Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Prisijunkite
Pranešimas spaudai
Paskelbta
Automobilių gamintojai savo komunikacijoje kovoja pabrėždami technologinį pranašumą, dizainą, varžosi, kurio bagažinėje telpa daugiau krovinių ar kieno kainodara patrauklesnė. Tačiau kaip viskas atrodo realaus pasaulio testuose?
Pirkti automobilį vien pagal skaičius lentelėse nerekomenduojama – ekspertai pataria visuomet išbandyti bent kelis modelius prieš priimant sprendimą. Ypač tada, kai kalba sukasi apie šeimyninius automobilius – vidutinės klasės krosoverius.
„Viena pagrindinių krosoverių populiarumo priežasčių – jų universalumas gyvenimiškose situacijose. Be to, daugeliui pirkėjų šio tipo automobiliai atrodo kaip optimalus pasirinkimas pagal kainos ir gaunamų privalumų santykį. Lietuvoje jų patrauklumą dar labiau sustiprina specifinės sąlygos. Pavyzdžiui, vis dažniau pasitaikant liūtims ir apsemtoms gatvėms, aukštesnė prošvaisa suteikia papildomo saugumo jausmą“, – aiškina automobilių žurnalistas Aivaras Grigelevičius.
Anksčiau populiarius šeimyninius vienatūrius ir universalus beveik visiškai pakeitė krosoveriai. Nors Europoje pagal pardavimą ir toliau karaliauja maži miesto bei kompaktiški automobiliai, pagal 2024 m. rinkos tyrimų bendrovės „JATO Dynamics“ duomenis, iš karto už dešimtuko ribų rikiuojasi „Kia Sportage“, „Volkswagen Tiguan“ ir „Hyundai Tucson“ – itin populiarūs tarp šeimų ir Lietuvoje. Tiesa, mūsų rinka išlieka konservatyvi: jau kelerius metus perkamiausias modelis čia yra gana senstelėjęs, septynerių metų „Toyota RAV4“, kuris Europos bendroje įskaitoje užima tik 49-ą vietą.
Globalizacija lemia, kad šie krosoveriai panašūs savo dydžiu, variklių pasirinkimu, įranga, o skirtumus dažniausiai lemia gamintojų filosofija. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ pasirinko interjero minimalizmo kryptį ir beveik visą valdymą perkėlė į ekranus.
Tuo tarpu „Hyundai“, nors ankstesniuose modeliuose klimatui valdyti naudojo atskirus lietimui jautrius blokus, šiemet atnaujinę „Tucson“ pridėjo daugiau fizinių mygtukų patogumui, kurie papildo du 12,3 colio ekranus su nauja ccNC (angl. connected car Navigation Cockpit) pramogų ir informacijos sistemos programine įranga, palaikančia nuotolinius atnaujinimus.
Praktiškumas ir važiavimo savybės vis dar svarbu
A. Grigelevičius pažymi, kad ilgalaikė sėkmė dažnai lydi tuos gamintojus, kurie geba mokytis iš savo bei konkurentų klaidų ir turi kantrybės nuosekliai laikytis pasirinktos krypties. Anot pašnekovo, puikūs to pavyzdžiai – „Mazda“, „Hyundai“, „Renault“ ar „Škoda“.
„Šie gamintojai tvirtai laikosi pasirinktos koncepcijos, vertybių ir jas nuolatos tobulina, pritaikydami prie besikeičiančių tendencijų bei vairuotojų poreikių. Kita vertus, paklydėlių gretos – nemažos. Bet kokie ryškesni eksperimentai dažnai sutinkami su pasipriešinimu, tad gamintojas turi būti 100 proc. tikras, kad jie bus naudingi. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ eksperimentas su lietimui jautriais mygtukais ant vairo baigėsi skaudžiu viešu pripažinimu, jog sprendimas buvo klaidingas“, – teigia pašnekovas.
Stebint gamintojų komunikaciją gali atrodyti, kad technologinis progresas nustumia į šalį tradicines vertybes – praktiškumą ir važiavimo savybes. Eksperto teigimu, taip yra todėl, kad automobiliai tapo pernelyg panašūs, o reklamoje išskirti važiavimo komfortą – sudėtinga.
„Kad ir kokį technologinį progresą gamintojai demonstruotų, geras šeimyninis automobilis visuomet privalo būti saugus, patogus, komfortiškas, praktiškas ir ekonomiškas. Visa kita dažniausiai lieka kaip smagus priedas, atsirandantis pasirinkus aukštesnį įrangos lygį“, – reziumuoja A. Grigelevičius.
Naujausias – nebūtinai geriausias
Prieš renkantis modelį verta atkreipti dėmesį ir į palyginamuosius automobilių testus. Štai vos pasirodžius naujos kartos „Volkswagen Tiguan“, britų žurnalas „Auto Express“ jį palygino su ne pirmus metus rinkoje esančiu „Hyundai Tucson“. Nors naujesnis „Tiguan“ technologiškai pažangesnis, teste abu automobiliai pasirodė tarsi lygiaverčiai konkurentai, o nugalėtoju buvo paskelbtas trimis metais vyresnis „Hyundai“.
Jam pergalę lėmė geresnė dinamika, ekonomiškumas bei patrauklesnis dizainas. Tiesa, teste dalyvavo dar neatnaujintas „Tucson“ – nuo 2025 m. gaminami modeliai yra patobulinti tiek stilistiškai, tiek technologijų, tiek kokybės požiūriu.
Realiame pasaulyje itin svarbus ir variklių pasirinkimas. „Volkswagen“ pranašumas – dyzeliniai motorai, kurių „Hyundai“ nesiūlo, tačiau pastarojo baziniai benzininiai varikliai yra galingesni. „Volkswagen“ pirkėjams siūlo 130 arba 150 AG versijas su švelniojo hibrido sistema, o „Hyundai“ – 160 AG motorą, taip pat su švelniojo hibrido technologija.
„Volkswagen“ įkraunamasis hibridas leidžia nuvažiuoti daugiau nei 100 km vien elektra, tuo tarpu „Hyundai“ dėl mažesnės baterijos – maždaug 66 km. Tiesa, „Tucson“ turi ir paprastą, savaime įsikraunantį hibridą, pasiekiantį 215 AG.
„Nepaisant to, dažniausiai lemiamu veiksniu išlieka galutinė automobilio kaina. Net jei modelis pasižymi išskirtinėmis savybėmis, tačiau kainuoja penkiais ar dešimčia tūkstančių eurų daugiau už konkurentą, dauguma pirkėjų neras svarių argumentų, kodėl verta mokėti brangiau. Nebent automobilis garaže pradėtų perėti auksinius kiaušinius. Pats esu matęs ne vieną pavyzdį, kai dėl kelių šimtų eurų nuolaidos pirkėjai vyksta į kitą miestą nusipirkti identiško modelio“, – pastebi A. Grigelevičius.
Vertinant kainas, pranašumas dažnai atitenka korėjiečiams. Mūsų šalyje rugpjūčio pabaigoje „Hyundai Tucson“ kainavo nuo 28,5 tūkst. eurų, o „Volkswagen Tiguan“ – nuo 34 tūkst. eurų. Hibridinių modelių segmente „Volkswagen“ krosoverio kaina prasidėjo nuo 38 900 eurų, „Hyundai“ – nuo 37 499 eurų, o „Toyota RAV4“ hibrido – nuo 37 600 eurų.
Vis dėlto labiausiai tinkantį automobilį išaiškins tik asmeniniai bandymai. Ekspertai rekomenduoja išbandyti ne vieną modelį, nes nors pagal techninius duomenis jie atrodo panašūs, pojūčiai gali skirtis kardinaliai. Vieniems vairuotojams patinka standesni modeliai, kitiems – minkštesnė važiuoklė, o trečias, net radęs idealiai važiuojantį automobilį, jo nepirks vien dėl nepatogios multimedijos sistemos.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti