„Tesla“ jau spėjo pamiršti apie autonomijos pažadus? Klientai jaučiasi apgauti, konkurentai švenčia

Paskelbė Danielius Mažeikis
Paskelbta

„Tesla“ jau spėjo pamiršti apie autonomijos pažadus? Klientai jaučiasi apgauti, konkurentai švenčia

„Tesla“ daugelį metų kūrė viziją apie ateitį, kurioje automobiliai patys nugabena keleivius į kelionės tikslą be jokios žmogaus pagalbos. Elonas Muskas nuo 2018 metų reguliariai kartojo, kad visiškos autonomijos laukia jau artimiausiais mėnesiais, o tūkstančiai žmonių patikėjo šiuo pažadu. 

Jie sumokėjo net po 14 tūkst. eurų už „Full Self-Driving“ paketą, tikėdamiesi revoliucijos kasdieniame judėjime. Tačiau ši revoliucija taip ir neatėjo. Rugsėjį 2025 metais „Tesla“ padarė svarbų posūkį, kuris daugybei klientų tapo aiškiu ženklu. 

Pilnai autonominių automobilių pažadas atidedamas, o gal net ir palaidojamas visiems laikams. Konkurentai tuo tarpu demonstruoja realius pasiekimus, o pirkėjai reiškia pyktį dėl klaidinančių lūkesčių.

Didžioji korekcija

Pagal dokumentus, pateiktus JAV Vertybinių popierių ir biržų komisijai, „Tesla“ oficialiai pakeitė savo sistemos pavadinimą. Nuo šiol „Full Self-Driving“ pristatomas kaip išplėstinė vairuotojo pagalbos sistema, galinti pasiūlyti ribotas autonomines funkcijas tik konkrečiomis sąlygomis. 

Kitaip tariant, bendrovė pripažįsta, kad visiška autonomija vis dar toli. Svarbu tai, kad dokumentuose neliko jokio ryšio su tarptautiniais SAE (automobilių inžinierių bendruomenė) autonomijos lygiais, kurie jau daugelį metų naudojami technologijoms klasifikuoti. 

Šiuo metu „Tesla“ sistemos vertinamos vos 2 lygiu, tai reiškia, kad automobilis gali atlikti dalį funkcijų pats, tačiau vairuotojas privalo nuolat būti pasiruošęs perimti kontrolę.

Naujas pavadinimas, tai „Full Self-Driving (Supervised)“

Norėdama aiškiau apsisaugoti nuo teisinių ginčų, „Tesla“ įvedė naują pavadinimą „Full Self-Driving (Supervised)“. Šis nedidelis prierašas iš esmės keičia viską, nes aiškiai pabrėžia, kad automobilis su šiuo paketu nėra visiškai autonominis. Kinijoje bendrovė nuėjo dar toliau, ten sistema pervadinta į „Intelligent Assisted Driving“.

Nepaisant šių veiksmų, „Tesla“ sulaukė kritikos. Nacionalinės transporto saugumo tarybos vadovas viešai apkaltino įmonę klaidinančia reklama, o Kalifornijos kelių tarnyba iškėlė bylą dėl galimai apgaulingų komercinių praktikų.

Klientų pyktis ir kainų kritimas

Tūkstančiai klientų prisimena pažadus, kad jų automobiliai patys galės nuvažiuoti jų pasiimti ar net dirbti kaip autonominės taksi. Realios technologinės galimybės nuo tų svajonių labai nutolusios.

Norėdama paskatinti pardavimus, „Tesla“ sumažino „Full Self-Driving“ kainą net 6 300 eurų, palyginti su didžiausiais tarifais 2023 metais. Tačiau tai ne nuramina klientų, o dar labiau pabrėžia, kad ankstesni įkainiai buvo pernelyg išpūsti palyginti su realiomis galimybėmis.

Konkurentų pranašumas

Kol „Tesla“ mažina savo ambicijas, konkurentai demonstruoja apčiuopiamus pasiekimus. „Waymo“ ir „Baidu Apollo“ jau siūlo autonominius taksi tam tikruose miestuose, o „Mercedes-Benz“ įdiegė 3 lygio autonomijos sistemą „Drive Pilot“, kuri leista naudoti Vokietijoje bei keliose JAV valstijose.

Tai reiškia, kad Tesla, nepaisant milijardinių investicijų ir didelių pažadų, vis dar atsilieka nuo konkurentų. Jos sistema faktiškai yra tik patobulintas vairuotojo asistentas, reikalaujantis nuolatinės žmogaus kontrolės.

Konkurentai juda į priekį

„Tesla“ sprendimas pervadinti „Full Self-Driving“ į „Full Self-Driving (Supervised)“ yra vienas didžiausių lūžių šios kompanijos istorijoje. Tai rodo, jog vizija apie visiškai autonominius automobilius bent kol kas lieka svajone.

Klientai, investavę į pažadus, jaučiasi apgauti, o konkurentai tuo tarpu sparčiai juda į priekį. Ši situacija gali būti prisiminta kaip vienas ryškiausių pavyzdžių, kai technologinės ambicijos prasilenkė su realybe, priversdamos įmonę žengti atgal ir permąstyti ateities strategiją.

Ar patiko šis įrašas?
 

Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.

0 komentarų

Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!

Prašome prisijungti

Rekomenduojame perskaityti

Taip pat skaitykite

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas