Kinų elektromobilių gamyba persikelia į Europą, vietinė gamyba leis apeiti muitus ir dar labiau sumažinti kainas

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

Kinų elektromobilių gamyba persikelia į Europą, vietinė gamyba leis apeiti muitus ir dar labiau sumažinti kainas

Austrijos mieste Graze esančioje „Magna International“ gamykloje, kurioje gimsta tokie modeliai kaip „BMW Z4“ ar „Mercedes-Benz G klasė“, pradėta serijinė kinų automobilių gamyba. Čia rieda pirmieji „Xpeng“ elektromobiliai, tai „G6“ ir „G9“. 

Netrukus toje pačioje gamykloje startuos ir kitos Kinijos bendrovės „GAC“ modelių surinkimas. Šis sprendimas leidžia gamintojams apeiti Europos Sąjungos muitus ir tuo pačiu atverti kelią į vietinius paramos programas. „Xpeng Motors“ dar 2021 metais pradėjo savo plėtrą Europoje, pirmiausia pasirinkę Norvegiją. 

Šiandien jų automobiliai parduodami jau 46 rinkose, o bendrovė tikisi tapti rimta konkurente tokiems gigantams kaip „Tesla“. Naujas tyrimų ir plėtros centras Miunchene rodo, kad įmonė nori prisitaikyti prie europiečių poreikių ir įsitvirtinti čia ilgam.

Pasiūla ir kainos

Lietuvoje kol kas „Xpeng“ nėra, tačiau Lenkijoje markė debiutavo šiemet. Ten kainos prasideda nuo apie 44 800 eurų už bazinę „G6“ versiją, o galingiausia „AWD Performance PRO“ siūloma už maždaug 56 900 eurų. Ši kainodara rodo, kad kinai siekia užimti vidutinį segmentą, konkuruodami su populiariausiais elektromobiliais Europoje.

Kita kinų kompanija „GAC“, taip pat žengia į mūsų regioną. Jos modeliai „Aion V“ ir „Hyptec HT“ bus gaminami Austrijoje, o Lenkijoje parduodami už 41 000 - 51 000 eurų, priklausomai nuo komplektacijos. Vietinė gamyba leidžia klientams pretenduoti į valstybines subsidijas, kurios gali siekti iki 9 000 eurų.

Europos gamyba kaip strategija

Kinų gamintojai renkasi Europą ne vien dėl logistikos. ES sprendimas taikyti papildomus muitus Kinijoje gamintiems elektromobiliams privertė bendroves ieškoti būdų, kaip likti konkurencingoms. Gamyba vietoje leidžia ne tik sumažinti kainą, bet ir užtikrinti, kad pirkėjai galėtų naudotis vietinėmis paramos programomis.

Tokie projektai yra svarbūs ir europiečiams, tai jie padeda išsaugoti darbo vietas automobilių sektoriuje, kuris generuoja apie 8 proc. ES bendrojo vidaus produkto. Kita vertus, pigesni kiniški automobiliai kelia grėsmę tradiciniams gamintojams, nes verčia juos mažinti kainas ir ieškoti naujų sprendimų.

Rinkos perspektyvos

Kinijos gamintojai neslepia ambicijų artimiausiais metais jie sieks užimti 10 proc. Europos elektromobilių rinkos. Tai reikštų maždaug milijoną automobilių kasmet, kurie būtų pagaminti ne Vokietijoje, Prancūzijoje ar Italijoje, o kiniškų koncernų gamyklose.

Situacija primena devintojo dešimtmečio pabaigą, kai Europos gamintojai norėdami įeiti į Kinijos rinką buvo priversti bendradarbiauti su vietos įmonėmis. Dabar kortos apsisuko ir kinų koncernai ateina į Europą, atnešdami kapitalą, technologijas ir naują konkurencijos lygį.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas