Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Nauji ženklai keliuose kelia daug klausimų: vairuotojai baudų negaus, bet pasekmių išvengti nepavyks
Jungtinėje Karalystėje vairuotojai vis dažniau susiduria su nauju kelių ženklu, kuris kelia nemažai klausimų. Iš pirmo žvilgsnio jis atrodo kaip įprastas greičio ribojimas, tačiau vietoj raudono rėmelio matoma žalia spalva.
Tai yra dalis vadinamosios eismo ramybės strategijos, kurios tikslas yra paskatinti vairuotojus važiuoti lėčiau ir saugiau tose vietose, kur avarijų rizika didžiausia. Ženklai pasirodė šalia mokyklų, darželių, gyvenamųjų rajonų, siaurų kelių ar populiarių pėsčiųjų bei dviračių trasų.
Statistika rodo, kad tokie paprasti įspėjimai sumažina eismo įvykių skaičių net keliolika procentų. Žalias ženklas turi kitokią prasmę nei tradicinis raudonas. Raudonu apvadu pažymėtas skaičius reiškia privalomą greitį, kurio nesilaikant gresia baudos, taškai ar net teisės atėmimas.
Tuo tarpu žalias ženklas yra tik rekomendacija, parodanti, koks greitis laikomas saugiausiu konkrečioje vietoje. Vairuotojas gali važiuoti greičiau, tačiau daro tai savo rizika, nes įvykus avarijai toks elgesys būtų svarbus argumentas prieš jį.
Kitaip tariant, baudos už tokio ženklo nepaisymą nėra, bet tai nereiškia, kad jo galima nepaisyti be pasekmių. Ženklo esmė yra ne draudimas, o draugiškas priminimas, kad saugumas yra svarbiausias.
Tikslaus skaičiaus, kiek tokių ženklų įrengta, nėra, nes jų diegimas priklauso nuo vietos valdžios sprendimų. Manoma, kad jų jau yra keli šimtai visoje šalyje. Lietuvoje ar Lenkijoje tokio ženklo atitikmens nėra.
Vietoje jo naudojamos kitos priemonės, pavyzdžiui, „Vaikų“ ženklai prie mokyklų, „Gyvenamosios zonos“ ribojimai iki dvidešimties kilometrų per valandą ar fizinės kliūtys yra kalneliai, kelio susiaurinimai, greičio ribojimo salelės.
Skirtumas tas, kad šie sprendimai yra privalomi pagal įstatymą, o Jungtinėje Karalystėje žalias ženklas labiau veikia kaip psichologinis įrankis, raginantis vairuotoją sąmoningai sumažinti greitį.
Tyrimai rodo, kad vairuotojai dažnai reaguoja į tokius ženklus, ypač jei jie derinami su papildomais sprendimais, tai siauresne kelio danga, kitokia asfalto spalva ar netoliese esančiu greičio matuokliu. Vis dėlto jų poveikis priklauso nuo situacijos.
Ten, kur vairuotojai tikisi pavojaus, jie reaguoja atsargiau, o vietose, kurios atrodo saugios, ženklas gali būti ignoruojamas. Nepaisant to, ekspertai pripažįsta, kad ši priemonė veikia ir papildo kitus sprendimus, prisidėdama prie bendro eismo saugumo.
Žalias greičio ribojimo ženklas yra paprasta, bet veiksminga priemonė priminti, jog už vairo svarbiausia yra ne skubėti, o užtikrinti saugumą. Nors jis nėra privalomas pagal įstatymą, atsakomybė visada tenka pačiam vairuotojui. Tai dar vienas įrodymas, kad sąmoningas pasirinkimas kelyje gali turėti lemiamą įtaką tiek pačiam vairuotojui, tiek visiems eismo dalyviams.
Domiuosi pasaulio aktualijomis ir technologijomis, nes tikiu, kad tik suprasdami šiandieną galime pasiruošti rytojui. Rašydamas siekiu apjungti globalias naujienas su technologijų raida. Ieškau ne tik faktų, bet ir prasmių, kurios padeda skaitytojui geriau orientuotis sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti