Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Paskutinė vinis į dyzelinių automobilių karstą? Britai pademonstravo revoliucinį sprendimą, kuris pakeis viską
Transporto sektoriaus dekarbonizacija jau daugelį metų išlieka vienu didžiausių iššūkių. Lengvieji automobiliai sėkmingai pereina prie elektrinių pavarų, tačiau sunkvežimiai ir autobusai vis dar ieško savo vietos žaliojoje transformacijoje.
Būtent čia britų konsorciumas „Project ARCHER“ pristatė technologiją, galinčią pakeisti žaidimo taisykles. 2025 metų rugsėjį jie pademonstravo naujos kartos kuro elementų sistemą „IE-DRIVE HD“, kurios galia siekia net 200 kW.
Tai nėra tik teorinis projektas, tai sistema paruošta realiam naudojimui, specialiai pritaikyta sunkiajam transportui. Tokiu būdu atsiranda alternatyva dyzeliniams varikliams, kuriems ateityje gali tekti užleisti vietą ekologiškesnėms technologijoms.
Technologinis šuolis
Pagrindinė „IE-DRIVE HD“ naujovė yra daugiastosių architektūra. Tai reiškia, kad vietoje vieno didelio kuro elementų paketo naudojama keletas mažesnių modulių, dirbančių lygiagrečiai.
Šis sprendimas leidžia pasiekti rekordinę 200 kW galią, pranokstančią ankstesnį 150 kW lygį. Be to, sistema tampa patikimesnė, nes vieno modulio gedimas nesustabdo viso veikimo.
Tokio tipo architektūra supaprastina aušinimą, pagerina valdymą ir suteikia galimybę lengviau pritaikyti galią pagal poreikius. Lyginant su dyzeliniais varikliais, tai dar ne tokia įspūdinga galia, tačiau žingsnis į priekį jau akivaizdus. Kelių šimtų kilovatų sistema gali tapti realia alternatyva ilgainiui tobulėjant šiai technologijai.
Lankstumas degalų pasirinkime
Didžiausias „IE-DRIVE HD“ pranašumas slypi ne vien tik galingume, bet ir degalų universalume. Sistema gali veikti ne tik vandeniliu, bet ir metanoliu, etanoliu, gamtinėmis dujomis, biometanu, amoniaku ar net anglies monoksidu. Tai ypač svarbu tarptautiniam transportui, nes degalų infrastruktūra įvairiose šalyse labai skiriasi.
Skirtingai nei akumuliatoriniai elektromobiliai, kuriems būtina tanki įkrovimo stotelių tinklo plėtra, kuro elementų sistema gali naudoti lokaliai prieinamus degalus. Šis lankstumas užtikrina, kad transporto įmonės galėtų prisitaikyti prie vietinių sąlygų ir sumažinti priklausomybę nuo vienos energijos rūšies.
Konsorciumo darbas ir valstybės parama
Prie projekto įgyvendinimo prisidėjo kelios specializuotos įmonės. „Intelligent Energy“ sukūrė kuro elementų šerdį, „Drive System Design“ inovatyvų daugiafunkcį keitiklį, o „General Engine Management Systems“ pažangią valdymo sistemą, atitinkančią griežtus saugumo standartus.
Šio projekto reikšmę pabrėžia tai, kad jis gavo finansavimą iš Jungtinės Karalystės Verslo ir Prekybos ministerijos per programą „DRIVE35 Demonstrate Advanced Propulsion Centre“. Tai aiškus signalas, kad vyriausybė mato strateginę tokios technologijos svarbą nacionaliniu mastu.
Žvilgsnis į ateitį
„Intelligent Energy“ turi daugiau nei dvidešimt metų patirties ir net 600 patentų, todėl jų sprendimas paremtas praktiniais aspektais. Sukurta sistema lengvai integruojama į esamus sunkvežimius, pasižymi ilgesniu komponentų tarnavimo laiku ir yra pasiruošusi sertifikavimui.
Šių savybių derinys rodo, kad „IE-DRIVE HD“ nėra vien eksperimentinis prototipas, bet realus žingsnis link praktinio naudojimo. Jei ši technologija bus toliau vystoma, ji gali tapti tikra alternatyva dyzeliniams varikliams ir pakeisti sunkiojo transporto ateitį.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti