tapo pasityčiojimu

Paskelbė Viktoras Baliulis
Paskelbta

Rusija jau visiškai pasmerkta: pardavimai kone sustojo, o nacionalinis simbolis tapo pasityčiojimu

Rusijos ekonomika vis labiau klimpsta į problemas, o automobilių rinka tapo viena labiausiai nukentėjusių sričių. Dėl karo Ukrainoje paskelbtos sankcijos apribojo šalies prieigą prie technologijų ir kapitalo, todėl pramonė grimzta į recesiją. Naujausi duomenys rodo, kad vien nuo 2025 metų pradžios automobilių salonų skaičius sumažėjo beveik dešimtadaliu.

Pasak „Forbes“, per pirmus devynis šių metų mėnesius Rusijoje užsidarė 9 proc. salonų, jų liko 7284. Didžiausi nuostoliai fiksuojami didmiesčiuose, tai Rostove prie Dono jų sumažėjo beveik trečdaliu, Sankt Peterburge beveik penktadaliu, o Maskvoje daugiau nei dešimtadaliu. Net 13 mln. gyventojų turinčioje sostinėje išliko vos 706 veikiančios prekybos vietos.

Šią situaciją lemia kelios priežastys. Pirmiausia, tai kritęs gyventojų perkamoji galia. Rusai vis rečiau gali sau leisti naują automobilį, todėl paklausa sparčiai mažėja. Kita problema yra išaugusios veiklos sąnaudos, kurias kelia aukštos palūkanos bei privalomos valstybės rinkliavos.

Kinijos gamintojų klaidos

Didelių sunkumų pridarė ir kinų automobilių gamintojai, kurie po Vakarų koncernų pasitraukimo buvo laikomi rinkos gelbėtojais. Jie agresyviai plėtė salonų tinklą, bet neįvertino mažėjančios paklausos. Rezultatas, tai rinkos persotinimas ir prastėjantys pardavimai.

Paradoksalu, bet būtent kinų markės, kurios turėjo tapti alternatyva, šiandien pačios grimzta į krizę. Pardavėjai vis dažniau pripažįsta, kad išlikimui tenka uždarinėti atstovybes ir mažinti sąnaudas, nes esamos apimtys neleidžia išlaikyti pelningumo.

Rusai nebeperka naujų automobilių

Gyventojų perkamoji galia smarkiai krito, todėl mažėja ir pardavimai. Pirmąjį 2025 metų pusmetį parduota vos 530 tūkst. lengvųjų automobilių ir apie 600 tūkst. transporto priemonių apskritai, tai beveik trečdaliu mažiau nei pernai.

Rusijos automobilių prekybos asociacija atkreipia dėmesį, kad be mažėjančio poreikio problemas gilina ir finansavimo sunkumai, tai paskolos tapo brangios, o valstybės rinkliavos didėja, nes valdžia desperatiškai ieško lėšų biudžetui.

Nesėkmingas „Moskvich“ atgimimas

Rusijos valdžia bandė gelbėti situaciją pristatydama naują „Moskvich 8“, reklamuotą kaip nacionalinį atgimimo simbolį. Tačiau realybėje tai pasirodė esąs pervadintas kiniškas „Jac JS8 Pro“ modelis. Rezultatas buvo liūdnas, vos per pirmąsias dvi prekybos savaites parduotas tik vienas automobilis, o pirkėjų susidomėjimas greitai išnyko.

Pagrindinė nesėkmės priežastis yra kaina. Bazinis modelis kainuoja beveik 3 mln. rublių, tai yra apie 34 tūkst. eurų. Daugumai rusų ši suma neįkandama, ypač kai ekonominė situacija kasdien blogėja.

Automobilių rinka Rusijoje tampa vienu iš akivaizdžiausių krizės pavyzdžių. Salonuose vis mažiau klientų, o jų tinklas nyksta rekordiniu tempu. Net bandymai pristatyti nacionalinį simbolį „Moskvich“ virto nesėkme. Tai rodo, kad gyventojų perkamoji galia smunka, o ateitis atrodo vis niūresnė.

Ar patiko šis įrašas?
 

Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas