Prisijunkite prie Bilis.lt ir mėgaukitės išskirtinėmis galimybėmis. Registruoti vartotojai mato mažiau reklamų, gali rašyti komentarus bei dalyvauti įvairiuose konkursuose!
Tęsdami prisijungimą soc. tinklais jūs automatiškai sutinkate su privatumo politika ir naudojimosi taisyklėmis, kurias rasite paspaudę čia.
Automobilių gamintojas „Stellantis“ nusprendė pristabdyti savo planus, susijusius su trečio lygio autonominio vairavimo sistema, vadinta „AutoDrive“. Ši technologija turėjo leisti vairuotojams tam tikromis sąlygomis nuimti rankas nuo vairo ir net nenukreipti akių į kelią, kol automobilis pats atliktų vairavimo funkcijas.
Tačiau dabar projektas sustabdytas, o priežastys, tai didžiulės išlaidos, technologiniai iššūkiai ir dar nepasiruošę klientai. Vos prieš kelis mėnesius bendrovės atstovai pristatė „AutoDrive“ kaip parengtą gamybai ir žadėjo, kad ši sistema taps vienu pagrindinių ateities elektrinių automobilių strategijos elementų.
Buvęs vadovas Carlosas Tavaresas dar 2021 metais buvo paskelbęs, kad technologija pasirodys 2024-aisiais. Ji žadėjo vairuotojams ateities patirtį, tai galimybę važiuojant greitkeliais iki 60 km per valandą užsiimti kitais darbais, pavyzdžiui, žiūrėti filmą ar tikrinti elektroninį paštą. Tačiau dabar planai atidėti neribotam laikui, o patys įmonės darbuotojai pripažįsta, kad programa yra sustabdyta.
Trečio lygio autonominio vairavimo technologijos kūrimas iš pagrindų yra milžiniška investicija, kuri nebūtinai atsiperka. Tokios sistemos reikalauja ne tik pažangios programinės įrangos, bet ir itin brangių bandymų bei sertifikavimo.
„Stellantis“ kaip ir daugelis tradicinių automobilių gamintojų bando tapti labiau į technologijas orientuota įmone, siekdama pasivyti „Tesla“ ar sparčiai augančius Kinijos elektromobilių gamintojus. Vis dėlto senieji įpročiai, didžiulės išlaidos ir programinės įrangos specialistų trūkumas verčia stabdyti kai kuriuos projektus.
„Stellantis“ buvo numačiusi vieną bendrą platformą pavadinimu „STLA ABC“, kurioje turėjo veikti trys pagrindiniai elementai, tai „STLA Brain“ elektros architektūra, „SmartCockpit“ multimedijos sistema ir „AutoDrive“ pagalbinė vairavimo technologija.
Tačiau planai pasikeitė. Įmonė nutraukė bendradarbiavimą su „Amazon“ dėl „SmartCockpit“ ir nusprendė pereiti prie „Android“ pagrindu veikiančios sistemos. Tai rodo, kad bendrovė vis labiau remiasi išoriniais tiekėjais, nors iš pradžių siekė daug ką kurti pati.
Pastaraisiais metais „Stellantis“ patiria spaudimą dėl mažėjančių pardavimų. Bendrovės akcijos, kotiruojamos Niujorke, per metus smuko daugiau nei 40 procentų. Tokiose aplinkybėse brangūs ir rizikingi projektai tampa pirmaisiais, kuriuos vadovybė peržiūri.
Ekspertai pastebi, kad automobilių gamintojai suvokia, jog negali visko sukurti savarankiškai, todėl vis dažniau keičia požiūrį ir bendradarbiauja su tiekėjais.
Ar „AutoDrive“ dar turi ateitį?
Oficialiai „Stellantis“ nevadina projekto nutrauktu. Įmonės atstovai teigia, kad sistema jau sukurta ir parengta naudoti, tačiau šiuo metu nėra pakankamos rinkos paklausos. Kitaip tariant, technologija egzistuoja, bet kol kas nebus pasiūlyta klientams. Jei ateityje situacija pasikeis, „AutoDrive“ galėtų būti įdiegta į naujus modelius.
Bendrovė pabrėžia, kad iki šiol atlikti darbai nenueis veltui. Įgytos žinios bus panaudotos kuriant būsimas pagalbines sistemas. Čia svarbus vaidmuo tenka ir 2022 metais įsigytai technologijų įmonei „aiMotive“, kuri padeda plėtoti pažangius sprendimus.
„Stellantis“ sprendimas atidėti trečio lygio autonominės sistemos įdiegimą rodo, su kokiais sunkumais šiandien susiduria automobilių pramonė. Nors technologija jau egzistuoja, jos pritaikymas rinkoje reikalauja milžiniškų investicijų ir drąsių klientų, pasirengusių mokėti už tokią naujovę.
Kol kas vairuotojams teks palaukti, o gamintojui prisitaikyti prie realybės, kurioje tradicinės transporto priemonės dar ilgai gyvuos greta eksperimentinių autonominių sprendimų.
Mane žavi mokslas ir technologijos – tai sritys, kuriose nuolat gimsta ateitis. Rašydamas apie naujausius atradimus, inovacijas ir technologijų poveikį mūsų gyvenimui, siekiu sudėtingus dalykus paaiškinti paprastai, bet ne paviršutiniškai.
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
0 komentarų
Komentuoti ir diskutuoti gali tik registruoti portalo lankytojai. Kviečiame prisijungti prie mūsų bendruomenės ir prisijungti prie diskusijų!
Prašome prisijungti